Majdnem orvos hölgy tulajtól megkímélten – BMW 318d, 2008

BMW 318d, 2008 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kevés tipikusabb hirdetési szöveg van, mint az orvos hölgy tulajdonostól eladó, megkímélt autó. Esetünkben ez kis híján igaz.


Először tisztázzuk, mit jelent az, hogy majdnem orvos. Azt, hogy gyógyszerész, és nem is akármilyen, hanem klinikai, aki "betegek részére gondozást nyújt az optimális gyógyszeres terápia biztosításával és elősegíti az egészség, a testi-lelki jólét megőrzését és a betegségek megelőzését." Akit ennél mélyebben érdekel a téma, az a Wikipédia szócikkével tovább tuningolhatja ismereteit. Szóval az autó gyógyszerész-orvos család sarja, illetve sarjának autója. Korábban a gyógyszerész anyuka használta, az utóbbi időben pedig szintén zenészgyógyszerész lánya hajtja a kívülről setétlő fekete, de belül vidám bézs vagy fehér vagy vajszínű, heveny fabetétben szenvedő gépet.
2008-ban egy BMW-szalonban bukkantak rá, ahol bemutatóautóként szolgált, és mivel már 2000 km-t bemutatott, az akkori, nagyjából 8,5 milliós szalonár helyett 7,5-ért elvihették. A 318d típusjelzés 2,0 literes, konkrétan 1995 cm3-es négyhengeres dízelmotort takar, 143 lóerővel és 300 Nm-rel. Ekkoriban amelyik autógyártó tehette, már bőszen csökkentette az üzemeltetés költségeit, így ebben a kocsiban stop-start rendszert és fékenergia-visszanyerést is találunk, ami tényleg röhejessé teszi az autó fogyasztását. A 318d-t nem hírhedt ereje vagy a vezetési élmény miatt választják, akik, és a motort pont rájuk hangolták: a 300 Nm már igen alacsony, 1750 1/perces fordulatszámtól haptákban áll, úgyhogy komótos stílusban is jól lehet vele haladni.
Hirdetés

A röhejes, más szemszögből mesés fogyasztási adat nem más, mint 6,3 liter. Városban. Ha pedig kell, akkor 9,3 másodperc alatt van százon, a német autópályán könnyedén tartja a 180 km/h-s utazót, a vége 210. 1,5 tonnát kell elvinnie a kétliteres dízelmotornak, és könnyedén, erőlködés nélkül el is bírja, ha pedig már lendületben van, nyugodtan mondhatjuk rá, hogy rugalmas. A vezetés könnyed érzete - a nevezetes hátsókerék-hajtás által - a kormányzáson is jelentkezik, a kanyarodás, mint minden orrmotoros-hátsókerekes autóban örömteli, pihentető, egyben információkban gazdag tevékenység. Hogy még egy kicsit hizlaljuk a BMW máját, gyorsan megdicsérjük a hatfokozatú manuális váltót, ami simán, de határozottan találja a fokozatokat, a félrekapcsolás réme nem fenyegeti az egyszeri 318d sofőrt.
A stop-start simán működik, kuplungpöccintésre már rúgja is be a hengereket, s nem is kell teljesen megállni, elég üresben lassan gurulni, hogy újra csendespihenőre küldje őket. Hangja dízel, de prémiumhoz illőn elszigetelve, inkább az tűnik fel menet közben, hogy a fordulatszámmérő nem nagyon hagyja el a 3000-es osztást, sőt megközelíteni sem érdemes vele. Fogyasztása a várost elhagyva lejjebb csökken, de nem sokkal, autópályán 6-6,2 liter körüli gázolajat nyel el, országúton türelemmel be lehet férni 6 alá.


Helykínálata több mint megfelelő, a hátsó üléseken magas, 185 cm függőleges kiterjedésű sofőr mögött is kényelmesen el lehet férni. Osztott hátsó üléstámlája trükkösen elegánsan, a csomagtérben elhelyezett karokkal dönthető, a támla nem kevésbé exkluzív sílécalagutat rejt: beépített sízsákkal készült, hogy az elpakolást megelőző törlés után még esetleg fennmaradó jég- vagy vízcseppek ne a világos színű kárpitot mocskolják. Natürlich. Az alagút fedlapja elölről széles könyöklő, méghozzá a szövetborításba húzott műanyag benyomásával előcsalogatható 2 darab pohártartóval. Akkor sincs vész, ha hátul hárman ülnek, mindenkinek jut fejtámla és biztonsági öv. A 2005-ben megjelent E90-es széria egyébként 5 csillagot kapott az EuroNCAP-től, a menetbiztonságot tovább fokozza, hogy a sorozatot defekttűrő abroncsokkal szerelték fel, visszafogott, 205/55 R16-os méretben.

Felszereltség tekintetében nem sok mindenben szenved hiányt: automata xenon, esőérzékelős ablaktörlők, komfortindex, mindenfele állítható kormánykerék és ülések, tempomat, kétzónás klíma hátul külön hőfokszabályzóval, gombos indítás, multikormány, elektromos, de felfelé nem automata ablakemelők, fabetétek, trükkös pohártartók. A bőr és a navigáció hiányzik, hifiből is biztos kínált komolyabbat a BMW, és még egy elektromos ülésállítást is elviselne a túlkényeztetett újságírófenék. Tárolóhelyekben nem bővelkedik, az első könyöklő fedeles, de nem túl mély, 12 voltos és AUX-csatlakozót magába foglaló rekeszt tartalmaz, hamutartóját aprópénzek töltik ki, s a kettő között is van még egy szappantartónyi mélyedés. Csomagtartója 460 liter, a nyílása nem túl tág, viszont a kerékjáratok felett széltében még kicsit kitágul.

A belsején épp elkezdtek látszani a 4 évi használat nyomai, de még csak kis mértékben - finom kopás a kormányon, valami durvább, kemény tárgy okozhatta horzsolás a kardánalagúton ülő hátsó konzol szélén - amúgy pedig remekül tartja magát belülről. A fényezése már többet látott, kapott menet közben kavicsot, a kertben macskát, gonoszságból kulcsot; első lökhárítóját vonóhorog találta meg: a legtöbbet javították, de a fekete sajnos kényes az ilyesmire. Gyanús zörej, percegés, kattogás, csattogás, susogás viszont nincs, csavarjai, patentjai és egyéb rögzítései ugyanolyan feszesen tartanak, mint 4 évvel ezelőtt, amikor összeillesztették őket. Lehet fújni az árára, lehet nem szeretni a BMW-t, de dőreség lenne azt állítani, hogy hanyagul dolgoznak. Ez is egy jól összerakott, hibátlanul működő, tartós járgány, amiben bőven van még egyszer-kétszer-háromszor ennyi év és kilométer - persze az sem lesz ingyen.
BMW 318d, 2008 alkatrészárai
Hátsó kipufogódob 112 600 Ft - gyári BMW
Olajszűrő 3140 Ft - Mann
Vezérműszíj készlet láncos motor, kb. 300 ezer km-ig nem lesz gond vele
Első féktárcsa 9300 Ft - Ferodo
Hátsó fékbetét 22 350 Ft - Brembo
Hátsó lengéscsillapító 11 800 Ft/oldal - Monroe Reflex
Kuplungszett 70 200 Ft - LUK
Kettős tömegű lendkerék 167 100 - LUK

Forrás: ZS+U Kft.

A jövő betegségeit viszont már másnak kell gyógyítania. A 318d ugyanis új gazdát keres, mert jön a downsizing, vagyis az olcsóbb, kisebb autó vásárlása. Ahogy híreinkben szoktuk írni, áráról egyelőre még nincs információnk, de ha valaki kedvet kapott, hogy első és második, majdnem orvos hölgy tulajdonostól vásároljon megkímélt BMW-t, az figyelgesse a hasznaltauto.hu-t, mert hamarosan felbukkan.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 17:54
    Permalink

    A 3mas BMW egy sport típus, nem arra van kitalálva hogy 5személyel elmenjenek a világ másik felére..4személynek tökéletes kényelmet biztosít..,5személynek ott van az 5ös,7es.. Megbízható,ha normálisan karban van tartva az a bmw amit te vezetsz akkor azt fogod mondani hogy nemhiába mondják hogy a BMW-t egy élmény vezetni..De ha vezetsz egy 1.6os e36ot ami szétakar esni,vagy esetleg egy újabbat akkor ne csodálkozz hogy nem találsz semmi olyat benne ami élmény lenne..De ha van erő,és egy stabil futómű az autó alatt…. Vezess egy ilyen autót,én sem értettem addig hogy miért vannak oda annyira a bmw-ért..Akkor rájöttem..

  • 2017.10.30. at 17:54
    Permalink

    Kedves Szerkeszto Ur. On szerint a gyogyszeresz majdnem orvos? Szamomra ez olyan megfogalmazas, mintha szakmai “hova” tartozasomat egy rangletran az assisztens es az orvos koze sorolna be… A gyogyszeresz szinten egyetemi diploma, kizarolag nappali kepzesben, 4 egyetemen hazankban. Bar anatomiaban kevesebb, de farmakologiaban, szerves, szervetlen kemiaban, biokemiaban sokkal szelesebb ismereteket ad, mint az orvosi kepzes… Akkor az orvos akar majdnem gyogyszeresz…? A cikk csak azert erdekes szamomra, mert gyogyszeresz edesanyam szinten fekete E90-es 320d BMW-jét, szintén beige Dakota karpitozassal tegnap toltottem fel a hasznaltautora, es Original 79.000.-rel varja uj lelkes tulajdonosat… 🙂 Dr.Zorkoczy

  • 2017.10.30. at 17:54
    Permalink

    Nekem abszolút nem tetszik a beltér annyira kínaias! Olyan hatása van a beltérnek mintha a legolcsóbb kínai műanyagból lenne összerakva. A rádió is mintha a chevrolett lacetti-ból lenne belerakva 1 kis kiegészítéssel. Az ajtó kárpit is olyan mintha 1 darab műanyag lenne felszerelve. Mintha bemennék 1 tüzépbe és vennék 1 darab osb lapot és bevonnám 1 kis kárpit anyaggal húznék rá 1 csíkot mint ajtó fogantyú. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ elképesztő! Annyira egyszerű a belseje és annyira drága!!!! Nem lenne ezzel baj ha nem ennyit kérnének érte! Túl értékelik!

  • 2017.10.30. at 17:54
    Permalink

    A jó múltkor mikor cserélték a kocsimban a kuplung szettet , bent állt 1 ilyen kasztnis 2008-as 320d kettős tömegű lendkerék cserével 130000km-el 1 tulajos autó volt. Ja ami érdekes úgyszintén, hogy mit keres 1 bmw-n mitsubishi turbó gyárilag?!

  • 2017.10.30. at 17:54
    Permalink

    A BMW egy külön kategória. Aki nem vezetett még nem tudja elképzelni milyen is lehet. 7 éves E46 200d típusom van. A fogyasztására példa, hogy Ausztriai kiránduláson 3000 km-ert mentünk mindenféle út kategória volt ebben az autópályától a hegyi utakig. Az átlagfogyasztásom 4,7 l volt.
    Próbáltam már itthon jó úton meddig lehet lemenni a fogyasztással 30 km-es útszakaszon tempomat 100 km/órával 3.8 l-es fogyasztás volt a csúcs. A fenntartási költségei teljesen ideálisak.
    A kocsim chip tuningos 180 LE ez is fogyasztás csökkenést eredményezett.
    Én csak ajánlani tudom a BMW-t mindenkinek.

  • 2017.10.30. at 17:54
    Permalink

    Számomra kissé túlzó dolgok vannak ebben a cikkben. Az pl, hogy hátul kényelmes. Csak 178 cm vagyok, elöl beállítottam magamnak az ülést, majd “mögén” ültem. Alig tudtam be- és kiszállni. A 6,3 l/100 km elég rossz fogyasztás. A Skoda Superb II. pl. 5,8-at fogyaszt (átlag!), igaz 3 LE-vel kisebb a teljesítménye. Ugyanakkor a csomagtartót sem lehet dícsérni, macerás benyúlni a hátsó üléshez gurult cuccokért. Bár volt már E klasse Mercédesem, Audi A4-esem, azt hiszem BMW-t sosem vennék.

  • 2017.10.30. at 17:54
    Permalink

    Bizomanyos ertekesitesnel mondjuk ott is mod van a tulaj megismeresere. De egyetertek azzal, hogy mindenkeppen rizikosabb mint kozvetlenul maganszemelytol. En sem szoktam kereskedesekben nezelodni.

    Ertem en, hogy lehet valaki magara baromira igenyes, mikozben nem masnak tartogatja az autojat hanem igyekszik minel jobban kihasznalni mielott eladja. De engedtessek meg nekem, hogy sajat erdekemben ezeket is inkabb kiszurjem es a valoban jo allapotuakat keressem magamnak.

  • 2017.10.30. at 17:54
    Permalink

    “A sportos vezetőkről annyit, hogy 4 éves koráig nem olyan könnyű szétcseszni egy autót hacsak nem gyilkoló üzemben vezetik.”

    Jah. Csakhogy az elso par ev hasznalati modja es karbantartasa (vagy annak hianya) erosen meghatarozza, hogy kov. tulajoknak milyen javitasi kiadasaik lesznek. Vitatkozhatnak meg sokaig azon hogy kiktol a legrosszabb autot venni. Gondolom abban ugyis egyetertunk, hogy elsosorban allapotot nezunk, es igenytelen emberektol inkabb ne vegyunk semmit.

  • 2017.10.30. at 17:54
    Permalink

    Nem kell semmiféle elektonika bele, csak nem szabad sajnálni a pénzt a jó minőségű téli gumira. Most az E36 az aktuális “olcsó BMW”, ezért ritka az olyan tulaj, aki új, jó minőségű gumit vesz rá. Én tavaly vettem bele egy önzáró diffit és egy garnitúra új téli gumit, így semmi gondom nem akadt télen.

  • 2017.10.30. at 17:54
    Permalink

    “Egyébként úgy tudom az Insignia a legkelendőbb ebben a kategóriában.”
    Nem, már kb 10 éve a BMW3, legfeljebb Magyarorzságon az Insignia.
    Az E90 lényegesen nagyobb és jobb autó az E46-nál.

  • 2017.10.30. at 17:54
    Permalink

    Az E46 első kiadásának problémája volt. A sportos használat elfárasztotta e lemezt, tipikus nagy tervezési hiba volt, sajnos, de a kocsi sohasem volt ez miatt balesetveszélyes mint pl az A Merci.
    “Vezetési élményről beszélnek,nem vezettek még komoly autót(porsche,lamborghini)”
    Ja, meg F1-et sem, mert Te már mindent vezettél ugye? Vezetési élmény sokkal nagyobb van akár egy Smart Roadster Brabusban is mint egy BMW 3-ban, de egy Mazda MX5 is többet ad, de hidd el a BMW3 messze többet ad mint azt egy hasonló kategóriáju Toyotából/Lanciából/Peugeotból/Merciből el tudsz képzelni.

  • 2017.10.30. at 17:54
    Permalink

    ” hát nyilván nem a haverom 3-as BMW-je lenne, mert nem képes megütni a Lanciám komfortszintjét.”
    A régi Lancia biztos nagyon komfortos :)). Szerintem is azért adtak el BMW-ből EU szerte kb 10X annyit 🙂
    Azért majd mérd le centivel és meglepődsz. Én is meglepődtem, a BMW3 az konkrétan a Passatal van belülről egy csoportban/méretben és ha megfigyeled minden sajtóorgánum -ami számít- egy összehasonlító tesztben teszteli. A BMW3 -tudom sokaknak fáj a Golf sikere is- a (jármű)közép osztály Golfja, nem mindenben a legjobb, de gyengéje alig van, és ezért erős! Nem hiába legalább 10 éve az eladások csúcsán van.

  • 2017.10.30. at 17:54
    Permalink

    “Ültem E36-ban és E46-ban egyaránt, se elől se hátul nem jellemzi a tágasság. Ami engem illet 100km-t sem utaznék benne szívesen a hátsó ülésre beszorítva.”
    Azért az E90 az nem E36/46 sokkal nagyobb, konkrétan a jelenlegi Passattal egyező méretek vannak, lábtérben még hosszabb is, elől vállban ugyanolyan széles, hátul 1.5 cm-el keskenyebb, de tény hogy a hátsóülés a kialakítása miatt csak nagyon rövid távon elviselhető 3 személynek.
    “Mit számít, hogy hátul hajt? Miért rosszabb ha első kerék meghajtású egy autó? Nem teljesen mindegy, hogy hol hajt ha városban 50-nel szabad menni, pályán meg 130-cal? ”
    Nem, egy hátsókereses autónak sokkal jobb a súlyelosztása (ennek 51:49), nincs hajtási befolyás a kormányon, gázzal is kormányozható :), lényegesen igényesebb megoldás. 50-el is lehet driftelni, de még 20-al is a körforgalomban :)), tehát a vezetési élménye egészen más. Hóban meg tökmindegy, leteszteltük, ugyanoda felfut a hátsókerekes mint az elsőkerekes, extrém esetben pedig, ha megfordulsz az elsőkerekessel és feltolatsz az emelkedőre akkor jobb lesz 😉

  • 2017.10.30. at 17:54
    Permalink

    ” Egyébként aki bmw-t vesz nem túl sűrűn számolgat utána a fogyasztásnak ,mert neki teljesen mindegy ,hogy most 7,5 vagy 8 liter a fogyasztás… ”
    Persze, aki meg Suzukit vesz az buzi? 🙂
    Ha mindegy lenne a fogyasztás akkor szerinted miért 90% a dízel BMW 3 aránya? Azért mert az emberek szeretik hallani a csettegést?

  • 2017.10.30. at 17:54
    Permalink

    Biztos van aki emlékszik a hátsó tengely rugótornyainak indok nélküli megrepedésére.
    Amit garancia keretein belül javitgattak(gányoltak) .
    No ilyen komoly hibát előtte és azóta sem tudott elkövetni más gyártó.
    Egyébként a BMW megnevezés nyers magyar forditásban pont utal a felhasználói körének társadalmi megitélésére.
    Vezetési élményről beszélnek,nem vezettek még komoly autót(porsche,lamborghini)
    A beltér sivár mint a rajongók lelkivilága.

    lhelye

  • 2017.10.30. at 17:54
    Permalink

    A képeket nézve, a belseje kicsit kőkorszaki időt sugall! Belül megállt az idő 2000 körül, viszont kívül utolérte a korát!

    Sportos 5.9, amúgy 5,2. Vicces értékek! Az 5.2 hihető lehet finom használatnál, de a sportos 5.9 mit takar? 90 km/h helyett 100km/h? Talán felcserélted, 9.5-öt akartál írni, és nyomhatod sportosan! 🙂

  • 2017.10.30. at 17:54
    Permalink

    Nem értem mi értelme van a “használt” tesztben egy 4éves alapvetően újszerű autónak?? Persze hogy nem hibás rajta semmi, szép is lenne! De 15-20év múlva már csak kiváncsi lennék mennyire bírja a CR motor, a turbója, kéttömegű lendkerék stb…
    Több régi autót tesztet szerző urak !!

  • 2017.10.30. at 17:54
    Permalink

    hát ahogy sok értelmiségi hölgy vezet, inkább vezessék sportosan ..ha szervizelve van, semmi baja nem lesz tőle, ha csak sportos a vezetés és nem padlógáz-satufék kombinációja ..keresztanyám amikor negyedikben ment 100km-t suzukival, mert vki azt mondta neki, h az ötödik káros az autónak.. xD múltkor már valaki úgy tett fel hirdetést, hogy nem női, nem nyugdíjas tanár tulajdonostól, de megkímélten eladó 😀

  • 2017.10.30. at 17:54
    Permalink

    “Számomra nem sok jót jelent az, hogy értelmiségi hölgy autója volt”

    Pedig ez velhetoen jobb allapotot valoszinusit ahhoz kepest, mintha valami nyikhaj hulyegyerek hajtotta volna. Az hogy valaki nem muszaki ember abbol nem kovetkezik hogy igenytelen es elhanyagolja az autojat.

  • 2017.10.30. at 17:54
    Permalink

    ja, és amelyik vonóhorgos, ebben félautomata elektromos a vonóhorog, nem olajozod össze a kezed .. a tetőablakosokban pedig akkora az ablak, egészen hátramegy, amikor kinyitod .. csak muszáj picit ablakot résnyire nyitni, mert hajlamos kellemetlen hangon hupogni

  • 2017.10.30. at 17:54
    Permalink

    milan szerintem elég tágas, max nem 200kg embereknek.. legalábbis a kombi, de ahogy látom, ezen is ugyanolyan a hátsó üléssor.. a hátsókerekes autó vezetési élménye messze jobb az első kerekesnél.. ezt nehéz elmagyarázni, érezni kell ^^

  • 2017.10.30. at 17:54
    Permalink

    Sok gyártó azt csinálja ,hogy a computeren csak a menet közbeni fogyasztás számítja bele a 100km-es távban pedig városban ilyenkor komoly időt megy az autó üres járatban….. Egyébként aki bmw-t vesz nem túl sűrűn számolgat utána a fogyasztásnak ,mert neki teljesen mindegy ,hogy most 7,5 vagy 8 liter a fogyasztás…

  • 2017.10.30. at 17:54
    Permalink

    Felfelé nem automata az ablak? Az első ablakok már az E36-omban fel-le automaták. Hogy jutott eszükbe a két gererációval újabból kihagyni?
    Amúgy nem lehet rossz autó, és ez a motor egy átlagos felhasználónak tökéletes lehet.

  • 2017.10.30. at 17:54
    Permalink

    ” A bőr és a navigáció hiányzik, hifiből is biztos kínált komolyabbat a BMW, és még egy elektromos ülésállítást is elviselne a túlkényeztetett újságírófenék.”
    A bőr, na az pont nem kéne, mert egy párszor már volt, soha többet, legfeljebb ha van benne hűtés.
    A Hifi az konkrétan nem rossz, az egyik legjobb a gyári alaphifik közül, legalábbis szebben szólóval -ALAPHIFI!!- még nem találkoztam.
    Arra meg kíváncsi lennék hogy egy újságíró saját használatra venne-e 450e-ért villanyszéket+500e-ért bőrből, 800e-ért Navit, és 300 ezret fizetne-e a jobb hifiért, ha saját magának venne egy ilyet?
    Na ugye hogy ugye? Viszont ami ebből a konfigból hiányzik az az automata váltó (szerintem).

  • 2017.10.30. at 17:54
    Permalink

    Ja, most hogy megnéztem a képet gondolom a BC-t gondolta a tesztelő valós adatnak, akkor jó, a BMW szereti hülyének nézni az embereket 😉
    Jó lesz az 7-7.5 liternek 😉 viszont országúton valóban kijöhet 5-5.5-ből.

  • 2017.10.30. at 17:54
    Permalink

    “Akkor sincs vész, ha hátul hárman ülnek, mindenkinek jut fejtámla és biztonsági öv.”
    Dehogynem! Egyszer vittem 150 km-nyit három hölgyet hátul, és utána finoman elküldtek a picsába, ök szívesebben mentek volna a kisbuszommal 😉 => hátul csak 2 személynek alkalmas középtávra is, mert medence tájékán szűk lesz akárcsak vállban.

  • 2017.10.30. at 17:54
    Permalink

    Csak egy kérdés a tesztelőtől: a 6.3 liter/100 km-t mérte, vagy a boardcomputerre hagyatkozott?
    Mivel nem ritka a boardcomputer 15%-os csalása sem.
    Nekem is van egy ilyen autóm (hasonló, de csak 122 le-s) de az óvatosan hajtva is (nem BC szerint, hanem kiszámolva) városban simán letol 7-7.5 litert, bár tény hogy az is csak 6.3-6.8 között jelez a BC szerint 🙁

Vélemény, hozzászólás?