Hivatalos formába öntötték, amit az olasz közlekedési miniszter korábbi nyilatkozatából már sejteni lehetett. Az Európai Unió nyolc tagállama közös nyilatkozatot adott ki, amelyben azt írják, hogy ellenzik az személyautókra és haszonjárművekre vonatkozó új károsanyag-kibocsátási norma bevezetését.
Bulgária, Csehország, Franciaország, Lengyelország, Magyarország, Olaszország, Románia és Szlovákia jegyzi a nyilatkozatot, amely szerint az Euro 7 norma túl nagy terhet ró az autóiparra, és elvonja az erőforrásokat azoktól a fejlesztésektől, amelyekre a dugattyús motoros modellek leváltása érdekében lenne szükség. Az EU korábban már határozott arról, hogy 2035-től csak helyi károsanyag-kibocsátással nem rendelkező autók forgalmazását engedélyezi, ami gyakorlatilag a ma ismert, benzinnel, gázolajjal vagy földgázzal üzemelő autók betiltását jelenti.
Bár az aláíró országok ezt nyilván nem említik, nehéz nem észrevenni, hogy csupa olyan államról van szó, amelyeknek a gazdasága közvetlenül, és igen erősen függ az európai autógyártás sikerességétől. Emellett az is feltűnő, hogy nagyon hasonlóan érvelnek az autógyártók vezetőivel, akik már korábban jelezték, hogy több szempontból is túlzásnak tartják az Euro 7 tervezett előírásait.
A fenti nyilatkozattal lényegében egy időben az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) is kiadott egy közleményt, amelyben azt részletezik, hogy az Euro 7 tervezet kapcsán hogyan becsülte alá az Európai Bizottság a költségeiket. Azt állítják, hogy személyautók esetében 184 euró helyett autónként 1862 eurót kellene az átállásra költeni, autóbuszoknál és teherautóknál pedig 2765 euró helyett 11 707 euró többletköltség adódna járművenként.
A jelenlegi javaslat szerint az Euro 7 normát, amely szigorúbb károsanyag-kibocsátási határértékeket, és valósághűbb mérési eljárásokat vezetne be, 2025 júliusától tennék kötelezővé, de egyre kevésbé valószínű, hogy ez a határidő a helyén maradhat, hiszen most vita kezdődik a tagállamok közt, illetve az Európai Parlamentben. Egyes autógyártók már jelezték, hogy a szabály érvénybe lépését követően legalább három év türelmi időt kérnek, ez pedig akkor is 2026 közepére tolná a bevezetési határidőt, ha minden érintett holnap elfogadná az Euro 7 norma bevezetéséről szóló törvényt.