Természetesen a hidrogén BMW egy méretes SUV lesz: mi más szimbolizálhatná jobban a környezettudatosságot, mint a nagy légellenállással járó magas orr?
Kísérletezik már a jövővel mindenki, a bajorok sem maradhatnak hát ki a sorból. Azt viszont fontos megjegyezni, hogy a BMW-nek ez továbbra is csak egy mellékszál: a belsőégésű erőforrással dolgozó, a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt és a nagyfeszültségű akkumulátorról táplált, tisztán elektromos meghajtású modellek fenntartható kiegészítéseként gondolnak a hidrogénalapú közlekedésre.
Ráadásul nem csak nagy, de erős is, a hajtáslánc maximális rendszerteljesítménye 374 lóerő, avagy a jelenlegi legerősebb soros hathengeres BMW benzinmotor maximális teljesítménye
Az üzemanyagcellákban az oxigénnel kémiai reakcióba lépő hidrogént két darab, egyenként 700 bar nyomású, szénszál-erősítésű műanyagból készült tartály tárolja, összesen 6 kilogrammnyit. A hidrogénből előállított áram viszont nem csak a kerekeket hajtja, egy extra akkucsomagot is tölt, amiből szükség esetén egyszerre még több energia nyerhető, így a jármű sokkal nagyobb összteljesítményre képes, ha lepadlózzák.
Elöl-hátul BMW-s külső, ráadásul az X5 rokonságnak hála megvan benne a márkára jellemző kényelem is
Egyedül az oldalán - ami szinte teljesen álcázatlan - látni, hogy ez valami más, ez jól jöhet neki az eladásoknál: ez már nem az első Prius kora, a környezettudatosságot ma már nem kell feltűnőséggel kombinálni
„A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia a hosszútávon fenntartható hajtáslánc-technológiák egyik vonzó opciója lehet – kiváltképp a magasabb járműkategóriákban” – mondta Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja.
„Kutatás-fejlesztési tevékenységeink terén ezért is kiemelten fontos mérföldkő a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt, szabványközeli autók közúti tesztelése” – tette hozzá.
A tesztüzem testközelből: rengeteg adat és információ, amiből kiderül, hogy mi is történik pontosan "az űrtechnológia" működése közben