Panda, Grande Punto, Linea és Punto Evo, a hitelcsere program választható modelljei. Piros, fehér és zöld autók sorakoztak a sajtótájékoztatónak otthont adó Novotel szálló előtt - magyar problémára olasz megoldás
Fiat hitelcsere program. Ebben a három szóban foglalható össze a Fiat Magyarország és az MKB-Euroleasing elmúlt négy hónapnyi előkészítő munkájának az eredménye, amely több ezer olyan autótulajdonosnak nyújthat segítséget, akik svájci frank alapú hitelkonstrukcióval vásároltak az elmúlt években használt, vagy új személygépkocsit. Mint köztudott, a frank erősödése miatt a törlesztőrészletek drasztikusan emelkedtek, és sokan meglepődve tapasztalják, hiába fizették összeszorított foggal a havi több tízezres összeget, a tartozásuk a bank felé jóformán jelképesen csökkent, ellenben az autó már komoly mértékben veszített értékéből. Mi ennek a magyarázata? Amiről mindenki elfeledkezik, az nem más, mint az
átértékelési különbözet, vagyis a bank részéről voltaképpen az a korrekció, ami a szerződéskötés idején érvényes frank árfolyam, valamint az aktuális frank árfolyam közötti különbségen alapul - ennek mértéke természetesen függ a szerződési feltételektől, a hitel összegétől, a futamidőtől, ezért nem lehet konkrét összegről beszélni. A helyzet általában reménytelennek tűnik, hiszen ha valaki szeretne kiszállni a taposómalomból, akkor az autó értékét Eurotax alapon számítják ki, és ebből kerül levonásra az iménti átértékelési különbözet, a tőketartozás, plusz a banki záróköltség, ami mintegy 50-150 ezer forint közötti összeg. Nem meglepetés, az egyenleg bizony mínuszba fordul, a kocsi értéke nem fedezi az összes kiadást, tehát a tulajdonosnak kell a bank felé fizetni úgy, hogy az autóról is le kell mondania. Kellemetlen helyzet, de létezik, egyáltalán létezhet kedvezőbb reális megoldás?
Készpénzzel fizetve olcsóbb, de a hiteltartozással rendelkezőknek kedvezőbb lehet a támogatott hitellel, 3,2 millió forintért adott Panda 1.2 Dynamic, amelynek árában benne foglaltatik az ABS, a két első légzsák és a manuális légkondicionáló is
A Fiat Magyarország és az MKB-Euroleasing szerint igen, persze előre hangsúlyozandó, hogy nem mindenki számára. Azoknak, akik meggondolatlanul, 0 százalékos befizetéssel, 120 hónapos futamidőre kötöttek szerződést, sajnos nincs jó hírünk, egy ilyen pénzügyi csorba kiköszörülését senki nem képes felvállalni, de 1,1 milliós értékhatárig a Fiat segítő kezet nyújt. Mit jelent ez? A Fiat átvállalja a banki tartozást az iménti összegig, és lehetőséget biztosít, hogy svájci frank helyett kiszámítható, biztonságosan kalkulálható, igaz, kedvezőtlenebb kamatozású
forint alapú hitelre váltva, vadonatúj autóba üljön át az ügyfél. Az MKB-Euroleasing a zárási költséget engedi el, ami szintén érezhető kedvezmény. Négy modell közül lehet választani - Panda, Grande Punto, Punto Evo és Linea - , az alapnál picivel gazdagabb fix felszereléssel, kivétel nélkül légkondicionálóval. Fontos, hogy bármilyen márkájú, és svájci frank alapon finanszírozott autót beszámítanak (újat és használtat egyaránt), ám vásárolni csak új gépkocsit lehet, használtat nem. A Fiat szerint mintegy 25 ezer szóba jöhető ügyfél lehet olyan helyzetben, akit érdekelhet a cserelehetőség, de azt a cég vezetői még megtippelni sem merik, hogy megrohanják-e az akcióban résztvevő márkakereskedéseket, vagy alig fogynak majd az autók. Mindenesetre a Fiat és pénzügyi partnere az előbbi variációban bízik, és amint megtudtuk, ha a közönség sikerrel fogadja ezt a szolgáltatást, akkor később bővülhet az autókínálat is.