Majdnem 5-ös az új 3-as BMW
Nem csalódtunk: mindent tud az új 3-as BMW
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Fontos pontra érkezett a BMW az új F30-assal: a technikát tekintve nincs lényeges különbség a cég középkategóriás és nagy limuzinja között.
Méreteit tekintve is, hiszen a 4624x1811x1416 milliméteres limuzin 93 mm-rel hosszabb, ebből plusz öt centiméter jut a kerekek közé (az óriási tengelytáv 2,81 méter), elöl 37, hátul pedig 47 mm-rel nőtt a nyomtáv, így rendkívül dinamikus, sportos megjelenésű az új hármas négyajtósa. A BMW nem okozott csalódást, elnyújtott, egészen a vesékig belógó lámpáival az F30-as valóban az 5-ös vonalait követi, de a hatosra is emlékeztetnek a húzott szemek.
A megnyújtott tengelytáv különösen a hátsó lábtérre volt jó hatással, pedig már elődje is a tágasabb középkategóriásak közé tartozott. Háromféle, Sport, Luxury és Modern Line felszereltséggel lesz kapható az autó, mindhárom a névben foglalt jellemzők kidomborításával készül, minden esetben kiváló minőségű anyagokból, és a BMW-től megszokott bombabiztos kidolgozási minőséggel.
Alapáron kézi váltót párosítanak hozzájuk, de a középkategóriában elsőként az F30-assal bevezetésre kerül a nyolcfokozatú automata. Hatféle dízelmotor van, kétliteres négyhengeres dolgozik a 316d, 318d és 320d modellekben, és soros hathengeres turbódízel a 325d, 330d és 335d változatokban.
Pár fejlett technológiai megoldást átszivárogtattak a magasabb kategóriákból, ilyen például a színes Head-Up Display, mely közvetlenül a sofőr látómezejébe, a szélvédőre vetíti a fontos információkat. Az új 3-ashoz rendelhető a Side View (oldalnézet) és Top View (felülnézet) funkciókkal ellátott Surround View (körkörös nézet) kamerarendszer, melynek segítségével az autóban ülve madártávlatból látható a környezet. Ehhez kapcsolódik a BMW parkolássegítő rendszere. A BMW ConnectedDrive megoldásai közül elérhető még a stop and go funkcióval ellátott, tehát városi araszolásban is használható távolságtartós tempomat, a sávelhagyásra figyelmeztető berendezés, vagy épp az ütközések elkerülését segítő Collision Warning funkció.
A BMW Connected funkcióinak köszönhetően menet közben sem maradunk valós idejű közlekedési információk, dugójelentések és szociális háló nélkül, de talán gyakrabban lesz szükség a csomagtérajtó kéz nélküli nyitásának lehetőségére, és remélhetőleg sohasem lesz szükség a baleset utáni automatikus vészhívás funkció használatára. Az autóhoz egyedi kiegészítőket tartalmazó M csomag is rendelhető, melynek tartalma 10 mm-rel alacsonyabb, keményebb beállítású sportfutómű, merevebb stabilizátorokkal, 18 illetve 19 colos M felnik, krómozott kipufogók, egyedi fényezés, az utastérben pedig kagylóülések és egyéb sportos hangulatú részletek. Az új hármas értékesítése világszerte 2012. február 11-én kezdődik, a típus kifejlesztésre és a gyártás beindítására közel egymilliárd eurót áldozott a BMW.
NAGYON KOMOLY, de már nem lesz értelme nagyobb kategóriájú autót venni mert már mindegyik új autó ugyan az mint a nagyobb testvére lényegébe..