A MOL-csoport által átadott új létesítmény 25 ezer tonnával csökkenti az ország CO2-kibocsátását
Április 11-én jelentette be a MOL-csoport, hogy Százhalombattán átadta Közép-Kelet-Európa legnagyobb zöldhidrogén-fejlesztő üzemét. A 22 milliós eurós (8,6 milliárd forintos) beruházás keretében évente 1600 tonna hirdrogént tud megújuló forrásból származó elektromos energia felhasználásával, karbonsemlegesen előállítani az üzem. A 10 megawatt kapacitású létesítmény 25 ezer tonnával csökkenti a Dunai Finomító CO2 kibocsátását, ám ennél talán fontosabb, hogy új fejezetet nyithat a hazai hidrogén gazdaságban.
Már most is kapni itthon hirdogénüzemanyag-cellás járművet, ezen az elven működik a Toyota Mirai
Jelenleg alig akad olyan modell a hazai piacon, amely ezt a technológiát használja - például a Toyota Mirai - de az ehhez hasonló infrastrukturális fejlesztések segíthetik a jövőben az ilyen típusú gépjárművek elterjedését. A már említett autógyártó egyébként nem csak a hidrogénüzemanyag-cellás modellek gyártásával kísérletezik, hanem olyan belsőégésű motorokkal is, amelyek benzin vagy gázolaj helyett hidrogénnel üzemelnek. Persze nem csak a személyautók tehetőek környezetbarátabbá ezzel a technológiával, ugyanis a Toyota már most használ ezen az elven működő vonatot, nyerges vontatót, vagy épp nehéz járműveket. Természetesen a MOL beruházása csak a nulladik lépés, hiszen a hidrogénes autók működtetéséhez szükséges töltőhálózat kis túlzással ma még nem létezik Magyarországon.
A hidrogénüzemanyag-cellás megoldás mellett a belsőégésű motorok karbonsemlegesítését is ezzel képzelik el, több gyártó is kísérletezik vele
Ma nap nem hittem a szememnek: egy Toyota Mirai haladt az M6 autópályán, dél felé. 🙂 Valahol Dunaújváros környékén előztem meg.
Vajon hol tud tankolni?