Nagyon más, mint a mai Mercedesek, és nagyon olyan, mint a régiek, pedig ez egy E-osztályt takar
Néha komolyan meglepődünk azon, hogy egyes megdöbbentően szép tervek, vagy ötletek Magyarországról származnak. Sikeres formatervezőket nevelt ki már hazánk, Varga Péter épp a legújabb Porsche 911 formatervéért felelt, de említhetnénk Kovács Miklóst is, aki pedig az első Kia cee'd-ért. Oberndorfer Dávid neve sem ismeretlen már szerencsére, leginkább fergeteges Citroën HY felélesztéséről ismerhetjük, a Jumperre passzoló idomokat kis szériában még gyártották is. Leginkább luxushajók formatervei közt kutatva találhatjuk meg az ő nevét, ám hobbiból autókat is tervez és specialitása a régi modellek formáit újra értelmezni modern technikára elképzelve és annyit mondhatunk róla szolidan, hogy tökéletes formákat alkot.
Balra az alap, jobbra az ihlet, az eredmény fergeteges
A W115-ös, népszerű nevén állólámpás hamisítatlanul megjelenik rajta
Rajzolt már újra Volkswagen T1-et, Fiat 127-et, Renault 4-est, klasszikus BMW-t, legújabb munkája is egy 1968-as modellhez nyúlik vissza, mégpedig a W115-ös Mercedeséhez. A formaterven azonnal felismerhető a klasszikus állólámpás, az eredeti autó kifinomult és mára retro karakterét tökéletesen elkapta. A szögletesebbre vett hatalmas hűtőmaszk és a négyzet alakú hátsó fényszórók is megidézik az E-osztály elődjét. Az Icon E Concept névre keresztelt terv persze nem csak külső, a beltér is hasonlóan alakult. Letisztult műszerfalat kapott, nagyon kevés kapcsolóval és kezelőszervvel, a kormány pedig szintén teljesen egyedi, az eredeti belső króm karikával kiegészítve.
Klasszikus vonásokat és megoldásokat kapott az utastér is
A műszerfalon ugyanazt a két kijelzős multimédiát láthatjuk, amit a jelenleg kapható E-osztályban alkalmaz a Mercedes. Ez persze nem véletlen, Oberndorfer Dávid a jelenleg kapható E-osztályra képzelte el az Icon E Conceptet, méretei is ugyanazok maradtak. Ez persze még nem jelenti azt, hogy lesz kézzel fogható autó belőle, ugyanakkor vélhetően mindenki örömmel fogadná. A Citroën kisbuszánál nem volt nehéz a plusz elemek gyártása, ám egy ilyen Mercedeshez a teljes karosszériát át kellene alakítani, ami egy jóval nagyobb befektetés lenne.
Nem csak a dizájnt, a stílust is tökéletesen tükrözi az Icon E Concept