Megszületett az 1,5 milliomodik egyliteres EcoBoost motor
Krajovában 2012-ben kezdődött az 1,0 literes EcoBoost motorok gyártása, amelyből jelenleg a 125 és 155 lóerős lágy hibridek, illetve a 95, a 100 és 125 lóerős hagyományos változatok készülnek. Több típusba is beszerelik őket, többek között a Pumákba, az EcoSportokba, a Fiestákba és a Focusokba, de még a haszongépjárművekben is helyet kapnak.
2020-ban a Ford személyautók európai vásárlóinak több mint a fele rendelte meg új autóját az egyliteres literes EcoBoost blokkal
“
Az egyliteres EcoBoost blokk bevezetése igazi forradalmat robbantott ki az autóiparban. Nagyszerűségét a 7 egymást követő évben elnyert Év Motorja díj is bizonyítja. Nagyon büszke vagyok arra, hogy az első ilyen motor elkészültekor már én voltam a Krajova Motorgyár igazgatója” nyilatkozta Ian Pearson, aki ma már a Ford Románia elnöke.
Sokféle típusba beépítik a háromhengeres egységeket
“
A másfél milliomodik EcoBoost motor legyártásával a Ford Krajova üzemnek és teljes csapatának minden oka megvan az ünneplésre. Jelenleg 3-4 műszakban dolgozunk, hogy naponta több mint 1700 ilyen erőforrással szolgáljuk ki a Ford-vásárlókat. Gyártósorunkon minden 42. másodpercben megszületik egy motor” – tette hozzá Nicolae Gavrila, a Krajova Motorgyár jelenlegi igazgatója.
Hétszer nyert egymásután Év Motorja díjat
“Az 1,0 literes EcoBoost továbbra is mércének számít a kompakt benzinmotorok kategóriájában. A Krajova üzem minden dolgozója büszke arra, hogy részese lehet ennek a sikertörténetnek; hogy láthatja az utakon az általuk készített motorral hajtott autókat – különösen az új Pumát –, és hogy ezáltal maga is hozzájárulhat ahhoz az élvezetes vezetési élményhez, amiről a Fordok közismertek,” nyilatkozta Adrian Calangiu, a motorgyár területi igazgatója.
Egy helyi megrendelő kapja az autót, amelybe beszerelték a jubileumi motort
Az a 2002 ugye 2012-akart lenni.
Igen. Köszi, hogy szóltál!