A nagy ötlet az, hogy önvezető off-road módot fejlesztenek az új Land-Roverekhez. Csak szerintem halott ötlet?
Vagy ennyire nem bízik saját navigációs rendszerében a Jaguar – Land Rover csoport, hogy önvezető off-road módot kell fejleszteni az autóikhoz, hátha eltévednek a sofőrök, vagy ennyire nem értik, miért veszik az autóikat. Ugyanis ez a legújabb tervük, kísérteties a hasonlóság, az átlátszó motorháztetős nagy ötletükhöz, ott is hamar kiderült, hogy csak az nem jutott eszükbe, hogy a motorháztetőt normál esetben nem is látja a sofőr. Akkor minek rá vetíteni? Na, mindegy, az új ötlet megint életképtelen. Azért vennék emberek az új Land Rovereket, hogy majd önvezető módban, hú de jót terepezhessenek? Na, ne!
Állításuk szerint az új rendszer képes lenne felismerni három dimenzióban az 5 méterre előtte és mögötte lévő talajt, így tudna korrigálni az autó, ráadásul az anyagát is meg tudná saccolni, hogy havas, homokos, vagy sziklás felület lesz. Egyenes úton alig képesek
meglátni egy kamiont, bizonyos gyártó autói, majd pont off-road terepen boldogulna egy önvezető kocsi. Kicsit gondolkozhatnának, mire van nagyobb szüksége egy off-roadozó sofőrnek, mondjuk minél több kamerára a kocsi körül, de ez csak egy hirtelen ötlet.
Sokkal nagyobb szüksége lenne az off-roadozóknak mondjuk több kamerára a kocsi körül, esetleg éjjel is látókra, ha már luxusautókról beszélünk
Van még egyéb fejlesztésük is, az már kicsit életképesebb. Ugyanennél a témánál maradva egy kommunikációs rendszeren dolgoznak, ami a közelben terepező kocsik között működne. Off-Road Connected Convoy néven mindenféle információkat küldözgetnének automatikusan, például a helyzetét, vagy ha az egyik autónak túlságosan kipörögnek a kerekei, vagy megáll, esetleg nagyobb problémája van, azonnal közli a többi autóval. Ez jól hangzik, bár nem csak terepen lenne értelme, közúton ugyanolyan hasznos lehet.
6 sor teljesen fölösleges, értelmetlen és értéktelen szófo.ás. Kényszeres véleményalkotó csalfapucunak mindenhez hozzá kell büfiznie.
Jó dolog, hogy a Land Rover ki akar tűnni valamivel, és természetesen mi mást akarnak meglovagolni, mint a legendás terepképességet. Az off-roadozás szorosan összefügg a vezetés szeretetével, izgalmával, ezért nem értem, miért venné át ezt tőlem egy önvezető rendszer. Nem beszélve a balesetveszélyes helyzetek tömkelegéről, ami nehéz terepen jelentkezik. Jobb ötletnek tartottam, hogy az Evoque-ból készítettek kabrió változatot, aminek láttán még a Mercedes főmérnökének is leesett az álla:
[url]http://formula.hu/auto/2016/03/27/bombameglepetes-mercedes-benz-glc-cabriolet[/url]
Inkább az új defenderen agyalnának…
Nekem ez kicsit inkább a piaci rés kategóriát jelenti hogy ilyet tudna ez az autó, talán a gyakorlatlan terepezőkre gondolnék elsősorban. Másrészt egy pl ausztrál szavannás területen el tudom képzelni hogy út nélkül órákat akár 10 órákat levezetni két település közt.
Az átlátszó (áttetsző) motorháztető is csak épp ebben a szegmensben nem haladta meg a kívánt hatást az még nem jelenti hogy máshol ne lehetne használni.
Az innováció a lényeg.