Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója nemrégiben adta át a hazánkban 18 éve jelen lévő Das WeltAuto 125 ezredik autóját, egy két éves, 28 ezer kilométert futott SEAT Leont
Tavaly rekordot döntött hazánkban 765 782 adásvétellel a használt autók piaca, továbbá 194 914 példánnyal az import is, s a növekedés az új autók piacához hasonlóan ezen a területen is kitart. Hogy milyen mértékű józanító hatása lesz a szmogriadókor érvénybe lépő korlátozások szigorításának, netán lesz-e egyéb olyan ösztönző, ami józanítani tudja a vevőket, az egyelőre a jövő zenéje. Jelenleg ugyanis a behozott autók több mint fele 10 év feletti. A Das WeltAuto nem az utóbbi, hanem a fiatal, követhető előéletű, átvizsgált használt autók kínálatában játszik, saját statisztikájuk szerint saját szegmensében piacvezetőként.
Utóbbi cím nem meglepő, már a hazai hálózat is 18 éves múltra tekinthet vissza, de a Weltauto üzletágat még korábban, a '90-es években alapította a Porsche Holding Ausztriában. A cégvezetés elsődleges célja az újautó-értékesítés támogatása volt, mert ezáltal új autó vásárlása esetén is lehetőség nyílt a használt gépkocsik beszámítására. Az így megvásárolt autókat – a piacon akkor egyedülálló módon – garanciával, s egyéb kiegészítő szolgáltatásokkal értékesítették tovább. 2001-ben a Porsche Hungaria portfóliójában Magyarországon is megjelent a Weltauto, amely akkor a vállalat hetedik márkájaként kezdte meg tevékenységét. Az első évben 12 márkakereskedés foglalkozott használt gépkocsikkal, 2007-ben a fokozatos növekedés következtében már 51 márkakereskedés értékesített másodkézből származó négykerekűt.
Fiatal, akár gyári garanciával rendelkező vagy saját garanciával adott, részletes állapotvizsgálaton átesett autókat értékesít a Das WeltAuto, de még akkor is van cserelehetőség a vásárlás után, ha netán nem fér be a garázsba, netán nem tetszik az autó a családnak. Alapvetően az új autókhoz hasonló szolgáltatást kínál a cég, de utóbbival még többet is
Miután a Volkswagen Csoport 2011-ben a Porsche Holding tulajdonosa lett, egy évvel később – Das WeltAuto néven – a szolgáltatást a teljes világhálózatára kiterjesztették. Ez a változás a hazai hálózatot minimálisan befolyásolta, a méretet alapvetően a válság racionalizálta. 2019-ben 30 helyszínen működik Das WeltAuto márkakereskedés az országban. A márka 2001 óta évente átlagosan 6.850 gépkocsit értékesített Magyarországon, idén várhatóan 7.800 autót adhat el a hálózat, miközben a teljes használtautó-piac várhatóan 780 ezer példányosra duzzad. Bár a teljes piac 1 százalékát tudhatja csupán magáénak a Das WeltAuto, az újszerű használt autók piacán mégis meghatározó.
Ha a képen látható autó tényleg a 125000ik, akkor az nem Ibiza hanem Leon
Valóban, sorry! Köszi az észrevételt, javítottuk.