Már a kertek alatt a Volkswagen mókás hippifurgonja

Egyszerre retró, modern és különleges a ID.Buzz, a VW következő nagy dobása

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hónapok óta közúti tesztjeit futja az ID. Buzz, de most először sikerült lekapni szinte teljesen meztelenül. Ha nagyon hunyorítunk, még a furgon változatba is beleláthajtuk az első két Transporter nemzedék vonalait.

Hatalmas teher és egyben lehetőség nyomja a Volkswagen vállát már régóta. Az évtizedekkel ezelőtt népszerű modellek feltámasztása hatalmas piaci sikert hozhat, lásd Fiat 500. A VW a Bogárral már meglépte a reinkarnációt, a formás Volkswagen több-kevesebb sikerrel két generációt élt meg. A másik legenda a T1, amivel eddig nem tudtak mit kezdeni. A Transporter hatodik generációjából készült kétszínű, retró kerekű változat, de ez elég gyenge próbálkozás volt az előd népszerűségéhez képest.
Hirdetés
Az ID.Buzz viszont sokkal közelebb kerülhet a régihez, ha a formát nézzük. Mivel a hajtásról villanymotor gondoskodik, így nincs szükség motorháztetőre, ezzel máris ott a szinte függőleges orr, ami egy jó alap, ha régre szeretne visszanyúlni a VW. A szélvédő alakja és az elefántfüleket imitáló ablak is mind-mind kedves utalás az ősre. A fényszórók egyáltalán nem a régmúltba néznek, viszont aranyossá teszik a furgont, ami az egyik vonzereje a T1 és T2 nemzedéknek. A fehér színű, acélkerékkel szerelt prototípus elsősorban munkaeszköz, így flancolásnak nincs helye, ezért a koncepciómodellen megjelenő visszapillantó kamerákat tükrök váltották fel, a kilincs hagyományossá vált. Szinte biztos, hogy ezt a formát nem egy “futárfurgon” kedvéért rajzolták, de mivel gyakrabban kell árut szállítani, mint hippit, így egy hétköznapi zárt változat is szükségesnek tűnik a megfelelő haszon érdekében. A személyszállító változat ennél sokkal izgalmasabb lehet, legalábbis erről tanúskodik a 2017-es koncepció. Az orr formája jobban hajaz az elődre, a LED fényszórók mellett a logó is világít, de nem maradhatott ki a nyitható tető és a kétszínű fényezés sem. A hajtáslánc szinte biztosan az ID.3/ID.4 irányából érkezik, pletykák szerint 550 kilométeres hatótávra is képes lehet az ID.Buzz. A régóta ígérgetett modell talán az idén végre a kereskedésekbe kerülhet, a szerencsés hazai vásárlók pedig egyszerre érvényesíthetik a hétüléses és a kérdőjelesen elérhető villanyautós kedvezményt.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?