Új szelek fújnak a Peugeot-nál, a frissen kinevezett vezérigazgatónak, Alain Favey-nek egészen határozott elképzelései vannak a márka jövőjéről. Az E Lion rendezvényen ismertetett terv szerint már idén az egyik legfelkapottabb elektromos autókat kínáló márkává tenné az oroszlános brandet. Ennek megvalósítása érdekében új modellek, új hajtásláncok és árcsökkentés is várható.
A franciák most sem állnak rosszul, a csökkenő kereslet mellett tavaly nyolc százalékkal több villanyautót értékesítettek. A saját kategóriáját az e-208 nyerte meg, a 35 ezer eladott autó duplája az e-Corsa volumenének, noha a két típus közeli rokona egymásnak. Ez még úgy is sikerült, hogy jelentősen zuhant az érdeklődés a villamos 208 iránt, a csökkenés 23%. Szintén nem a legjobb évét zárta az e-2008, ott 11%-os mínuszt könyveltek el. 2024-ben összesen 83 ezer elektromos járművet passzoltak el Európában, ami a teljes mennyiség 13%-át teszi ki.
További bizakodásra adhat okot, hogy ez lesz az első teljes éve az e-3008 és az e-5008 típusoknak, ahol a teljesen kínálatra vetítve 22% az akkumulátoros rendelések aránya. Ráadásul ezeknek a modelleknek még nem teljes a palettája, érkezik a kétmotoros összkerekes változat, illetve az óriási csomagterű ötéléses e-5008. Ezen felül több újdonság is érkezik idén, jön a 408 teljesen elektromos verziója, illetve az 508 is megkapja a dugattyú nélküli változatot. A Peugeot így sem dőlhet hátra, a Renault 4 és 5 komoly konkurenciát jelent, illetve a Tesla Model Y Franciaországban még mindig népszerűbb bármelyik elektromos Peugeot-nál.
Érdekes, hogy bár már 5 éve megvan nekik a visszacsatolás, hogy a vevők igenis keresik a kis villanyautókat, mégis felfelé próbálnak terjeszkedni méretben. A 208-ból kéne még tervezniük kombi, szedán, egyterű, platós, kabrió és mindenféle változatokat, ha ők akarnak lenni a legnépszerűbb elektromos márka.