Május 1-je új buszokat hoz a fővárosnak
Májusban 25 új MAN busz érkezik Budapestre
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Idén 75 darab MAN Lion’s City A21 autóbusszal bővül a BKK flottája, 25 példány májusban áll szolgálatba, az első példányok május 1-jén.
Idén januárban már hibrid autóbuszok is érkeztek, illetve üzembe álltak Budapesten, s lassan, de biztosan cserélődik a fővárosi buszflotta - állapíthatják meg a közlekedők, illetve a BKK weboldalának olvasói, ahol épp a következők láthatók: összesen 75 új, klimatizált, alacsonypadlós, a legkorszerűbb környezetbarát motorral felszerelt szóló MAN Lion’s City A21 autóbusszal bővül a fővárosi buszflotta. Közülük 25 májustól több lépcsőben áll forgalomba a fővárosban: május 1-jén, 8-án és 15-én. Az új járművek a Fővárosi Közgyűlés határozata alapján Budapest déli városrészeiben közlekednek majd a VT-Arriva Kft. üzemeltetésében.
Miként azt a BKK írja, a buszflotta megújításának célja, hogy a magyar fővárosban is kényelmes, alacsonypadlós, klimatizált, a legkorszerűbb Euro 6-os, környezetbarát motorral szerelt, magas utazási komfortot nyújtó járművek közlekedjenek az elavult, környezetszennyező, magaspadlós régiek helyett.
Az új autóbusz-üzemeltetési modell keretein belül forgalomba álló 75 darab szóló járműnek köszönhetően a BKK Zrt. autóbuszvonalain közlekedő állomány immár közel 65 százaléka alacsonypadlós lesz, mely nagy segítség a kerekesszékkel közlekedőknek, a babakocsisoknak, az idős utasoknak és a mozgásukban korlátozottaknak. A légkondicionált utastér a forró nyári hónapokban teszi majd komfortosabbá a közlekedését. A járművekkel végzett szolgáltatásra vonatkozó keretszerződés 8+2 évre szól. Az éves becsült érték évi 7 milliárd forint szolgáltatással együtt.
Az új - MAN Lion’s City A21 - autóbuszok jellemzői
A buszok az MAN számos nagyvárosban közlekedő típusai, melyekből eddig több tízezer példány készült. Az új buszok az Euro 6 környezetvédelmi kategóriába tartoznak, vagyis fokozottan környezetkímélők. Az utasok kényelme érdekében a járművek jobb oldala az ajtó kinyitásakor kismértékben lesüllyeszthető, valamint kihajtható rámpával rendelkeznek, ezzel megkönnyítve a mozgásukban korlátozottak számára a közlekedést. Jó hír, hogy a járműveket olyan biztonsági rendszerrel látták el, amely megakadályozza, hogy az utast vagy annak táskáját, kabátját odacsukja a záródó ajtó. A buszok minden oldalán látható lesz a járatszám, a hátsó kijelző pedig nagyméretű lesz, ami segítséget jelent a rosszul látóknak. Belül modern, nagy felbontású TFT monitorok segítik az utastájékoztatást. A végállomáson várakozó járművek ajtaja automatikusan visszacsukódik, ha nincs le- vagy felszálló utas. Az autóbusz ezért télen nem hűl ki, nyáron pedig nem melegszik fel. A buszokban biztonsági kamerarendszer működik, mely a teljes utastérre való rálátással rendelkezik.
Tudtam, hogy az első hozzászólás egy orbitális kreténség lesz. Nem csalódtam.
Na azért álljunk meg egy pillanatra a hőbörgéssel: 30+ éves busz nincs a BKK alvállalkozóinak flottáiban megkockáztatom, nem is volt, sőt, kapaszkodj meg, már 20+ éveset is legfeljebb csak nyomokban találsz. Sok éve nem használtan, hanem újonnan jöttek a 7700-asok, 2004-2006 között, használtan 2 éve állítottak forgalomba 25 jó állapotú 10 év körüli genfi Volvót.
Egyébként a 4-es metró feneketlen kútjába szórt uniós tízmilliárdok helyett szabad lett volna 2010-et megelőző időszakban a meglévő infrastruktúrát korszerűsíteni, többek közt a 3-as metrót felújítani, új szerelvényeket venni, nem hagyni mindent lepusztulni.
Kár, hogy a 200E reptéri buszok maradnak a sok éve használtan vett és felújított nemrég pedig bilikékre festett szűk/mocskos/kőkemény üléses/rosszul szellőző Volvo 7700-asok.
Mondjuk a fostos állapotban lévő Gyömrői útra még az ilyen is túlzás.
El tudom képzelni mekkora sokk egy külföldinek míg bevergődik a KöKi-re (bár legalább ott a korábbi szemétdombot felszámolták) és onnan továbbmegy valamelyik irányba egy 30+ éves busszal, vagy a 40+ éves M3 -as metrószerelvénnyel…
Nesze neked magyar buszgyártás.Sokáig éljen széles gábor?