Már a 2010-ben gyártott dízeleddel sem mehetsz be Brüsszelbe
Kitiltották az Euro 4 besorolású dízeleket is a belga fővárosból
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Január 1-től már az Euro 4-es és annál alacsonyabb besorolású dízelautók sem közlekedhetnek a brüsszeli régió 19 települését lefedő LEZ-övezeten belül, így már egyes 11 éves járműveket is kitiltottak környezetvédelmi okokból.
A szabályozás nagyjából 76 500, a brüsszeli régióban belga rendszámmal közlekedő 11 éves, illetve annál idősebb járművet érint, amelyek közül körülbelül 25 ezret Brüsszeli lakosok vezetnek.
Ezeknek az autóknak a kivonására három hónapjuk van a tulajoknak, április 1-től 350 eurós, tehát kb. 125 ezer forintos bírságot kapnak. Ez ráadásul még közel sem a tiltássorozat vége: a brüsszeli városvezetés 2025-re a legtöbb dízelüzemű járművet ki fogja zárni a zónából, a megvalósítás már 2019 óta zajlik, persze fokozatosan. Ekkor az Euro 0-ás, Euro 1-es és Euro 2-es besorolású, tehát az akkor 19 évesnél idősebb dízelautókat korlátozták, 2020-tól az Euro 3-as, tehát az akkor 15 évnél idősebb dízeleket tiltották ki, most az Euro 4, azaz 11 évesnél idősebb dízelüzemű gépjárművekre került a sor.Ezután már lassítanak a brüsszeliek: legközelebb 2025-ben lesz szigorítás, akkor az Euro 5-ös, tehát addigra 9 évesnél idősebb dízelautókat kell majd modernebbre cserélniük a tulajdonosaiknak.
Ezzel a tervek szerint 2025-re 86 százalékkal csökken a területen a nitrogén-dioxid és a levegőbe kerülő korom koncentrációja, valamint 31,43 százalékkal a szállópor koncentrációja. A korlátozás természetesen nem vonatkozik a tűzoltó- és mentőautókra, valamint a ritkaságnak számító - muzeális, vagy hobbicélból tartott - minősített veteránautókra.Forrás: MTI, La Libre Belgique
Örültem a cikknek, hiszen méltatlanul van mellőzve a világ egyik legnagyobb piaca, a belga. Igen, beszéljünk róla! Ez az! Mégis milyen alapon kap ilyen mostoha bánásmódot, ha az egyik legnagyobb!? 😀
Ott csak a dízel, 150 LE Bruxelles Edition… 🙂
Ez nem változott. Úgyanúgy lóerőadó a döntő és úgy tűnik ez nem is fog egy darabig változni.
Egy Hibird RAV4 éves adója kb annyival több mint egy sima éves szervíz ára (plusz a magasabb biztosítás).
Ennek fényében a Lexus pl a fenti 80.000 eladott prémium modell 1%-át adja (nem a teljes piac, a prémiumszegmens). Épp megelőzi az Alfát, de a Polestart már nem tudja befogni, a DS pedig elérhetelen. Persze ez mind vihar a biliben, de a BMW példája mutatja, hogy széjjel lehete keresni magát egy prémiummárkának a belga piacon.
Mindezt a Toyota “hazai” piacán, mivel a ti központotok is Belgiumban van, ha jól tudom…
Félelmetes hogy minden kommentedből süt a sötétség…
Az a félelmetes, hogy mekkora tök vagy. Imádok neked görbe tükröt tartani, marha vicces…
Sajnos amikor görbe tükröt akarsz mutatni abból leginkább az derül ki, hogy nem érted amit más leír…
Régen beszéltünk, cimbi. Minden oké? Nyomaték rendben van? :-)))
Most látom a 2021-es belga adatokat. Csak hogy el tudd helyezni, a BMW első helyen 38.000 eladott autóval és így a bajorok kb annyi autót adtak ezen a Magyarországnyi lakosságú országban, mint a Lexus a teljes EU-ban (utóbbi most már UK nélkül értendő).
És ebben nincs benne hazai márka tényező (ami náluk max a Volvo lehetne, de ők a negyedik a prémiumok között), és bár lemaradva a BMW mögött, azért ott a másik két német prémium márka 27-28.000-es eladással.