Ilyen T360 négykerekű gördült ki először a Honda gyár kapuján
Némileg megmosolyogtató, hogy gyakorlatilag egy kétszemélyes haszonjármű, a T360 pickup a Honda első autója, bár legalább a második, - a szintén kétüléses S500 roadster - már valóban egy sportos modell volt. Az 1948-ban alapított Honda 1963 augusztusában készítette el első autóját, majd egy évvel később külön üzemet hozott létre új iparágához, s az S500 utódja, az S600 készült itt először. Autói sikere jóvoltából nem csak a Hondák exportja indult meg, hanem 1969-ben már Tajvanban és Malajziában is gyárat alapított a márka.
A pickupnál sokkal inkább illik a Honda mai arculatához a 1963 októberétől kínált S500 roadster
1975-ben Indonéziában nyitott üzemet a Honda, ahol már
Civic is készült, és a gyorsan fejlődő márka 1978-ban ünnepelhette 5 milliomodik autóját. A trend egyre gyorsult, 1982-től az USA-ban is készült már
Accord, és 1983-ig 10 milliót autót gyártott a Honda. 2003-ban gördült ki a gyárkapun az 50 milliomodik Honda négykerekű, és mára 5 kontinensen, a világ 34 országában készít autót a márka.
A japán autók múltja – így a Hondáé is – az európaiak jó részének a misztikum kategóriájába sorolandó. Sokak abban a hitben élnek, hogy a japánok nem régóta gyártanak autókat – közben pedig nyilván csak arról van szó, hogy megkésve léptek be az itteni piacra. Kíváncsi lennék arra, hogy aki nagy megelégedéssel használ egy újkori japánt, vajon kíváncsiságból utánanéz-e a márka múltjának, annak, mit gyártott mondjuk 60-70 éve. Bizony a szigetországból érkező márkák múltja is sokszor legalább annyira sokszínű, izgalmas és érdekes, mint a közismertebb múlttal bíró európai vagy amerikai márkáké.
Kicsit azért vicces amikor európai emberek vezetnek ilyen autókat, kicsit olyan mint amikor a rajzfilmekben a zsiráf autót vezet. Szépek egyébként csak sajnos nem nekünk való.
Ugyan akkora mint a Cappucino.
Matchbox éléyautó.
A régi Hondának nagyon szép klasszikus vonalai vannak. Imádom azokat doblemezre szerelt tükröket, gyönyörű.
Találtam róla leírást. 3.3m hosszú 1.4 széles és 1.2 magas. 🙂
Ez olyan lehet pont mint a Suzuki Cappucino, csak még kisebben.
Vagy talán mont ugyan az a platform…
S 600-ast láttam élőben, iszonyatosan kicsi autó. Baromi jól néz ki, de nem európai embernek tervezték. Mint egy nagyobb gokart.