Már a BMW is élesben teszteli a hidrogénautóját

Az X5 műszaki alapjaira épített BMW i Hydrogen NEXT kisszéria gyártása 2022-ben kezdődik

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A közúti tesztek során a mérnökök a BMW i Hydrogen NEXT prototípusokban az üzemanyagcellás hajtáslánc, a típus-specifikus futómű és a vezérlőelektronika valós körülmények közt történő együttműködésének hatékonyságát vizsgálják.

Kísérletezik már a jövővel mindenki, a bajorok sem maradhatnak hát ki a sorból. Azt viszont fontos megjegyezni, hogy a BMW-nek ez továbbra is csak egy mellékszál: a belsőégésű erőforrással dolgozó, a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt és a nagyfeszültségű akkumulátorról táplált, tisztán elektromos meghajtású modellek fenntartható kiegészítéseként gondolnak a hidrogénalapú közlekedésre.
Hirdetés
Az üzemanyagcellákban az oxigénnel kémiai reakcióba lépő hidrogént két darab, egyenként 700 bar nyomású, szénszál-erősítésű műanyagból készült tartály tárolja, összesen 6 kilogrammnyit. A hidrogénből előállított áram viszont nem csak a kerekeket hajtja, egy extra akkucsomagot is tölt, amiből szükség esetén egyszerre még több energia nyerhető, így a jármű sokkal nagyobb összteljesítményre képes, ha lepadlózzák. „A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia a hosszútávon fenntartható hajtáslánc-technológiák egyik vonzó opciója lehet – kiváltképp a magasabb járműkategóriákban” – mondta Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja. „Kutatás-fejlesztési tevékenységeink terén ezért is kiemelten fontos mérföldkő a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt, szabványközeli autók közúti tesztelése” – tette hozzá.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?