Magyar mérnökök munkája a Genfi Autószalonon
Négykerekű elektromos robogó magyar fejlesztőktől
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A francia Mondexdesign megbízásából magyar mérnökök tervezték és valósították meg a Micront.
Különleges, 2,1x1,0x1,4 méteres, mindössze 350 kilogramm önsúlyú négykerekű, két felfele nyíló ajtós tanulmányt mutatott be a Genfi Autószalonon a francia Exid. A látványtervet a francia Mondexdesign készítette, de a munka többi része, így a mérnöki tervezés és a megvalósítás is magyar. A jármű a budapesti székhelyű Mool Invest Kft fővállalkozásában készült, ahol a fejlesztés koordinációja mellett a cég munkatársai a Micron elektromos vezérlőjének és meghajtásának integrációját és kivitelezését is végezték. A gépészeti tervezéshez kapcsolódó mérnöki feladatokat a győri Meshining Engineering Kft. látta el. A projekten ezenkívül több mint 30, zömében magyar beszállító dolgozott. A Micron prototípusát az STS Technology telephelyén, a Győri Ipari Parkban keltették életre, ahol az első tesztvezetésekre is sor került. A cégek már korábban is dolgoztak együtt: közösen készítették el Magyarország első üzemanyagcellás járművét, a HY-GO™-t. A Micron névre keresztelt kétüléses járgány a nagyvárosi dugók apasztására született. A csökkentett teljesítményű változat akár 16 éves kortól vezethető jogosítvány nélkül, a teljes értékűt pedig két darab, egyenként 7,5 kW-os kerékagymotor hajtja, a mindössze 350 kg tömege miatt állítólag nem is rosszul. A felhasználói igényekhez igazodva többféle kapacitású, lítium akkumulátorcsomaggal is elérhető elektromos autó hatótávolsága városi használatban 80-150 km, és szabványos 16A-es konnektorból 3-6 óra alatt feltölthető.
A francia Exid szerint már jövőre gyártható lesz a Micron, ami tényleg nagyon hangzatos, zárt utascellás, kétüléses, emissziómentes jármű, fele akkora sincs, mint a legkisebb autók, melyekben akár nem is férnek el többen.