Magyar árral a Renault Kadjar
Hazánkban is bemutatkozott a Renault Kadjar
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A külföldi menetpróbát követő hazai bemutató legfőbb információja a vételár a Renault Kadjar kapcsán. A márkától megszokottan van akció is.
Nem egész két héttel a nemzetközi bemutató után itthon is bemutatkozott a vadonatúj Renault Kadjar, ami bár hasonló fazonú és szegmensű, mint a konszerntárs Nissan Qashqai, már a Renault-Nissan szövetség új közös és persze moduláris padlólemezére épül. Arra, amire az új Espace is, s amin érkezik majd a Mégane és a Scénic negyedik nemzedéke. A Renault egyértelműen bízik az Európa stabilan legnépszerűbb szegmensének számító alsó-középkategóriában, hivatalos nevén a C-szegmensben, ezért hozta ide a kvázi a Mégane/Scénic sorozatot tovább bővítő potens szabadidő-autót, a Kadjart.
Nagyobb és könnyebb, mint a Nissan Qashqai. Olcsóbbnak nem olcsóbb ugyanakkor, ám mentségére sok minden hozható fel. Például az, hogy az alapverziót majd csak ősztől kínálják nálunk. Vajon azért, mert most még a drágább verziók felé szeretnék terelni a vásárlókat? A válasz nem ez, hanem az, hogy a vevők jellemzően nem is keresik az alapverziót, most pedig inkább a kelendőbbnek ígérkező kiviteleket hozza a forgalmazó. Komoly adu az is, hogy a csomagtér pótkerék nélkül 527 literes, de szükségpótkerékkel is közel fél köbméteres, üléshajtással csaknem 1,5 m3-es. A márkától megszokottan elérhető a síkba fektethető utasülés, amivel 2,5 köbméteresre nyújtható a raktérhossz. Fölösleges funkciónak tűnik? Nem az, lapra szerelt bútor, létra, sok egyéb szállítható így.
Az utastér a csomagtérhez hasonlóan tágas, kategóriátlag feletti a hátsó lábtér. A motorpaletta a már ismertetett, az egyetlen benzines az 1.2 TCe, dízelből elérhető a márka legkedveltebb motorjának számító, csak tavaly 1,3 millió példányban fogyott 1.5 dCi és az Energy motorcsalád első tagjaként megismert 130 lovas 1.6 dCi. Amúgy a teljes paletta Euro 6-os, a márka legfrissebb fejlesztéseit jelölő Energy motorcsaládjába tartozó, stop-start elektronikás. A váltók hatsebességesek, az 1.5 dCi-hez opció az EDC dupla kuplungos automata váltó. Felára sajnos nem szerény, 650 ezer forint. Összkerékhajtás csakis az erősebbik dízelhez van, az is komoly tétel, 750 000 forintba kerül. A motorfelárak sem szerények, a benzineshez mérten 790 000 forint az 1.5 dCi, ahhoz mérten pedig további 500 000 forint az 1.6 dCi. Ezek nem szerény tételek, de a Renault tudja mit csinál.
Renault Kadjar - árak
Life | Zen | Intens | Bose | |
Energy Tce 130 | ősztől | 5 950 000 Ft | 6 680 000 Ft | - |
Energy dCi 110 | 6 740 000 Ft | 7 470 000 Ft | - | |
Energy dCi 110 EDC | 8 120 000 Ft | - | ||
Energy dCi 130 | 7 240 000 Ft | 7 970 000 Ft | - | |
Energy dCi 130 4x4 | 7 990 000 Ft | 8 720 000 Ft | 9 370 000 Ft |
Ilyen méretű és felszereltségű SUV, vagy ha úgy tetszik crossover máshol sincs olcsóbban. A Renault ugyanis szokása szerint nem spórol az ellátmánnyal. A kezdeti akcióban mindegyik Kadjar kétzónás automata klímát kap, a mostani belépőt jelentő Zen felszereltség már 17 colos alufelnis és automata Renault kártyás, az pedig nem lehet kérdés, hogy a 6 légzsák, az ESP és a guminyomás-szenzor mindig alap lesz. Hasonlóképp az automata, elektronikus rögzítőfék, a sebességhatárolós tempomat és az Espace-ból ismerős 7 colos TFT műszerblokk.
Az opciók sora sem szegényes. Sok más mellett panorámatető, holttérfigyelő és sávelhagyásra figyelmeztető, valamint táblafelismerő rendszer, első-hátsó parkolóradar és párhuzamos, merőleges és még halszálka parkolásra is képes asszisztens, valamint aktív vészfékező rendszer is elérhető. A csúcsverzió LED fényszórós, a hátsó lámpák és a menetfények mindenképp LED-esek. Bár ősztől vélhetően 5,5 millió forint alatt is megcsíphető lesz a Kadjar, hiszen akkor érkezik az 1.2 TCe Life belépőverziója, az eladások zömét akkor is a most ismertetett árú verziók adják majd. A vevők zöme sanszosan az 1.5 dCi-t kéri majd, ami ugyebár csakis fronthajtású lehet, s korrekt ellátmánnyal is hazavihető 7 millió forint alatt. Sok pénz az, de ebben a szegmensben jó. És van 5 év/100 000 kilométer garancia is. Kellhet ennél több?
Pont, mint a Mazda.
Szerintem próbálj ki egy korszerű 1.2-es benzines turbómotort és egészen más lesz a véleményed. A Renault-ét konkrétan nem ismerem de jóval nyomatékosabbak és pörgősebbek ezek az új motorok mint egy régi 1.6-os vagy akár 1.8-as szívó, amit üveghangig kellett pörgetni hogy leadja a teljesítményét. Az árak szerintem is magasak, az egyik ismerősöm nemrég vásárolt egy Peugeot 3008-ast a remek 1.6 HDi motorral, jól felszerelten, az nem volt 6 millió.
Ennyit nem ér!1.2-es 6 millió, vicc. Ennyiért kapok már egy Nissan qashqai 1.5 dci acentát SP-vel.Azt gondoltam, hogy vetélytárs akar lenni a Renaul mert itthon nagyon rosszak az eladási mutatói, de így maximum cégek vásárolnak majd ilyen autót.Amúgy is ki vásárol 1.2-es motorral városi terepjárót 6 millióért? 1.2 motor a fűnyíróba való, nem városi terepjáróba.
5,5 millió korrekt ár a jelenlegi piacon. Azt nem teljesen értem, hogy mit értenek azon a mondaton, hogy „A márkától megszokottan van akció is. ” ? Az árlistában felsorolt árak már az akciós árak? Vagy ebből lesz még valamennyi engedmény?
A dízel felára nagyon magas, szinte csak a benzines éri meg. Kivéve persze annak, aki évi 35-40 ezer km-t megy.
„A márkától megszokottan van akció is.” Nem ismerve a hazai viszonyokat, én még nem találkoztam olyan autóval aminél ne lett volna akció vagy kedvezmény.