Egyelőre csak prototípusként láthattuk a VISION-S-t, de már tesztelik az első darabokat
A Sony mindenkit meghökkentett a 2020-as CES-en, amikor bemutatta a
VISION-S koncepciót. A kicsit porschés, kicsit teslás kinézetű szedán természetesen elektromos hajtású, bár kevésbé a menetdinamikán volt a hangsúly a tanulmány készítése során. A Sony inkább saját, elektronikai termékek gyártása során szerzett tapasztalatait szerette volna átültetni az utakra, elvégre a jövő járműveiben a mobilitás, és kevésbé a vezetés élménye lesz fontos - legalábbis a felhasználók egy része számára. Ennek megfelelően egy komplett fedélzeti rendszert fejleszt a Sony, multimédiával, fejlett szoftverekkel, és az ezek kihasználását lehetővé tevő önvezető rendszerrel. Autógyártásba fogni nem kis falat, így ha az nem is sikerül a japán cégnek, az autók belterét feldobó csomaggal még mindig befuthatnak.
A Sony és az AImotive az L2+ szintű (azaz kettes szint feletti) önvezetési szintet szeretné elérni
A projekt önvezető funkcióját pedig egy hazai vonatkozású céggel, az AImotive-val közösen fejlesztik. A vállalkozás budapesti székhelyű, de az USA-ban és Japánban is foglalkoztatnak mérnököket és tudósokat (összesen 190-et), akik mind a vezetés automatizációján dolgoznak. Az AImotive fejlesztéseinek lényege, hogy modulárisak és skálázhatók, azaz majdnem kész csomagként könnyen beépíthetők szinte bármilyen járműbe. Bár az önvezető autók szabályozása még nem egységes, az AImotive a már létező szabványoknak megfelelően tervezi a jövő önvezető technológiáját, három alappillér mentén: mesterségesintelligencia-alapú automatizált vezetés; hatékony, átfogó szimulációs, fejlesztéstámogató és validációs rendszerek; illetve magas teljesítményű mesterséges-intelligencia hardver.
Az AImotive technológiája modelltől független, többféle járműben is alkalmazható
Kishonti László, a cég alapítója szerint
"nagyon izgalmas egy olyan nemzetközileg elismert céggel dolgozni, mint amilyen a Sony. Rendkívül fontos együttműködés ez nekünk, hisz az iparág vezető cégei segítenek nekünk megérteni, hogy mik a kulcs kihívások a vezetéstámogató-rendszerek fejlesztésében és integrációjában. Izgatottan várjuk a közös munka folytatását, hogy a Sony elképzelése valósággá váljon!" A Sony szintén pozitívan nyilatkozott az AImotive-val kapcsolatban, szerintük a cég izgalmas szereplője a vezetés-automatizálás piacának. Fontos vonása még Kishonti vállalkozásának, hogy megfizethető kategóriában szeretnének piacra lépni termékeikkel, ezáltal mindenkinek elhozva az önvezetés kényelmét. Az aiDrive vezetéstámogató-szoftverrel és aiSim szimulációs környezettel kapcsolatban az idei év első negyedéve során további újdonságokat jelentenek majd be.