Magyar fejlesztésekkel debütált a Range Rover Sport itthon is

Harmadik generációjához érkezett a sportos Range Rover

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Budapestet választotta egyik európai mérnökközpontjának a Land Rover (és a Jaguar), így nem meglepő, hogy az új Range Rover Sportban is akad hazai fejlesztésű rendszer. Hamarosan már az utakon is találkozhatunk vele.

Még mindig kicsit furcsán hangozhat a kiváló terepjáróiról ismert Land Rover, illetve a kínálat csúcsán elhelyezkedő Range Rover neve a Sport utótaggal, pedig már nem ma kezdték "ezt az ipart". Az első ilyen modellt 2005-ben mutatták be, gyönyörűen megszólaló V8-as motorral, és nagyon gyorsan közönségsikert aratott. Pedig akkoriban még sokkal inkább a "kockadizájn" uralkodott, mégis sikerült rendkívül dögösre faragni a Sport változatot. Nincs ez másként a harmadik generáció esetében. Már első pillantásra is kecsesebb, fittebb, a Sport, mint a nemrég bemutatott új Range Rover "sima" változata.
Méreteit tekintve a Range Rover Sport is igencsak termetes, közel hét centit nőtt a karosszériája az előző generációhoz képest, így most 4,9 méter hosszú, míg a szélessége nem változott, tehát 1,99 méter. Magassága 1,8 méter, a tengelytávolsága pedig kis híján 3 méter hosszú, 2997 milliméter, és ahogy említettem, bár látható egyértelműen a Range Rover vérvonala, a hűtőrács és a fényszórók keskenyebbek, az első lökhárító légbeömlői pedig valóban sportautósabbak. Hátul is teljesen más a stílus, a lámpák rajzolata jelentősen eltér a testvérétől, ahogy a hangsúlyosabb, dupla kipufogóvégek is. Most először rendelhető 23 colos könnyűfém felni is hozzá, illetve az eddigi legnagyobb hátsó szárnyat kapta a modell történetében.
Hirdetés
Az utastérben a Range Roverre jellemző szögletesség fogad, a középkonzolon 13,1 colos érintőképernyővel, a legfrissebb Pivi Pro rendszerrel, a vezető előtt 14 colos digitális műszeregységgel. Természetesen a legnemesebb anyaghasználat mellett, de kérhető olyan kivitel is, amelyben nem használnak állati eredetű bőrt, se a műszerfalon, se az ajtóburkolatokon, se az üléseken. Apropó ülések, a Meridian hangrendszer részeként a fejtámlákba is hangszórókat építenek, amik még zajkioltó funkciót is elláthatnak. Emellett a csomagtér mérete is szépen gyarapodott, most már alapból 835 literes. Motorfronton jelenleg 8 lehetőség közül lehet választani, ám az MLA-Flex platformnak köszönhetően ez még bővülhet, és bővülni is fog, mert erre tisztán villanyhajtású autó is épülhet. Kezdetben azonban hagyományos (de azért többnyire lágy hibrid) benzin- és dízelmotorokkal, valamint konnektoros hibrid hajtásláncokkal kérhető. A benzinesek lehetnek soros hathengeresek, vagy a csúcsmodellben V8-as. Előbbiek 360, vagy 400 lóerőt adnak, a 4,4 literes V8-as viszont 530 lovacskát. A dízelmotorok szintén hathengeresek, 250, 300, vagy 350 lóerővel, míg a PHEV modellek 440, vagy 510 lóerővel kecsegtetnek. Ezekben 31,8 kWh-s akkumulátor található, ami körülbelül 88 km tisztán elektromos hatótávot ad.
Hirdetés
Természetesen a terepjáró képességekről sem mondtak le a tervezők, bár kérdéses, hogy használják-e valaha is komoly terepezésre a Range Rover Sport modelleket. Ám, ha kell, akkor rendelkezésre állnak a zárható differenciálművek felezővel és a 900 milliméteres gázlómélység is. Ehhez kapcsolódik az egyik magyar fejlesztés is, a gázlómélység érzékelő. Ezt a visszapillantó tükrökbe integrált ultrahangos érzékelők segítségével oldották meg, ezekkel válik érzékelhetővé a vízmélység. A megfelelő menüben aztán megmutatja, hogy adott vízmélységnél mennyire merülne el az autó, figyelmeztet, ha a víz szintje a gázlómélység fölé emelkedne. Ha szükséges, megemeli a légrugós futóművet is, hogy ezzel az autó elérje a már említett 900 milliméteres gázlómélységet. A másik rendszer a 360 fokos kamera, amely egy terepjárónál a burkolt utak elhagyása után is jól jön, hiszen megjeleníti a járművet körülvevő tereptárgyakat ugyanúgy, mint mondjuk városban a parkoláskor. Emellett kap még hátsókerék-kormányzást, offroad tempomatot, valamint a legkorszerűbb biztonsági rendszerek arzenálját is. Itthon kezdetben háromféle felszereltségi szinttel választható. Ezek a HSE Dynamic, az Autobiography és a First Edition, utóbbi csak egy évig marad gyártásban. Az árai 43 millió forintról indulnak, de a First Edition, a V8-as benzinmotorral már 67 millió forintba kerül.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?