Már a B-csoporthoz hasonlítják a jövőre érkező WRC-ket
Meeke: A 2017-es WRC-knek B-csoportos hangulata van
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Videón az Citroën új, 2017-es specifikációjú C3 WRC-je. Kris Meeke murván tesztelte a még álcázott raliautót.
Az álcázás alatt már ott bujkál a frissített C3-as új külseje. Ritka alkalom, de most előbb láthatjuk a versenyautón az új C3 vonalait, mint magát az alapmodellt Azt már tudjuk, hogy korszakalkotó lesz a következő esztendő a Rally Világbajnokság életében, hiszen olyan új szabályok lépnek életbe, amiknek köszönhetően erősebb, ezzel együtt szélesebb, robusztusabb autók lesznek a WRC-k. Jó szokása szerint a Citroën már rég elkezdte visszatérésének előkészületeit, és most elsők között tesztelték élesben az új specifikációjú raliautót. Marketing szempontból érthető módon, a C3 kasztniját kapja meg, ám valószínű nem sok hasonlóság lesz az utcai modellel.
Az új szabályok szerint épült autó 55 mm-rel szélesebb, 25 kilogrammal könnyebb és természetesen több aerodinamikai elemet kapott, mint az utcai DS 3 modell. Vége a 300 lóerőben korlátozott korszaknak is, az új autó teljesítménye már 380 lóerőre rúg - köszönhetően a kevésbé szűkített turbónak. Továbbá aktív központi differenciálmű is említhető. Tesztpilótája Kris Meeke volt, aki meg is osztotta első benyomásait: "Ahogy kiszálltam, rögtön éreztem, hogy egy vérbeli ralitechnikát vezettem. Rengeteg autó fejlesztésében részt vettem, de először fordult elő, hogy egy teszten csak a beállítások tesztelésére és a kilométerek gyűjtésére kell koncentrálnom. Álomba illő volt! Külső szempontjából mindenképp visszatértünk az arany korszakhoz, a B csoport időszakához, de a mai technikai tudással. Csodás érzés egy új korszak autóit elsőként tesztelni."
Aktuális téma, hogy a Citroën WTCC csapata épp a múlt hétvégén körözött a Hungaroringen, ahol természetesen felmerült a WRC visszatérés témája is. A francia gyár ugyanis teljesen felhagy a gyorsaságival, és újra a rally világára koncentrálnak. A csapat érthető módon itt is ugyanolyan erős debütálást vár, ahogy a Túraautó Világbajnokságban is tették. Erre nagy esély is van, hiszen korábban kezdtek el fejleszteni, mint a csapatok többsége. További előny, hogy ők nem aktívak a WRC-ben, így nem kell a jelenlegi szezonra is koncentrálniuk fejlesztés közben.