Malajziában kinek jön be a gumi?
Forma-1: következik a Maláj Nagydíj
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Maláj Nagydíjjal folytatódik az F1-cirkusz. Tavaly káoszt hozott a szepangi futam, és most is viharos hétvégére van kilátás.
Pár nappal az ausztráliai szezonnyitó után máris Kuala Lumpurban, Szepangban dübörög az F1, a szombati időmérő és a vasárnapi verseny egyaránt - magyar idő szerint - 9 órakor kezdik. Elvileg, egyrészt mert már Melbourne-ben is volt csúszás, másrészt mert Malajziában ilyentájt még monszun van, ami például tavaly is kaotikussá tette a futamot. És minő meglepetés, a meteorológia nagy zuhét jósol egész hétvégére - különben meg 30 fok feletti lesz a hőmérséklet. Utóbbi azért érdekes, mert a kánikulában másképp működik-kopik a gumi, nem tudni, melyik autó bánik majd a legkíméletesebben az új Pirellikkel. Múlt vasárnap a Lotus volt az, amely a többieknél kevesebb boxkiállással plusz remek taktikával lépéselőnybe került a többiekkel szemben, s Räikkönen a hetedik rajtpozíciót - meglepő - győzelemre váltotta. A Jégember szerint ez persze egyáltalán nem jelenti azt, hogy Szepangban is ő lenne a favorit, de az autó jó, a start kiválóra sikeredett, szóval minden rendben. A Ferrarinál is bizakodnak, a Red Bullnál meg nincs kétségük afelől, hogy megvan a kellő sebességük. Mármint nem csak az edzésre, hanem a versenyre is.
A Maláj Nagydíjat tavaly Alonso nyerte Hamilton és Pérez előtt, a futam 2010-es és 2011-es nyertese, Vettel bezzeg pont nélkül maradt, miután Karthikeyan megtorpedózta. A háromszoros címvédő szerencséjére a HRT (és indiai kamikazéja) már nincs ott a mezőnyben... A McLaren meg az élmezőnyben nincs ott - Melbourne-ben beigazolódott, hogy a wokingiak "félrefejlesztették" a technikát. Lehet, hogy Hamilton már tisztában volt ezzel, amikor átigazolt a Mercedeshez? Nem tudni, mindenesetre a Mercedes biztató formát mutatott, így Malajziában is beleszólhat az egyértelműen nagyok dolgába. Akárcsak a Force India. A pálya 5543 méter hosszú jó gyors kanyarokkal, a Tilke-művek aszfaltcsíkjai közül ez a pilóták egyik kedvence. A verseny 56 körös lesz, ha épp nem az égiek is úgy gondolják.
Az egyéni és a konstruktőri pontverseny állása
pilóta | pont | csapat | pont | |
1. | Räikkönen (finn, Lotus-Renault) | 25 | Ferrari | 30 |
2. | Alonso (spanyol, Ferrari) | 18 | Lotus-Renault | 26 |
3. | Vettel (német, Red Bull-Renault) | 15 | Red Bull-Renault | 23 |
4. | Massa (brazil, Ferrari) | 12 | Mercedes | 10 |
5. | Hamilton (brit, Mercedes) | 10 | Force India-Mercedes | 10 |
6. | Webber (ausztrál, Red Bull-Renault) | 8 | McLaren-Mercedes | 2 |
7. | Sutil (német, Force India-Mercedes) | 6 | ||
8. | Di Resta (brit, Force India-Mercedes) | 4 | ||
9. | Button (brit, McLaren-Mercedes) | 2 | ||
10. | Grosjean (francia, Lotus-Renault) | 1 |