Magyar versenyző uralja a Brit Formula Renault Bajnokságot

Kiss Pál Tamás szárnyal Angliában

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Öt verseny után Kiss Pál Tamás vezeti a Brit Formula Renault Bajnokságot, a keddi teszten pedig több mint fél másodperccel verte a mezőnyt.


Magyar versenyző nevétől hangos a brit autósport média. A szigetország egyik legjelentősebb együléses sorozatában ugyanis Kiss Pál Tamás tarol. A húszfutamos bajnokság első öt versenyéből kettőt megnyert és vezeti a bajnokságot. Esélyeit a végső győzelemre tovább növelte, hogy a kedden Croftban megtartott hivatalos Formula Renault teszten 1 perc 15,470 másodperces köridőt ért el, amivel több, mint fél másodperccel volt gyorsabb az összes ellenfelénél. „Nagyon örülök, de egy kicsit meg is lepődtem az időmön” – mondta Kiss Pál Tamás. „1:16 eleji körökre számítottunk, és nem gondoltam volna, hogy 1:16 alá is tudunk menni. Az új gumik és a jó beállítás volt a titkunk.”

Kiss Pál Tamás a harmadik szezonját kezdte idén a Formula Renault bajnokságban. Tavalyelőtt a svájci sorozatban próbálkozott, tavaly pedig a legrangosabb, brit bajnokságra váltott. „A svájci mezőnyre azt gondoltam, hogy nagyon erős, aztán amikor megérkeztem Angliába, levegőt sem kaptam, milyen tempót mennek itt. Iszonyú kemény a bajnokság.” Kiss a tavalyi évet több biztató eredménnyel zárta, de inkább csak egy volt a sok jó versenyző közül. Talán volt már olyan is, aki feladta, hogy komoly eredményeket érhet el, szurkolói azonban hittek benne. Az idei szezonnyitó thruxtoni futamot azonban váratlanul megnyerte. A második versenyen negyedik lett. Rockinghamben megint csak megnyerte az első futamot, a másodikban pedig második lett. Brands Hatchben az eső miatt csak egy futamot rendeztek, amin második helyen ért célba. A bajnokságot pedig az első futamtól kezdve kitartóan vezeti.
„Engem is megleptek ezek az eredmények” – mondta Kiss. „Arra gondoltam, hogy esetleg az első ötben tudok végezni. Sokan elmentek a bajnokságból, de jöttek is helyettük, úgyhogy a színvonal szerintem nem csökkent. Az idén új mérnököm van, aki sokat segít a beállításokban. A szezon előtti teszteken pedig sokat tudtunk menni száraz pályán. Tavaly szinte mindig esett.” „Az idei szezonra új autót kapott a sorozat, erősebb lett, mindenkinek egyforma. Itt most nincsenek hatéves autók, csak újak. Úgy tűnik ez is kedvezett nekem. Én legalábbis jobban érzem magamat az új autóban.” Kiss szárnyalása egyelőre töretlen, és ha nem is lehet neki már most odaadni a bajnoki címet, azt már bebizonyította, hogy nagyon gyors, és képes arra, hogy futamokat nyerjen. Vagyis nyitva áll előtte az út a magasabb kategóriák, netán a Formula–1 felé is.
„Jó lenne jövőre előrelépni, a GP3 vagy a Formula–2 felé. De én szívesen mennék a World Series by Renault-ban is a nagy kocsival, de azt mondják, az nem annyira jó út a GP2 felé.” A Formula Renault után elvileg a harmadik lépcső lehet a Formula–1. Kiss amennyiben jól teljesít, a Formula–3-ban, vagy az idén indult GP3-ban folytathatja. Utóbbit a Formula–1-es versenyek betétfutamaként rendezik. Nagy előnye, hogy a versenyzők a Formula–1-es és GP2-es csapatvezetők előtt szerepelnek. A GP3 után jöhet a GP2, amelynek a bajnokai rendre a Formula–1-ben kötnek ki. Az elmúlt öt évben 15 GP2-es versenyző került fel a Formula–1-be, többek között Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Heikki Kovalainen, Timo Glock vagy Nico Hülkenberg.
De arra is volt már példa, hogy valakit a Formula Renault-ból közvetlenül a Formula–1-be vigyenek. Igaz, ezt az urat Kimi Räikkönennek hívták, és kivételes tehetség volt. Mint ahogyan Kiss Pál Tamás is egyre inkább arról győz meg mindenkit, hogy ő is kivételes tehetség. Mert az a fél másodperccel jobb köridő, egy olyan sorozatban, ahol minden autó és minden motor egyforma, azért nagyon durva.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?