Magyar siker a XI. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyen
A kecskeméti Neumann János Egyetem sikerét hozta a sűrített levegős futam
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Rengeteg innovatív megoldást, számtalan izgalmat és drámai pillanatot hozott a XI. Nemzetközi Aventics Pneumobil Verseny, ahol idén kifejezetten jól szerepeltek a hazai csapatok.
Miként arról tizenegyedik alkalommal szervezte meg az Aventics Hungary Kft. a Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyt május 11-12-én, Egerben. A léghajtányok 2018-as seregszemléjén ezúttal magyar siker született: a kecskeméti Neumann János Egyetem Jok-Air csapat végzett az élen 9 ország (Magyarország, Csehország, Észtország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Románia, Svédország, Szlovákia), 20 egyetemének, 36 csapata közül, miután összetettben a legjobbnak bizonyult. Az elmúlt évek tendenciájával szemben ezúttal több csapat versenyezett az "AVENTICS legjobb Pneumobilja" díjért, láthatóan kiegyensúlyozottabb volt a mezőny, éppen ezért mindegyik versenyszámban más társaság végzett az élen. Május 11-én a csapatok prezentációival indult a Verseny, akik több tagú zsűri előtt mutatták be projektjeiket angol nyelven. Az idei rendezvény kapcsán is projektszemléletben kellett tehát felépíteni a munkát, ennek tükrében pontos időtervet, költségvetést, komplett projektleírást kellett tartalmaznia a beadott pályázatoknak. Ezt követően megkezdődtek a selejtezők, amik a szombati, május 12-i távolsági futam rajtsorrendjéről döntöttek.
Ebben a számban a Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem csapatai két helyezést is szereztek: első lett a BME Löködönc pneumobilja, ők 10.685 métert tettek meg egy palacktöltettel, a kötelező minimális 15 km/h sebességet és a két pilótacserét betartva. A lett Riga Airmobile (Riga Technical University) 9.612 méterre jutott, ezzel másodikként zártak, míg a harmadik legjobb eredményt a BME Löködönc v2 nevű gépe érte el (7.376 méter). A szokásokhoz hűen az idei évben is indultak szeniorok a normál mezőny mellett, akik most is kitettek magukért, s ugyan külön kategóriában, de 11 éves rekordott döntöttek: egy teli palackkal 13.336 métert tett meg a BME Műszakik Kanóc Team.
Az ügyességi futam ezúttal is három menetből állt, a továbbjutás kieséses alapon dőlt el. Ennek végén a későbbi bajnok, a Neumann János Egyetem (Kecskemét) Jok-Air csapat végzett az élen, a Riga Fresh (Riga Technical University, Lettország) és a Javelin (Brno University of Technology, Faculty of Mechanical Engineering, Csehország) egyetemistái előtt.
A cseh egyetem másik alakulata volt a legfürgébb a gyorsulási futamon, amin egy 220 méter hosszú, kanyarívvel nehezített pálya várt az egyetemistákra. A Falcon (Brno University of Technology, Faculty of Mechanical Engineering, Csehország) másfél másodpercet vert a BME Műszakik Air115 Teamre. A dobogó harmadik fokára - mindössze háromtized másodperccel lemaradva a második helyről - a Riga Fresh csapata léphetett.
A részeredmények összesítése után tehát a Jok-Air bizonyult a legjobbnak, ők vehették át az "AVENTICS legjobb Pneumobilja" díjat, amivel ezúttal 1.000.000 forintos pénzdíj is járt. Az egyetemek közötti pontversenyben a Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem végzett az élen, s így 1.000.000 forint értékű pneumatika eszközt nyert, amit a gyakorlati oktatás fejlesztésére használhat fel. A rendezvényen díjazták még a legeredetibb konstrukciót, a leginnovatívabb csapatot, a legnagyobb elért sebességet, a telemetriai megoldásokat, a legjobb futóművet és a legszebb karosszériát is.
EREDMÉNYEK
A XI. Nemzetközi Aventics Pneumobil Verseny összetett győztese, az "AVENTICS legjobb pneumobilja": Jok-Air (Neumann János Egyetem, Kecskemét)
Konstrukció eredetisége
- BME Műszakik Air115 Team (Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest)
- Technics 1 (Estonian University of Life Sciences, Észtország)
- Technics 4 (Estonian University of Life Sciences, Észtország)
Távolsági futam
- BME Löködönc (Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest) - 10.685 méter
- Riga Airmobile (Riga Technical University) - 9.612 méter
- BME Löködönc v2 (Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest) - 7.376 méter
Ügyességi futam
- Jok-Air (Neumann János Egyetem, Kecskemét)
- Riga Fresh (Riga Technical University, Lettország)
- Javelin (Brno University of Technology, Faculty of Mechanical Engineering, Csehország)
Gyorsulási futam
- Falcon (Brno University of Technology, Faculty of Mechanical Engineering, Csehország)
- BME Műszakik Air115 Team (Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest)
- Riga Fresh (Riga Technical University, Lettország)
Projekt management: Falcon (Brno University of Technology, Faculty of Mechanical Engineering, Csehország)
Szenior kategória: BME Műszakik Kanóc Team (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest)
Telemetria: Air Fury Poland (Gdańsk University of Technlonogy, Lengyelország)
Legötletesebb konstrukció: BME Műszakik Air115 Team (Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest)
Leggyorsabb jármű: BME Műszakik Air115 Team (Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest) - 50,35 km/óra
Legjobb futómű: Javelin (Brno University of Technology, Faculty of Mechanical Engineering, Csehország)
Legszebb karosszéria: Technics 4 (Estonian University of Life Sciences, Észtország)
Legjobb csapatmunka: Jok-Air (Neumann János Egyetem, Kecskemét)
NI pályázat fődíja: Technics 1 (Estonian University of Life Sciences, Észtország)
Egyetemi pontverseny nyertese: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem