Magyarországon az új Nissan GT-R

Nissan GT-R - turbó, V6, 4x4 japán módra

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Zártkörű rendezvényen mutatta be a Nissan hazai importőre a megújult és erősebb Nissan GT-R sportkocsit.


A GT-R a Nissan exkluzív sportkocsija, amely Magyarországon egyetlen helyen, kizárólag a budaörsi Nissan Gablini márkakereskedésben rendelhető meg. A 2011-es modellévre komolyabb változásokat jelentett be a gyár az autóval kapcsolatban, és egy zártkörű, statikus bemutató keretében a sajtó munkatársai már vethettek egy pillantást az újdonságra. Az importőr ügyelt a részletekre: emelve a rendezvény fényét, a szalonban korábbi, legendás Nissan sportkocsik sorakoztak (Skyline R32, R33, R34), egy hazai rajongó elhozta a kb. 850 lóerős, átépített GT-R-jét (ez egyébként R35 jelzéssel fut), és egy vitrinben modelleket is kiállítottak. Az ilyenkor szokásos show műsor azonban elmaradt, nem volt zene, tánc és füst, nem cikáztak lézersugarak, ellenben a vadonatúj GT-R önerőből, mély hangon dübörgő kipufogóval gördült be az újságírók közé, és egy óvatos gázfröccs is többet ért bármilyen koreográfiánál.

Mint megtudtuk, a modell leginkább csak finomodott, de ez minden porcikájáról elmondható, a futóműtől kezdve a fékeken át a piros burkolattal ellátott motorig. Az apró részletek elárulják, hogy változott a megerősített karosszéria is (pl. Hyper nappali LED fény a lökhárítóban), új a műszerfal, áttervezték az üléseket, és a Black Edition kiviteleknél a Recaro felirat látható lesz a támlán - a képen látható fekete modell egy Premium Edition. A 3,8 literes, biturbó V6-os a korábbi 485 lóerő helyett mostantól 530 lóerőt teljesít, a nyomatéki csúcs átlépi a 600 newtonméter-t (612 Nm), de hogy milyen gyors is valójában az összkerékhajtású GT-R, majd tavasszal derül ki, mikor is a gyár kilátogat a Nürburgringre, és ideális körülmények mellett teszik próbára az autót.

Míg Japánban összesen hatféle GT-R kivitelt forgalmaz majd a Nissan (Pure Edition, Premium Edition, Black Edition, SpecV, pályára ajánlott Club Track, valamint a legexkluzívabb EGOIST, amelynél még a BOSE hifit is a megrendelő igényeihez hangolják), addig Magyarországon csak a Premium Edition és a Black Edition lesz elérhető. A gyártó egyelőre mérlegeli, hogy a Club Track, és az EGOIST kapható legyen-e Európában.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?