Nincs rossz kiállása az ID.2 GTI-nek, ám ez még csak koncepció, a gyártásig bőven változhat
Nincs könnyű helyzetben a Volkswagen, a kedvezőtlen eladási számok miatt
óriási spórolásra kényszerülnek. A nehéz helyzetből kiutat jelenthetnek az olcsóbb villanyautók, idén
két modellt is bejelentettek a németek. Kézzelfoghatóbb az ID.2, ami nagyjából egy Polo méretű elektromos autó, a jövőre érkező újdonságról már szériaközeli fotókat is nyilvánosságra hoztak. A 25 ezer eurós ID.2 nem jelenti majd a kínálat alját, 2026-ra egy még olcsóbb villanyautót ígért a Volkswagen.
A Volkswagen nagyon szeretné, hogy a régi Golf GTI-vel azonosítsák a sportos ID.2-őt
Az ID.2 kapcsán egy rövid Instagram poszt erősítette meg, hogy hivatalos GTI verzió is készül. A Volkswagen egyik legjobb húzása volt a Golf GTI piacra dobása, pedig ők sem reméltek nagy volument, eredetileg egy 5000 darabos limitált szériában kívánták értékesíteni az izmos kompaktot. Az óriás érdeklődésre való tekintettel korlátlanná tették a szériát, a mai napig összesen 2,8 millió GTI feliratos VW készült.
A sportos villanyautóhoz sportos belső dukál, amit a kormánnyal és a piros fényekkel értek el
A gyártó egyértelműen az egyes Golf GTI szellemi örökösének tartja az ID.2 GTI-t, nem véletlenül szerepel a szkicceken együtt a két autó. A párhuzam leginkább a méretben merül ki, mivel az ID.2 mai mércével kicsi, várhatóan négy méter körüli lesz, így ez a villany VW áll legközelebb a 3,7 méteres első Golfhoz. A teljesítményről nincs adat, de nagy valószínűséggel 204 lóerő feletti lesz, előzetes információk szerint ennyi paripával elérhető lesz a normál ID.2 is. Hogy mennyire mozgatja meg a GTI logó a potenciális vásárlókat az jó kérdés, a benzinvérűek nem valószínű, hogy elcsábulnak, de a villanyautósok sem biztos, hogy tudnak azonosulni ezzel az örökséggel.
A villanyautózás a takarékosságról szól, a GTI logó meg épp ellenkezőjéről, nehéz összehozni egy autóban a két irányvonalat