Már több mint 20 ezer hazai nagycsalád vásárolhatott állami támogatással autót. Zömük a támogatással is csak a legolcsóbbnak számító Dacia Lodgyt választotta. Ez sem rossz ám, benzinesként és dízelmotorral is teszteltük, vállalható
Még 2019-ben robbant be a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása, ami 2019. július 1-től igényelhető. Novák Katalin, családokért felelős tárca nélküli miniszter ma arról számolt be Facebook oldalán, hogy már 20 ezer nagycsalád élt az akár (és jellemzően) 2,5 millió forintos, új és 7-9 üléses személyautók vásárlásához használható vissza nem térítendő támogatással. A 2,5 milliós támogatási összeggel és 20 ezer támogatással számolva bizony 50 milliárd forint ment el az elmúlt bő 1,5 évben a nagycsaládosok autóvásárlásának támogatására az államkasszából.
Novák Katalin az általa közzétett videóban még azt említi, hogy a három vagy több gyermeket nevelő családoknak legalább hétüléses autó vásárlásakor a kormány a jármű árának felét, maximum 2,5 millió forintot támogatásként kifizet. Az összeget valójában a kereskedők kapják az elnyert támogatási okirat fejében, a gyakorlatban jellemzően már az autó átadását követően, ez - főként a kezdeti időszakban - sok kényelmetlenséget okozott számukra. A vásárlók számára pedig rossz hír, hogy már nincs hétüléses autó 5 millió forint alatt, így nincs olyan modell, amit "féláron" megkaphatnának a nagycsaládosok. A támogatás kezdetekor és még tavaly is volt, a Dacia Lodgy, ám aki hétüléses autót vesz, jellemzően eddig is 5 millió forint feletti modellt választott, így ha támogatást kapott, annak teljes összegét kihasználta. Miként arról
múlt hónapban beszámoltunk, a támogatással vásárolt autók zöme az említett - legolcsóbb hétüléses - Dacia volt, a támogatott modellek dobogójára még a több hétülésest is kínáló Volkswagen és Opel tudott felkerülni.
Múlt havi adatok szerint a támogatott hétüléses márkák eladásait a Dacia, a Volkswagen és az Opel vezeti