Magyar utakon és árkon-bokron át nyúztuk: itt az új Ford Ranger
Ford Ranger menetpróba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Noha egy ideje már nálunk is kapható, most próbálhattuk ki először az új Rangert, és a Ford kőkeményen is kényelmes pickupja meglepően pozitív csalódást okozott.
Dombsegéd, lejtmenetvezérlés, utánfutó-szabályozás, adaptív terhelésszabályozás, a 4x4-eseknél offroad-programos, kikapcsolható ESP, váltási segédlet is van - utóbbi nyilván a manuális váltóra igaz, ami már 6 fokozatú (akárcsak az automata). A törésteszt 5 csillagos (pickupoknál ez egyáltalán nem magától értetődő). Hogy hátul maradt a laprugó és a dobfék, az a bevált csapaton ne változtass elv szem előtt tartásáról tanúskodik.
Ford Ranger dupla kabinos, 4x4-es árak forintban
A versenyképes árú Rangerrel kapcsolatban még jó tudni, hogy szervizperiódusa a korábbi 1 év/20 ezer km helyett 2 év/30 ezer km-re nőtt, minket, az autót tesztelő újságírókat a menetpróba során persze jobban érdekelt, hogyan állja a sarat aszfalton és földúton, gázlóban és köveken, siratófalon és nem ám bevásárlóközpontok parkolóiban meg szűk belvárosi utcákban lavírozva. Jelentem, röhögve. Röhögött (volna, ha tudna) az autó, röhögtünk mi is, mennyire nincs szükség a 4x4-re, pláne nem a felezőre, csakis extrém szituációban. A bakhátakon hasmagasság kellett, lejtőn-emelkedőn okos tempóválasztás és/vagy a már említett elektronikai segédberendezések támasza, csúszós murván pedig nagy gáz és ellenkormányzás, hogy felhőtlen legyen a jókedv.
széria | motor | nettó ár | bruttó ár |
XL | 2.2 TDCi | 5 730 000 | 7 277 100 |
XLT | 2.2 TDCi | 6 430 000 | 8 166 100 |
Limited | 2.2 TDCi | 7 020 000 | 8 915 400 |
Limited | 2.2 TDCi Aut. | 7 350 000 | 9 334 500 |
Limited | 3.2 TDCi | 7 270 000 | 9 232 900 |
Wildtrak | 3.2 TDCi | 7 780 000 | 9 880 600 |
Wildtrak | 3.2 TDCi Aut. | 8 110 000 | 10 299 700 |
[kepallojobb=401973]A kapcsolható 4x4-re ritkán volt és van csak szükség, de persze jó, hogy rendelkezésre áll és menet közben is aktiválható[/kepallojobb] A kétnapos, vagy 600 km-es, nem szerény túrát bütykös terepgumikon abszolváltuk, s ha attól féltünk (én bizony tartottam tőle), hogy mondjuk 70-80 km/h-s sebesség fölött rettenet zajosak lesznek az abroncsok, szerencsére jókorát tévedtünk: csupán autópályán, tempomatos 130-nál volt érdemes derekasan felhangosítani az átlagosnál élvezhetőbb hifit. A rugózást egyértelműen földutas közlekedésre hangolhatták a mérnökök, ugyanakkor betonon sem pattogtunk a vártnál csúnyábban. Vezettem, navigáltam, utaztam hátul is: a Ranger ülései igen komfortosak, és helyszűkével sem vádolható a gép. A könyöklő fix, a második sorba pedig nem jutott légbeömlő, de ez minden, ami fekete pontos.
A kormányzás megdöbbentően közvetlennek tűnik a méretekhez és a tömeghez képest (végállásai között három és felet forog a volán), az ergonómia rendben, az ülés kellően mélyre engedhető, tehát nem muszáj bakon csücsülni, a próbált manuális váltó könnyen kapcsolgatható, a 2,2 literes dízelmotor ereje meg éppen elég ahhoz, hogy ne legyen hiányérzetünk. A flotta egyetlen öthengereséhez sajnos nem volt szerencsém, remélhetőleg lesz belőle tesztautó, s akkor majd beszámolunk arról, megéri-e a felárát.
Árak
Tesztautó ára
0 Ft (2012.05.17.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2198 cm3
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 3700 1/min-nél
Nyomaték:
375 Nm 1500 1/min-nél
Gyári vegyes fogyasztás:
8,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
5351 mm
Szélesség:
1850 mm
Magasság:
1815 mm
Saját tömeg:
2080 kg
Terhelhetőség:
1077 kg
Tengelytáv:
3220 mm
Karosszéria-kivitel:
nyitott duplakabin
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
5
Hengerűrtartalom:
2198 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
375 Nm 1500 1/min-nél
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 3700 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyári vegyes fogyasztás:
8,6 l/100km