Majdnem mindenkinek az Év Motorja kellene
Dupláznia kell az 1.0 EcoBoost gyártókapacitását a Fordnak, mindenki azt venné ugyanis
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Olyannyira sikeres a Ford Év Motorja díjjal - kétszeresen - kitüntetett 1,0 literes turbómotorja, hogy annak gyártási kapacitását kölni gyárában duplázni kényszerül a Ford. Ez persze aligha lehet keserű a márka számára.
Miként arról korábban beszámoltunk, 2012-ben és 2013-ban egyaránt a Ford 1,0 literes, közvetlen befecskendezésű, turbós benzinmotorja nyerte az Év Motorja címet. Ez a motor pedig nem csak a pontokat osztó - jellemzően autós szakújságíró - zsűritagoknál, hanem az autóvásárlóknál is sikeres.
A németországi Aachenben és Merkenichtben, valamint az angliai Duntonban működő kutató-fejlesztő központokban tervezett 1,0 literes EcoBoost motort a romániai Krajovában működő üzem is ontja. Az 1,0 literes EcoBoost blokk gyártásához a Ford modernizálta kölni és krajovai motorüzemeit, és fejlett gyártástechnológiákat honosított meg. Utóbbiak között említhető a forgácsolási rendszer felújítása: a korábbi két literről mindössze öt milliliterre csökkent az alumínium motoralkatrészek forgácsolásához szükséges hűtőfolyadék mennyisége, így nemcsak maga a motor, hanem a gyártási folyamat is környezettudatosabbá vált.
A gyártási folyamatban bevezették a “hideg tesztelési” technológiát is, aminek révén a motorok beindításuk nélkül is letesztelhetők, így 66 százalékkal csökkent a vizsgálatok során felhasznált üzemanyag és a kibocsátott CO2 mennyisége. A kölni gyár üzemeltetéséhez szükséges energia megújuló forrásból – többek közt három norvég és svéd vízerőműből – származik. Az EcoBoost motorok sikere tehát nem csak a Fordnak, mindenkinek öröm lehet, hiszen minden szempontból környezetbarátabbak, mint az azonos teljesítményt nyújtó, még ma is kapható 1,6 literes szívómotorok.
“…hiszen minden szempontból környezetbarátabbak, mint az azonos teljesítményt nyújtó, még ma is kapható 1,6 literes szívómotorok”
egy kivételével, ami talán a legfontosabb lenne, a PM kibocsájtás.
Nem is értem ezt miért hallgatják el? 🙂
Nézzél ennek utána, mert nem a kis suzukidból kell kiindulni. A c-maxot is elhúzza 200ig vidáman. Ja és ki akar 250-300k km-t menni egy autóval? Max az utazó ügynökök céges autóval, vagy aki külföldre jár. Meg ugye akinek nincs pénze x év után másik autót venni. 😀
230 ezeret futottak vannak itt a telepen. Jók.
“minden szempontból környezetbarátabbak, mint az azonos teljesítményt nyújtó, még ma is kapható 1,6 literes szívómotorok.”
Azért én kíváncsi leszek mi marad ezekből a motorokból 200-250e km után, és hogy mennyire lesznek kelendőek a használt piacon, mert nyilván újonnan, pár évre, garancia lejártáig ez a legjobb, utána már kevésbé valószínű…
Oké, hogy környezetbarát meg ilyen olyan nagyon modern, de majd ha megjelennek a 300e km-t futott ilyen olyan turbóhibás autók, akkor az fog elterjedni róla, hogy egy szar, és akkor szépen fog zuhanni a piaci ára, mert sokkal kevésbé meri megvenni a józan eszű ember, mint egy 1.6-os szívót.
Amúgy grand c-maxban 1.0 motor? Azt már tényleg jobbról előzi a sóderes Kamaz…
Mi is idén vettünk egy ilyen motorral felszerelt új fiestát és le a kalappal előtte. Megy mint a rakéta, és keveset fogyaszt.