Már a 3-as BMW is termeli az üzemanyagot
Heteken belül itt a hatodik 3-as BMW
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bővül a februárban négy erőforrással bemutatkozó, hatodik generációs 3-as BMW csakis turbós motorpalettája, a középkategóriás bestseller prémiumszedán legkisebb erőforrása az 1.6-os dízel lesz.
Az új 3-as BMW motorkínálata
Generációról generációra
Az ActiveHybrid 3 a sorhatos benzinmotor mellett 55 lóerős elektromotort is használ, a rendszer összteljesítménye 340 LE, átlagfogyasztása mindössze 6,4 l/100 km. A későbbiek során tovább bővül a paletta hathengeres dízelekkel, az M3-as sportgéppel, valamint xDrive összkerekes változatokkal és nyilván már nem csak limuzinként. A távolabbi jövőt illetően háromhengeres turbómotorok csatasorba állítása is lehetséges.
Az új 3-as BMW benzinmotor-kínálata - Az értékek a kéziváltós limuzinra vonatkoznak
* márciustól
** ősztől, 8 fokozatú automata váltóval
320i* | 328i | 335i | AH 3** | |
h/sz | S4/16 | S4/16 | S6/24 | S6/24 |
ccm | 1997 | 1997 | 2979 | 2979 |
LE | 184/5000 | 245/5000-6500 | 306/5800-6000 | 340 |
Nm | 270/1250-4500 | 350/1250-4800 | 400/1200-5000 | 450 |
0-100 km/h | 7,3 | 5,9 | 5,5 | n.a. |
l/100 km | 5,9 | 6,4 | 7,9 | 6,4 |
CO2 (g/km) | 144 | 149 | 186 | 149 |
* márciustól
** ősztől, 8 fokozatú automata váltóval
Az új 3-as BMW dízelmotor-kínálata - Az értékek a kéziváltós limuzinra vonatkoznak
* márciustól
316d* | 318d* | 320d ED | 320d | |
h/sz | S4/16 | S4/16 | S4/16 | S4/16 |
ccm | 1995 | 1995 | 1995 | 1995 |
LE | 116/4000 | 143/4000 | 163/4000 | 184/4000 |
Nm | 260/1750-2500 | 320/1750-2500 | 380/1750-2750 | 380/1750-2750 |
0-100 km/h | 10,9 | 9,1 | 8,0 | 7,5 |
l/100 km | 4,4 | 4,5 | 4,1 | 4,6 |
CO2 (g/km) | 115 | 117 | 109 | 120 |
* márciustól
1975-ös bemutatkozása óta világszerte több mint 12 millió alkalommal döntöttek a vásárlók a 3-as BMW valamely változata mellett. A szedán után az idők folyamán megszületett a Cabrio, a Touring, a Coupé és a Compact, valamint a BMW kifejlesztette M3 nagyteljesítményű sportlimuzinját is. A legnagyobb darabszámban értékesített prémiummodell sikertörténete azonban 36 esztendeje még egy kétajtós, lépcsőshátú limuzin formájában vette kezdetét.
Az első 3-as motorházfedele alatt 1573, 1766 és 1990 köbcentiméteres, négyhengeres erőforrások dolgoztak, a méretre utalva az egyes változatoknak 316, 318, 320 és 320i típusjelzéseket adtak. A befecskendezős aggregát kivételével mindegyik konstrukciót normálbenzinre tervezték. 1977-ben a 3-as BMW szegmensében elsőként kapott hathengeres erőforrást, amit a BMW 320 és 323i esetében négy tárcsafék egészített ki. Különösen a 323i vívta ki magának gyorsan a dinamikus atléta jelzőt, amely 143 LE teljesítményű motorja révén könnyedén gyorsított akár 190 kilométer/órás tempóig is.
E generációban ünnepelhette premierjét a családi négyajtós (1983), a Cabrio és az M3 (mindkettő 1985-ben). Megjelent az első dízelmotor (324d), illetve az összkerékhajtás (325iX) is a sorozatban. Az "éta" hathengeres bemutatkozásával a BMW már 1984-ben új takarékossági koncepciót hirdetett meg. A 325e különösen erős és takarékos, valamint tisztaüzemű technikaként jött, mégpedig az első kizárólag katalizátorral kapható 3-asként. 1989-ben érkezett meg a 318is, s ezzel az első nagy sorozatú, 16 szelepes hengerfejjel szerelt négyhengeres BMW.
A kétajtós változat 1992-ben mutatkozott be, ezúttal kifejezetten elegáns Coupéként, 1994-ben követte a Compact. Az új hathengeres erőforrás két vezérműtengellyel és hengerenként négy szeleppel rendelkezett, s elsőként a Coupé orrában dolgoztak a Vanos változó szelepvezérléssel készült konstrukciók. A család két új tagjaként a turbófeltöltővel és töltőlevegő-hűtővel működő, hathengeres dízellel szerelt 325tds, valamint az első négyhengeres turbódízelként bemutatkozó 318tds jelent meg.
A 320d modellben mutatkozott be a márka első közvetlen befecskendezésű dízel erőforrása, míg a 318i blokkjában forgott elsőként két kiegyenlítő tengely. A hathengeres benzines konstrukciók műszakilag legjelentősebb fejlesztésének a kettős-Vanos szelepvezérlés bemutatkozása számított. A szívó- illetve a kipufogóoldali vezérműtengely egyaránt fokozatmentes és teljesen automatikus állítása tovább mérsékelt károsanyag-kibocsátás mellett biztosított még kedvezőbb forgatónyomatéki karakterisztikát. A nagy erejű 330d dízelben első alkalommal vette át common-rail befecskendezés a hengerek tüzelőanyag-ellátásának feladatát. 2001-ben mutatta be a BMW a fojtószelep nélküli terhelésszabályzás Valvetronic rendszerét, amely a szívószelepek emelésének változtatásával magasabb teljesítményszint mellett tette lehetővé a tüzelőanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás további mérséklését. Mindezeken túl új összkerékhajtási rendszert is bemutattak: a BMW xDrive hagyományos differenciálzárak helyett már automatikus kerekenkénti fékezési beavatkozásokkal látta el a feladatot. Szintén újdonság volt az első és a hátsó tengely közötti teljes mértékben rugalmas nyomatékelosztás.
2007 óta képviseli meggyőzően a BMW EfficientDynamics fejlesztési stratégia, hogyan hozható a 3-as kínálta élménye a példamutatóan alacsony tüzelőanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékekkel is összhangba. Ennek szellemében ekkortól minden benzinmotor a Nagypontosságú Közvetlen Benzinbefecskendezés (High Precision Injection) rendszerével készült, amely a 330i és 325i hathengeres, illetve a 320i és a 318i négyhengeres erőforrásokban a különösen tüzelőanyag-takarékos szegénykeverékes üzemben működött. A 335i motorban e korszerű befecskendező-rendszer a TwinPower Turbo technikával, azaz két turbófeltöltővel, illetve a kettős-Vanos változó szelepvezérléssel dolgozott együtt. A tömegcsökkentés jegyében a BMW alumínium, vagy még könnyebb magnézium-alumínium forgattyúházat alkalmazott. A 2010-es modellévre minden motor teljesítette az Euro 5 kipufogógáz-szabvány előírásait. A középkategória messze leggazdaságosabb modelljeként mutatkozott be a BMW 320d EfficientDynamics Edition - amit persze az új hármas alaposan fölül, illetve fogyasztásával alul fog múlni.
Gyönyörű lett az új 3-as. BMW a Legjobb.
Ez már régóta így van, jó reggelt.
a 316D is 2000 ccm-es az 1-esben.
Feketére van fényezve a Sport Line kivitelben
A dízelmotorok kínálat-táblázatában elírás van. Mindegyiknél 1995ccm a hengerűrtartalom.
Értem én, hogy gazdasági, de arra ott van a 16i, 18i és a varázst pont a 6 henger adta eddig is.
Tükörfényezés… hát, cserébe kapsz sok mást:D
A 4 henger gazdasági/műszaki optimum…
De vajon a tükörre miért nem került fényezés?
A címhez : ELHISZEM, veszek egyet, hozzám jöhet a cikkíró tankolni !
Ha nem igaz, akkor köteles benzinnel és más földi javakkal ellátni.
Kissé meglepő ez a motorpaletta, főleg a 4 hengeres 28i. Bár nem fenyeget a veszély, hogy mostanában újat vegyek.