A Tesla szerint 8 kamera, 1 radar, 12 ultrahangos érzékelő és fejlett vezérlő számítógép, no és persze megfelelő szoftver kell az önvezető autóhoz
A szoftver után az Autopilot hardverét is frissítette a Tesla, így szerintük már csak még fejlettebb vezérlőprogram és jogszabályi háttér kérdése az önvezető autók piacra dobása. Elon Musk legoptimistább számításai szerint ez akár jövőre megtörténhet, mert a magát teljes mértékben a vezető beavatkozása nélkül biztonságosan irányító autó sorozatgyártásához szükséges szoftvert egy éven belül biztosan elkészítik. Így tehát elvileg szinte csak a törvényalkotókon múlik, hogy mikor kerülhetnek utcára az első igazi önvezető autók. A Tesla prototípusának kisfilmje mindenesetre igazán meggyőző, és mindjárt az elején egyértelműsíti, hogy a vezető valójában csak utas, amint az ki is derül a film végi parkolás alapján.
2800 euróért (tehát átszámítva kicsivel több mint 860 ezer forintért) már most szerepel a teljesen önvezető autóhoz szükséges rendszer a
Tesla Model S és
Model X extralistáján, a továbbfejlesztett Autopilot 4700 eurós (majd' másfél millió forintos) felárán felül. Az autó szoftvere azonban még csak a jelenlegi - illetve decembertől a továbbfejlesztett - Autopilot funkciókkal ruházza fel ezeket a legkorszerűbb, 8 kamerás rendszerrel felszerelt Teslákat is. A cél egyrészt a beépített újdonságok tesztelése és részben ezek alapján is annak bizonyítása a törvényhozók számára, hogy a teljesen önvezető Tesla modellekkel biztonságosabb a közlekedés, mint ember vezette társaival.
Előre-oldalra 5 kamera és a radar, hátulra-oldalra 3 kamera figyel a Tesla legfejlettebb rendszerében
Az első sárvédőkbe és a B-oszlopokra is jutott egy-egy kamera
Az Autopilottal ellátott Teslák már idén decembertől képesek önállóan megválasztani a forgalom ritmusához és a szabályoknak megfelelő sebességet, követik a sáv nyomvonalát, sőt sávot is váltanak, ha kell. Ezenkívül áttérnek az úti célnak megfelelő másik autópályára, illetve letérnek a lehajtón, valamint persze önállóan parkolnak és beállnak a garázsba, meg ki is állnak onnan. Az ennél is többet - ha úgy tetszik mindent - tudó, teljesen önvezető autóval 2017 vége felé a Tesla át akarja szelni az amerikai kontinenst, emberi beavatkozás nélkül, beleértve a töltést is. Tehát a márka automatikusan csatlakozó töltőoszlopaira is számíthatunk 2017-ben - legalábbis a tengerentúlon. A teljesen önvezető funkció a szintén jövőre gyártásba kerülő Tesla Model 3-hoz is rendelhető majd.
azt eltapossa, olyankor nincs “baj” :)))
Hát ahogy így elnéztem azt a 2 kivégzéses Tesla balesetet inkább maradnék a kormánynál és a pedáloknál … elvégre ki szeretné hogy a méregdrága autóból lefejezős cabriót varázsoljon egy nyerges vontató . Meg hát azért egy kamion nem éppen arról híres hogy kisméretű szóval ha azt sem vette észre akkor mi lesz a Kispolszki sorsa ? 😀 😀