Már 10 millió forint alatt is van Jaugar SUV, az E-Pace

Hazánkban a Jaguar E-Pace, a legkisebb vadmacska

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A tavaly debütált F-Pace elképesztően dobta meg a Jaguar eladásait, idén pedig az E-Pace a legfőbb újdonság. Kompakt méretekkel, izmos motorokkal és 10 millió forint alatti vételárral.


Idén csaknem megduplázta, 83 százalékkal lendítette fel a Jaguar eladásait az F-Pace, ami nem meglepő módon a legkedveltebb Jaguar modell. A márka mind nagyobb szeletet szeretne kihasítani a népszerű szabadidő-autók eladásaiból, így aztán e szegmensben bővíti kínálatát. Most megérkezett a kompakt E-Pace, jövőre pedig jön a teljesen elektromos hajtásláncú I-Pace.
Hirdetés

Jaguar E-Pace - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4395 1988 1649 2681 484-577

A nem egész 4,4 méter hosszú E-Pace orrába csakis soros négyhengeres benzines és dízel motorok kerülhetnek, mindegyik turbós, a csúcsdízelt két szekvenciális feltöltő lélegezteti. A benzinesek 249 és 300, a dízelek 150-180 és 240 lóerővel választhatók. Már a 150 lóerős, kézi váltóval és csupán fronthajtással szerelt (9,95 millió forintos) alapverzió is igen fürge, 10,1 másodperc alatt ér 100 km/órára, a legerősebb dízelnek elég 7,4, a benzinesnek 6,4 másodperc kell. A váltók 200 lóerő felett alapáron a márkától már ismert 9 fokozatú automata, alatta utóbbi opciós a manuális 6 fokozatú helyett.
Jaguar E-Pace - benzines kínálat
2.0 249 LE 2.0 300 LE
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1998
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat automata/9
Teljesítmény [LE] 249 (5500) 300 (5500)
Nyomaték [Nm] 365 (1200-4500) 400 (1500-4500)
Gyorsulás 0-100 km/h 7 6,4
Végsebesség [km/h] 230 244
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 7,7 8
CO2-kibocsátás [g/km] 174 181
Saját tömeg [kg] 1832 1894
Megengedett össztömeg [kg] 2400
Alapár [Ft] 13 131 000 16 667 000

A zömében alumíniumból épülő, természetesen elöl-hátul független felfüggesztésekben újdonság az alapverzió felett opcióként elérhető fokozatmentesen változó lengéscsillapítás. A 9,95 millió forintos alap E-Pace felett a márkától szokottan S, SE és HSE verziók sorakoznak, de van sportvonal is, mintegy 1,5 millió forintos felárral, R-Dynamic, R-Dynamic S, R-Dynamic SE és Rdynamic HSE néven, a paletta csúcsán áll szokás szerint a limitált szériás First Edition, gyakorlatilag minden létező extrával - és a csúcsmotorok esetén 20 millió forint feletti vételárral.
Jaguar E-Pace - dízel kínálat
2.0 D 150 LE 2.0 D 150 LE AWD 2.0 D 180 LE AWD 2.0 D 240 LE AWD
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1999
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 kézi/6 (automata/9) automata/9
Teljesítmény [LE] 150 (3500) 180 (4000) 300 (5500)
Nyomaték [Nm] 380 (1750) 430 (1750) 400 (1500-4500)
Gyorsulás 0-100 km/h 10,1 10,7 (10,5) 9,9 (9,3) 7,4
Végsebesség [km/h] 199 194 (193) 207 (205) 224
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 4,7-4,9 5,2 (5,6) 6,2
CO2-kibocsátás [g/km] 137 (147) 137 (147) 137 (147) 162
Saját tömeg [kg] 1774 (1831) 1831 (1843) 1926
Megengedett össztömeg [kg] 2400 2420
Alapár [Ft] 9 995 000 11 480 000
(12 298 000)
12 188 000
(13 005 000)
16 540 000

A megjelenés egyszerre jaguaros, egyszerre mai SUV hatású, a részletek természetesen az F-Type és az F-Pace által inspiráltak, az opciók között szerepel a vízálló Activity Key nyitóóra. Szerepelhet head-up display, de a csomagtér - tetőig pakolva alapból 577 literes. A márka különösen büszke az ajtózsebek méreteire, a két első 10,56, a hátsó páros 8,26 literes. Az utastér a márkától megszokottan különféle színű, kontrasztos varrású bőrkárpitokkal készülhet, de már az alapverzió is bőr-szövet kárpitozást kap. A Jaguar 3 év/100 ezer kilométeres garanciája mellé a 10 millió forint alá tolt alapárú E-Pace esetén is él a Jaguar Care 3 éves díjmentes karbantartási csomagja.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.12.10. at 15:29
    Permalink

    Ha nem lenne ilyen sután csapott fara, egy tökéletes családi autó lehetne.

    Ezt a belsőt valahogy át kellene ültetni az F Pace-be, kicsit olyan mintha újra megalálta volna önmagát a jag. régen ők tervezték a legjobb belsőket, de az F Pace óta mintha levesztették volna önmagukat.

Vélemény, hozzászólás?