Nem sok látszik belőle, de a tisztségviselők mögött bizony ott lapul a 31 milliomodik Lada (fotó: Autostat)
Egy Vesta lett a Lada 31 milliomodik autója, amely a hét elején gördült le a gyártósorról. A hófehérben pompázó modell 1,8 literes erőforrással rendelkezik, a szankciók által sanyargatott márka pedig büszkén emelte ki a sajtóeseményen, hogy a jubileumi autó már automata váltóval rendelkezik. Az illetékesek azt is elmondták, hogy nem tervezik megtartani a jubileumi modellt, értékesíteni fogják azt is. A Lada egyébként még mindig jól csengő név Oroszországban, ahol a teljes autóflotta egyharmada az ő emblémájukkal gyűjti a kilométereket, ez pedig közel 14 millió autót jelent.
2030-ig 12 új modell jöhet a Ladától
Hamarosan ez a szám még nagyobb lehet, hiszen a vállalat 2030-ig 12 új modell piacra dobását tervezi, szinte minden szegmensbe hoznak valami újdonságot. Már idén májusban megkezdődik az új Lada Largus gyártása (amely egy átemblémázott Dacia Logan), sőt, érkezik az első villanyautójuk is, amely e-Largus néven fut majd. Bő fél évvel később, szeptemberben megkezdődik a limuzin Lada Aura gyártása is, amelyről korábban
már mi is írtunk. Sőt, az immár 44 éve futó Niva Legend is kap majd egy frissítést, de jön egy szabadidő-autó is, amely Niva Sport SUV néven kerülhet a kereskedésekbe az
Autostat információi alapján.
Vicces ez az erősen megalapozatlan dicshimnusz.
Tavaly kerek egymillió autó kelt el Oroszországban, vagyis egy 145 milliós országban (minusz a háborús veszteség). Ez harmadik világbeli eredmény, és akkor még nem beszéltünk arról hogy milyen vacakokat kaptak, és mennyi ember vesztette el az állását, mivel az összes érdemi (európai, japán és koreai) gyártó kivonult.
12 új modell? Komolyan gonodlják hogy a Dacia modelleket még valaha is megkapják? Ha igen, miből vásárolják meg a licenszet? Vagy jó szovjet szokás szerint megpróbálják ellopni?
Irán is simán gyárthat ezer éves Peugeot meg Renault modelleket, szóval a licensz kicsit túl van lihegve. Hány éves is az a platform amire a Dacia épül? 20-25? A kutyát nem érdekli már, egy Dacia-s kulcstartón nagyobb a haszna a Renaultnak, mint amit az oroszoktól várhat. De még ha nem is fizetnek érte akkor is jól járnak, hiszen az ő szabvány megoldásaik fognak terjedni a másodpiacon – ha az ő kocsijukat lopják el az oroszok akkor a Renault felnik osztóköre, a Renaultba való motorolaj szabványok, a Renault ablaktörlő lapát méretek kapnak hosszú távú lökést a fejlődő világban.
A Stellantis már újra gyártat az orosz piacon, ők a kínai leányvállalaton keresztül küldik az alkatrészeket miközben a hivatalos közlemény az, hogy elvesztették az irányítást az orosz érdekeltségeik fölött.