Magyar formatervű négyajtós Mitsubishi kupé
Újabb magyar Mitsubishi-forma
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Farkas Gábor ezúttal hátsókerék hajtású, négyajtós kupét javasol a Mitsubishinek.
Tavaly év végén mutatta be Farkas Gábor a Mitsubishi számára, de önszorgalomból tervezett Colt CS tanulmányt. Gábor már a háromajtós Colt kapcsán készített interjún is említette, hogy hamarosan az 1997-ben megjelent Galant EA-t szüli újjá. Nem kellett sokat várnunk a friss formára, hiszen Gábor elsőként nekünk küldte el terveit és természetesen egy csokor információt is csatolt hozzá:
"A Mitsubishi GalEA az 1997-es Galant EA újjászületése a márka 'jet-fighter' formanyelvén. Alapvetően maga az EA inspirálta a mára a Mitsubishi összes modelljére jellemző vadászrepülősdit, így adta magát az újragondolás témája. A forma egyébként a mostanában gombamód szaporodó négyajtós sportkupék közé sorolja a GalEA-t. A terveket ezúttal véglegesítés előtt megfuttattam a Mitsubishi GalEA számára létrehozott Facebook-oldalon, így a végső design már olyan elemeket is tartalmaz, amelyek felhasználói vélemények alapján formálódtak. Az orr a Mitsubishi Concept RA tanulmánytól, kölcsönöz elemeket, a karosszéria többi része viszont a korábban a Concept CS-en bemutatott hullámzó vonalakból épül fel. A tengelytáv és a karosszéria arányai jól mutatják, hogy igen sportos, orrmotoros, hátsókerék hajtású modellként képzelem el a GalEA-t. Belül négy önálló ülést, minőségi anyagokat és hivalkodástól mentes, elegáns műszerfalat találni. A modellnév a Galant EA-ra utal, de a szó más jelentéssel is bír: a galea a római katonák és gladiátorok sisakjának neve volt - ez is passzol a sportos, harcias megjelenéshez."
Ahogyan a Colt CS-nél már megszokhattuk, Gábor teljes műszaki tervvel készítette el a formát, így a GalEA számos adata ismert már, nem titok, hogy az egyik legfőbb konkurens a Volkswagen Passat CC lehetne, de a sportos japán limuzin akár a prémiumgyártóktól, azaz az Audi A7-től vagy a Mercedes-Benz CLS-től is elszipkázhatna egy-egy vásárlót. A magunk részéről sok sikert kívánunk Gábornak, bízunk benne, hogy a Mitsubishi felfigyel a lelkes magyar dizájnerre!
A Mitsubishi GalEA főbb méretei:
Hosszúság | 4745 mm |
Szélesség | 1948 mm |
Magasság | 1343 mm |
Tengelytáv | 3070 mm |
Hosszúság/tengelytáv arány | 1.55 |
Nyomtáv elöl | 1722 mm |
Nyomtáv hátul | 1706 mm |
Kerékméret | 205/40 R 18 |
Egy szóban forgó ’97es Mitsubishi Galant EA tulajdonosaként szólok hozzá. Szeretném jelezni, hogy tudom, minden szubjektív, amit a koncepcióról gondolok.
Az autó orra szerintem egy az egyben Aston Martin, sikerült elveszíteni a cápa-orrot.
A hátulja semmilyen.
A belső tér műszerfala a Focuséra emlékeztet, határozottan visszalépés, főleg, mivel már az én autómban sem tekerőkkel lehetett állítani a légbeömlést, hanem a digitális konzolon.
Az ajtó belseje ötlettelen. Ilyen megoldás tudtommal volt amerikai Galantokban is, amelyek a gyártmány fapadosabb verzióinak számítanak. Ez is visszalépés lenne a cápagalanthoz képest.
A négy ülés is kevés. Már a 88as Galant is 5 üléses volt, és mindig is kényelmesen utazott benne az az 5 fő. Ez is visszalépés.
Ha megnézzük például a Concept-ZT gyári elképzelését, akkor azt mondhatom, hogy azt büszkén vállalnám az enyém utódjának. Karakteres és innovatív. Sajnos ez a jelenlegi terven egyáltalán nem érződik….
http://www.netcarshow.com/mitsubishi/2007-concept-zt/