Már 10 millió forint alatt is van Jaugar SUV, az E-Pace
Hazánkban a Jaguar E-Pace, a legkisebb vadmacska
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A tavaly debütált F-Pace elképesztően dobta meg a Jaguar eladásait, idén pedig az E-Pace a legfőbb újdonság. Kompakt méretekkel, izmos motorokkal és 10 millió forint alatti vételárral.
Idén csaknem megduplázta, 83 százalékkal lendítette fel a Jaguar eladásait az F-Pace, ami nem meglepő módon a legkedveltebb Jaguar modell. A márka mind nagyobb szeletet szeretne kihasítani a népszerű szabadidő-autók eladásaiból, így aztán e szegmensben bővíti kínálatát. Most megérkezett a kompakt E-Pace, jövőre pedig jön a teljesen elektromos hajtásláncú I-Pace.
Jaguar E-Pace - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4395 | 1988 | 1649 | 2681 | 484-577 |
A nem egész 4,4 méter hosszú E-Pace orrába csakis soros négyhengeres benzines és dízel motorok kerülhetnek, mindegyik turbós, a csúcsdízelt két szekvenciális feltöltő lélegezteti. A benzinesek 249 és 300, a dízelek 150-180 és 240 lóerővel választhatók. Már a 150 lóerős, kézi váltóval és csupán fronthajtással szerelt (9,95 millió forintos) alapverzió is igen fürge, 10,1 másodperc alatt ér 100 km/órára, a legerősebb dízelnek elég 7,4, a benzinesnek 6,4 másodperc kell. A váltók 200 lóerő felett alapáron a márkától már ismert 9 fokozatú automata, alatta utóbbi opciós a manuális 6 fokozatú helyett.
Jaguar E-Pace - benzines kínálat
2.0 249 LE | 2.0 300 LE | |
Emissziós norma | Euro 6 | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1998 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |
Váltófajta/-fokozat | automata/9 | |
Teljesítmény [LE] | 249 (5500) | 300 (5500) |
Nyomaték [Nm] | 365 (1200-4500) | 400 (1500-4500) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 7 | 6,4 |
Végsebesség [km/h] | 230 | 244 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 7,7 | 8 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 174 | 181 |
Saját tömeg [kg] | 1832 | 1894 |
Megengedett össztömeg [kg] | 2400 | |
Alapár [Ft] | 13 131 000 | 16 667 000 |
A zömében alumíniumból épülő, természetesen elöl-hátul független felfüggesztésekben újdonság az alapverzió felett opcióként elérhető fokozatmentesen változó lengéscsillapítás. A 9,95 millió forintos alap E-Pace felett a márkától szokottan S, SE és HSE verziók sorakoznak, de van sportvonal is, mintegy 1,5 millió forintos felárral, R-Dynamic, R-Dynamic S, R-Dynamic SE és Rdynamic HSE néven, a paletta csúcsán áll szokás szerint a limitált szériás First Edition, gyakorlatilag minden létező extrával - és a csúcsmotorok esetén 20 millió forint feletti vételárral.
Jaguar E-Pace - dízel kínálat
2.0 D 150 LE | 2.0 D 150 LE AWD | 2.0 D 180 LE AWD | 2.0 D 240 LE AWD | |
Emissziós norma | Euro 6 | |||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1999 | |||
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |||
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | kézi/6 (automata/9) | automata/9 | |
Teljesítmény [LE] | 150 (3500) | 180 (4000) | 300 (5500) | |
Nyomaték [Nm] | 380 (1750) | 430 (1750) | 400 (1500-4500) | |
Gyorsulás 0-100 km/h | 10,1 | 10,7 (10,5) | 9,9 (9,3) | 7,4 |
Végsebesség [km/h] | 199 | 194 (193) | 207 (205) | 224 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 4,7-4,9 | 5,2 (5,6) | 6,2 | |
CO2-kibocsátás [g/km] | 137 (147) | 137 (147) | 137 (147) | 162 |
Saját tömeg [kg] | 1774 (1831) | 1831 (1843) | 1926 | |
Megengedett össztömeg [kg] | 2400 | 2420 | ||
Alapár [Ft] | 9 995 000 | 11 480 000 (12 298 000) |
12 188 000 (13 005 000) |
16 540 000 |
A megjelenés egyszerre jaguaros, egyszerre mai SUV hatású, a részletek természetesen az F-Type és az F-Pace által inspiráltak, az opciók között szerepel a vízálló Activity Key nyitóóra. Szerepelhet head-up display, de a csomagtér - tetőig pakolva alapból 577 literes. A márka különösen büszke az ajtózsebek méreteire, a két első 10,56, a hátsó páros 8,26 literes. Az utastér a márkától megszokottan különféle színű, kontrasztos varrású bőrkárpitokkal készülhet, de már az alapverzió is bőr-szövet kárpitozást kap. A Jaguar 3 év/100 ezer kilométeres garanciája mellé a 10 millió forint alá tolt alapárú E-Pace esetén is él a Jaguar Care 3 éves díjmentes karbantartási csomagja.
Ha nem lenne ilyen sután csapott fara, egy tökéletes családi autó lehetne.
Ezt a belsőt valahogy át kellene ültetni az F Pace-be, kicsit olyan mintha újra megalálta volna önmagát a jag. régen ők tervezték a legjobb belsőket, de az F Pace óta mintha levesztették volna önmagukat.
Mitől ilyen baromi nehéz?