Újszerű állapotú veteránautó modern extrákkal: üdv a restomodok világában! (Fotók: rmsothebys.com)
Ez a Toyota Land Cruiser egy enyhe változat, csak néhány modern extrát kapott (Fotók: rmsothebys.com)
A hibátlan, 1981-es Toyota Land Cruiser FJ45-öst az RM Sotheby’s aukciósház árverezte el Kaliforniában, az augusztusi Monterey Car Weeken. Egy balkormányos, kimondottan exportpiacra gyártott, hosszú platós pickup kivitelről van szó világoskék színben. Az eredetileg a kolumbiai Bogotában forgalomba helyezett autót az eredeti szerszámkészletével és használati utasításával árverezték el. Új tulajdonosa 168 000 dollárt fizetett érte, ami jelenleg körülbelül 49,3 millió forintnak felel meg. Korábban J40-es sorozatú Toyota Land Cruiser még sohasem ért ennyit.
Hosszú platós, tehát igazi munkagépnek született (Fotók: rmsothebys.com)
A plató alja és a lenyíló hátfal is újszerű, utóbbin fehér Toyota felirat virít - ezt már bűn lenne újra befogni dolgozni
Az eladás előtt természetesen komplett felújításon esett át az autó a Miamiban működő FJ Company által. Teljesen szétszedték az autót, majd a felújítás és összeszerelés közben néhol továbbfejlesztették és modern extrákkal látták el. Létra alvázát helyreigazították és megerősítették, majd galvanizálták, ami után porszórást és festést kapott, hogy soha többé ne rohadjon el. A karosszéria hibáit is kijavították, a menthetetlen külső paneleket pedig új, horganyzott acélból készült darabokra cserélték. Végül Cadet kék színt és friss krómkiegészítőket is kapott, mindezt természetesen fotókkal is dokumentálva.
A motortérben is minden gyönyörű (Fotók: rmsothebys.com)
135 lovas, 4,2 literes hathengeres, ötsebességes manuális váltóval (Fotók: rmsothebys.com)
Nem csak kényelmi extrákat kapott, Old Man Emu rugókkal és lengéscsillapítókkal is javítottak rajta, és hogy biztos tűrje a terepet, gyári alkatrészekkel újították fel az összkerékhajtás alkatrészeit is. Elöl belső hűtésű tárcsafékek rejtőznek a BF Goodrich terepgumikkal ellátott acélfelnik mögött. Ha mégse sikerülne kikeveredni a sárból, akkor ott a 4,5 tonna teherbírású Warn csörlő a két külső ködlámpa közt az első lökhárítóban.
Gyönyörű műszerfal, nem szúrnak azonnal szemet a módosítások (Fotók: rmsothebys.com)
Minden részlete tökéletes, tipikusan az a jármű, ami nem sok embernek kell, de annak a kevésnek nagyon (Fotók: rmsothebys.com)
A padlót, az üléseket, valamint az ajtókat szürke műbőr szövettel kárpitozták újra, mindent felújítottak, majd belekerült a 105-ös sorozatú Land Cruiserből származó szervokormány, légkondicionáló és nyomógombos rádió is. A pickup orrában dolgozó 4,2 literes, 135 lóerős hathengeres benzinmotort még Kolumbiában építették be az FJ45-be, de aztán teljesen felújították, és egy új, gyári Aisin karburátorral is ellátták, a szintén felújított összkerékhajtás és az ötfokozatú kéziváltó mellé.