Majdnem Focus, de árával is. Ford Fiesta 1.0 teszt
Ford Fiesta 1.0 GTDi 125 Titanium X teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Remek kocsi a nemrég frissített Ford Fiesta, s jó eséllyel marad a legnépszerűbb kisautó. De vajon tényleg olyan hű, de takarékos a 3 hengeres turbómotor?
Azonban a fogyasztása... A gyári kombinált érték 4,3 l/100 km, ami az uszkve 1,1 tonnához képest is szenzációsnak mondható, ellenben a fene tudja, miként lehetne reprodukálni vagy minimum megközelíteni. A tesztautó nálunk a fedélzeti számítógép szerint 7,5, a tankolást követő kalkuláció alapján 8 litert evett - mentségére szóljon, hogy javarészt városban hajtottuk, s hogy még "bejáratós" volt órájában alig néhány száz km-rel. Autópályázóknak még idevágó információ: 130-nál 2900-at forog a motor, a zaj közepes (a gumiké és a szélé elnyomja a motorét, a váltó 5 fokozatú, de nem érezni egy hatodik gang hiányát).
A sportosnak hívott ülés elöl kényelmes, oldaltartása is van és deréktámaszos, magasságában tág határok közt állítható, kellően mélyre engedhető. A könyöklőt ugyanakkor nem tudjuk előrébb húzni, cserébe tárolóhelynek öblös. Az ajtózseb is az. A kesztyűtartó átlagos. Rámolni még a középkonzol mélyedésébe és a kézifék környékére lehet, hátul meg az első üléstámla térképzsebe várja a cuccokat.
A második sor székei kevéssé formázottak, a kardánalagút magas, a ki/beszállás átlagosan kényelmes vagy kényelmetlen. Hely a szokásosnál se több, se kevesebb - hátul középen senki nem szeret majd utazni a Fiestában. Ahogy egy rakás nála nagyobb autóban sem.
Az anyagminőség, az összeszerelés, a kidolgozás és a dizájn viszont nagyobb és (még) drágább ligát idéz. (Ahogy a vezethetőség, az útfogás, az egyenesfutás is.) A sok-sok csilivili dekorelem igényesnek látszik és trendi. Még a mélységben is állítható, szépen bőrözött volán karimája is fényes fekete csíkkal megbolondított - tesztautónk nyilván a csúcs Titanium X felszereltségi szintet képviselte. És ez már tejben-vajban füröszt egyebek mellett a már említetteken túl olyasmikkel, mint automata klíma, bőr-szövet kárpitozás, ülésfűtés (elöl), kiegészítő fűtés, az aston martinos frontrészen szakajtónyi krómmal és LED-es nappali menetfénnyel, 16 colos alufelnivel, prémiumos szőnyegekkel. Na ja, prémiumos az extralista és az árazás is, magyarán jó pénzért szinte minden van. Mielőtt a különlegességekre térnénk, azért jegyezzük meg, hogy széria a visszagurulás-gátlós ESP, a 7 légzsák, az első villanytükörpár és az elektromosan állítható külső visszapillantó tükör is.
Árak
Tesztmodell alapára
4 485 000 Ft (2013.06.13.)
Tesztautó ára
5 888 000 Ft (2013.06.13.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Teljesítmény:
92 kW (125 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
200 Nm 1500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,4 s
Végsebesség:
196 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,3 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3970 mm
Szélesség:
1722 mm
Magasság:
1467 mm
Saját tömeg:
1122 kg
Össztömeg:
1575 kg
Tengelytáv:
2489 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
276-974 l
Belső szélesség elöl:
1380 mm
Belső szélesség hátul:
1280 mm
Belmagasság elöl:
900-980 mm
Belmagasság hátul:
900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
170 mm
Ülőlap hossza elöl:
530 mm
Ülőlap hossza hátul:
460 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1000 mm
Csomagtér magassága:
570-830 mm
Csomagtér hossza:
600 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1350 mm
Raktérnyílás szélessége:
960 mm
Raktérnyílás magassága:
680 mm
Motor és váltó
Motor:
Otto motor
Motorosztály:
5
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
manuális - 5 fokozatú
Nyomaték:
200 Nm 1500 1/min-nél
Teljesítmény:
92 kW (125 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
196 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,4 s
CO2-kibocsátás:
99 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,3 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Én sem vagyok a híve az efféle pici motoroknak de attól függetlenül kipróbálnám, hogy megy. Hosszú távokon biztos ez is elfáradna. Egyszer volt még régen 1 2-es puntonk 1.2 16v 80Le pörgött az is mint az állat 7000-es fordulatszámmérő volt benne piros skála nélkül de az leforogta a 7000-t ott dadogott le. végsebessége 180Km/ó volt 960kg-al. Ez a kis ford 140kg-al nehezebb de 45Le vel erősebb + még turbós is úgyhogy ennek is mennie kell mint a golyó. A kis puntón érezni lehetett több 100km-es huzamos menet után, hogy mintha fáradna, túlhevülne. Ezt nem éreztem az alfánkon amiben 2.4JTD motor volt 5 hengerrel azzal mentünk 1000-1500km-t és úgy szálltam ki belőle mintha 20km-t mentem volna vele. Nem hevült túl nem lehetett érezni rajta, hogy fárad a motor. Én ezért maradnék a nagyobb ccm-nél.
Ha jobban pörgetik, jobban is megy, ennek pedig benzin az ára. Ezek a kis turbósok minden szempontból sokkal jobb motorok, mint a felmenőiket alkotó szívó benzinesek. Fürgébbek, rugalmasabbak, csendesebbek, kevesebbet fogyasztanak. Semmilyen indok nem jut eszembe a szívó motorok mellett.
a 8 liter nagyon sok.
Az ecobbost lényege pont az hogy nyaomtékos, ezért nem kell pörgetni. Persze ha pörgetik akkor sokat fog fogyasztani. De elvielg a szívóbenyák pörgetősebbek mint az őket kiváltani szánt donwsize-olt turbósok…
JÉÉ, nem fogy az új autó. 6 misis Fiesta? 10 misis Golf?
szerintem „bejáratva” sem fog a fogyasztása 6-7 liter alá menni, max autópályán….
fizika törvényeit nem lehet felülírni…a teljesítmény növelés három lehetősége:
hengerekben a középnyomás növelése
fordulatszám növelése
üzemanyag, és levegő többlet juttatása a hengerekbe
az első lehetőségnél az üzemanyag kompresszió tűrése a határ, a másik kettő
fogyasztásnövekedéssel jár..
Az Ecoboost meg feltöltött és pörgős motor is…
Szép, biztos jó, vagány, de ahogy a szerző is utal rá: irreális áron.
A belépőárához képest 700 ezerrel olcsóbb most a Swift GLX (2,65 M körül), 7 légzsákkal, klímával, ESP-vel, 1,2-es 95 LE-s motorral, elektromos cuccokkal, stb.
Az sem csúnya, nem egy régi modell, helykínálatra kb. ott van, és legalább magyar munkaerőt támogat a vásárlója.