Magyar tervezte a legklasszabb Mercedest!

Obendorfer Dávid újra nagyot alkotott, egy szép múltidéző E-osztályt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A korral haladni kell, kevés olyan modell van, ami az eredeti vonalaival élhet még ma is, ezért nem haragudhatunk a legtöbb gyártóra. Még szerencse, hogy van, aki megmutatja, milyen lenne egy régi vonalakkal megrajozolt új modell.

Néha komolyan meglepődünk azon, hogy egyes megdöbbentően szép tervek, vagy ötletek Magyarországról származnak. Sikeres formatervezőket nevelt ki már hazánk, Varga Péter épp a legújabb Porsche 911 formatervéért felelt, de említhetnénk Kovács Miklóst is, aki pedig az első Kia cee'd-ért. Oberndorfer Dávid neve sem ismeretlen már szerencsére, leginkább fergeteges Citroën HY felélesztéséről ismerhetjük, a Jumperre passzoló idomokat kis szériában még gyártották is. Leginkább luxushajók formatervei közt kutatva találhatjuk meg az ő nevét, ám hobbiból autókat is tervez és specialitása a régi modellek formáit újra értelmezni modern technikára elképzelve és annyit mondhatunk róla szolidan, hogy tökéletes formákat alkot.
Hirdetés
Rajzolt már újra Volkswagen T1-et, Fiat 127-et, Renault 4-est, klasszikus BMW-t, legújabb munkája is egy 1968-as modellhez nyúlik vissza, mégpedig a W115-ös Mercedeséhez. A formaterven azonnal felismerhető a klasszikus állólámpás, az eredeti autó kifinomult és mára retro karakterét tökéletesen elkapta. A szögletesebbre vett hatalmas hűtőmaszk és a négyzet alakú hátsó fényszórók is megidézik az E-osztály elődjét. Az Icon E Concept névre keresztelt terv persze nem csak külső, a beltér is hasonlóan alakult. Letisztult műszerfalat kapott, nagyon kevés kapcsolóval és kezelőszervvel, a kormány pedig szintén teljesen egyedi, az eredeti belső króm karikával kiegészítve. A műszerfalon ugyanazt a két kijelzős multimédiát láthatjuk, amit a jelenleg kapható E-osztályban alkalmaz a Mercedes. Ez persze nem véletlen, Oberndorfer Dávid a jelenleg kapható E-osztályra képzelte el az Icon E Conceptet, méretei is ugyanazok maradtak. Ez persze még nem jelenti azt, hogy lesz kézzel fogható autó belőle, ugyanakkor vélhetően mindenki örömmel fogadná. A Citroën kisbuszánál nem volt nehéz a plusz elemek gyártása, ám egy ilyen Mercedeshez a teljes karosszériát át kellene alakítani, ami egy jóval nagyobb befektetés lenne.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?