Majdnem dízel -1.2 TSI az Octáviában is
Skoda Octavia 1.2 TSI teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Teszten is bizonyította az új Octavia, csupán 1,2-es motorral is kellően dinamikus és takarékos lehet egy családi autó.
Na és mi ebben az újdonság, kérdezhetik érettebb olvasóink. Valóban, már évtizedekkel ezelőtt is léteztek kis lökettérfogatú turbós autók – rendszerint fákra felcsavarodva, vagy nyitott gépházfedéllel az út szélén rostokolva találkozhattak velük. Persze annak idején mindenáron bivalyerős motorokat próbáltak építeni, az 1.2 TSI viszont minden, csak nem izompacsirta: 105 névleges lóereje igazán nem mondható túlzásnak egy üresen 1,2 tonnát nyomó autó esetében. Elégnek viszont pont elég, a mérések, és a személyes tapasztalat alapján is.
Ez a konstrukció sem fenékig tejfel persze, a motor a dízelek előnyei mellett azok hátrányaitól sem mentes. A precíz vezérlésű, közvetlen befecskendezés, aminek dicséretes takarékosságát köszönheti a motor (mármint országúton; városban jóval kevésbé érvényesülnek a technológia előnyei), kifejezetten zajos természetű: az alapjáraton észrevehetetlen erőforrás terhelve bántón kerreg, hangoskodik. A gázkarakterisztika is megszokást igényel, sokszor dobott rá merő önszorgalomból, közvetlenül a felváltás előtt még egy lapáttal a motor, mintha búcsúztatná az előző fokozatot. Ez az érthetetlen viselkedés rángatóssá, kellemetlenné teszi az autó városi viselkedését – persze, a legtöbb átlagautós talpa pár hét alatt öntudatlanul is alkalmazkodhat ehhez a rakoncátlansághoz.
Mindent összevetve jó választás a pici TSI. A modern technológiák, az újszerű anyaghasználat és a szerény fajlagos teljesítmény fényében aligha kell a tartósság miatt aggódnunk. Az Octaviák természetes közegében, országúton kulturált és takarékos működésű, vezetése kifejezetten pihentető, a csomagtartó hatalmas, a felszereltség pedig a legolcsóbb, 4,5 millió forint alá eső Classic kivitelnél is hozza az elfogadható minimumot.
Ui: Bocsi. Ezt a hozzászólást nem ide szántam… BUÉK mindenkinek!!!
Üdv! Én azt sajnálom, hogy nem Magyar termék robog a bácsik alatt.
Valóban hiányoznak a konkrétumok.
De szerintem egy ekkora autó 1.2 motorral, (még ha turbós is),
nevetséges. Az 1.4 motor is kevés volt (tapasztalat).
Köztudott hogy a turbómotoroknál, kell a fordulatszám, hogy érezzük a hatását. Így nem csoda hogy zajos.
A köbcenti hiányát pedig valamivel pótolni kell. Ezt valószínűleg az üzemanyaggal teszik, ezért éhes lesz a pici 1.2 motor.
Arról nem is beszélek, hogy egy turbós autónál több a hibalehetőség, és ha gondok adódnak, akkor az igen sok pénzbe kerül.
Biztos nem rossz ez a kocsi, főleg a leírtak alapján, de bocsánat, hogy kritizálom az írást, hol vannak a konkrétumok? Sehol egy szám! Takarékos? Az mennyi? A gyári adat fele vagy a kétszerese?
Nagy a csomagtér? Az előző modellnél is nagyobb? És az mennyi? Olyant már nem is írok, hogy a zajt is lehet mérni.
Én komolytalannak tartom az írást.