A Yaris mellett a Camry, a RAV4, a Hilux és a Land Cruiser is átlépte a 10 milliót, a Corolla már az 50-et is
A világ legnagyobb autógyártója immár öt olyan típussal rendelkezik, amely átlépte a 10 milliós küszöböt. A csúcstartó a Corolla, az 1966 óta készülő kompakt valószínűleg már rég elfelejtette a tízmilliós jubileumot, jelenleg 50 milliónál is több kelt el a típusból világszerte. A Yaris hasonlóan kelendő, ám sokkal fiatalabb, az első generáció 1999-ben érkezett, rögtön be is zsebelve az Év Autója díjat. A Starlet utódjának szánt típus szakított az előd szögletességével, a divatos forma, a kedvező ár és a megbízhatóság rögvest felpörgette a kulcsátadásokat.
Európa a Yaris fő piaca, a 10 millió példány kicsit több mint fele itt kelt el, tavaly a Toyota eladásainak több mint egyharmadát a Yaris család adta
A második generáció is maradt a gömbölyded formánál, a karosszéria valamelyest nőtt, de még mindig a kisebb autók közé sorolták a B-szegmensben. A kis benzinesek közül kétfélét kínáltak, az ezres és 1,3-as benzinesek strapabíró és takarékos motornak számítanak, de az 1,4 D-4D gázolajos az igazi éhezőművész. A frissítéssel elbúcsúzott a 87 lovas 1,3-as, helyét az 1,33-as néven futó 101 lóerős blokk vette át, amely kifejezetten érzékeny az olaj minőségére és időbeni cseréjére, máskülönben jelentős olajfogyasztás és motorfelújítás lesz a jutalom. A sportváltozatról ezúttal sem feledkeztek meg a japánok, az előd 1,5 literes motorját 1,8-as (132 LE) váltotta.
Jelenleg a világ 10 országában készülnek Yarisok, Európában a francia és a cseh üzem készíti a kisautókat
A harmadik nemzedék legnagyobb újdonsága a hibrid hajtáslánc megjelenése, a már ismert kisebb benzinesek mellett még a dízel sem volt ciki ebben az időben. A felnőttesebb forma még jobb légellenállást eredményezett (0,287), ami nem elhanyagolható tény egy dedikáltan kisfogyasztású modellnél. A hibridség tette teljessé a Yaris kínálatot, ezzel a lépéssel a vevők mindent megkaptak a kisautótól, amit a kategóriájától és a Toyotától vártak, így a nyugdíjazást sem kellett elkapkodni, 10 évig futott a hármas Yaris.
Ha Toyota, akkor legyen hibrid. Jó pár éve mutatták be a hibrid változatot, ami rögtön népszerű lett a vevők körében
A negyedik felvonás az eddig legvagányabb Yaris, a sima szívómotorok mellett természetesen hibridhajtással is kérhető, de nem szabad elfeledkezni a sportváltozatról sem. A Yaris az eddigieknél jóval magasabbra tett a lécet, az összkerekes 261 lovas kisautó már egészen más ligában játszik mint a korábbi TS modellek. Hogy a kis Toyota megéri-e a 20 milliót az még a jövő zenéje, de a gyártó mindent megtesz a név fennmaradásáért, a mai igényekhez igazítva még az emelt Yaris Crossnak is talált helyett a palettán.
Manapság megkerülhetetlen a terepjárósítás, a Corolla mellett a Yarisból is elkészült a magasabb változat