Majdnem a Camaro arcát kapta az új Chevy Blazer
Sportos arccal néz ránk a Chevy legújabb szabadidő-autója
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Utoljára 2005-ben szerepelt a Blazer név a Chevrolet modellpalettáján. Akkor egy terepjáró viselte, viszont az új generációt nevezzük inkább crossovernek.
A vásárlók diktálta igényeknek próbál megfelelni az új Blazerrel a Chevy. Ugye a szabadidő-autók megállíthatatlanul népszerűsödnek, azonban az emberek az olyan sportos modellekre is vágynak, mint például a Camaro. Adott volt tehát a feladat a Chevy formatervezőinek, akik kissé módosított formában, de a Camaro arcát rajzolták a Blazerre. Hátrafelé haladva azonban megszelídülnek a formák, bár a hátsó lámpák LED-fényei azért belecsempésznek még egy kis fűszert a dizájnba a Lamborghini utánérzéssel.
A Blazer az Equinox és a Traverse közé ékelődik be a kínálatban, hiszen az előbbinél nagyobb, utóbbinál viszont kisebb. Ötszemélyes utasteret kínál, amelyben a dizájn a külsőhöz hasonlóan sportos dizájnt követ. A hátsó ülések közel 14 centit mozgathatók előre vagy hátra attól függően, hogy nagyobb lábteret vagy tágasabb csomagteret szeretne a felhasználó. További érdekesség az elektromosan zárható kesztyűtartó, illetve az összesen hat USB-csatlakozó. A középkonzol tetején 8 colos érintőképernyőn kezelhető az infotainment rendszer, amely természetesen Android Auto és Apple CarPlay kompatibilis.
A Mexikóban gyártott új Blazer kétféle motorral debütált. Az alap a soros négyhengeres, 2,5 literes benzinmotor 193 lóerővel és 255 Nm forgatónyomatékkal. A másik egy 3,6 literes V6-os 305 lóerővel és 365 Nm nyomatékkal. Mindkét erőforrás stop/start rendszerrel felszerelt és kilencfokozatú automatikus sebességváltón keresztül juttatja az erejét akár mind a négy kerék felé, ugyanis összkerékhajtással is választható az autó. Az első példányok a jövő év első hónapjában kerülhetnek a megrendelőkhöz. Persze nem Európában, hanem az Egyesült Államokban.
“Akkor egy terepjáró viselte, viszont az új generációt nevezzük inkább crossovernek.”
Ebben a mondatban azt hiszem, minden benne van… Akár egy autóipari ars poeticát is bele lehet látni. Örülök, hogy visszatér, elég patinás név, komoly selling point lesz az amúgy is vevőmágnes kategóriában. A Ford meg a Broncót készül visszahozni 🙂