Magukat vezető középkategóriás modellek – itt már minden lehetne
Sofőrsegédek a középkategóriában: ki tud megadni mindent?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Míg az alsó-középkategóriában még újdonságnak számítanak a sofőrsegédek, a középkategóriában már elvárhatók. Meg is kapjuk őket?
Elsőként az alsó-középkategóriában néztük meg, hogy a legnépszerűbb modelleknél milyen sofőrsegédeket milyen áron kaphatunk meg - nem lepődtünk meg, hogy néhány, főként korosabb, olcsóbb modellnél semmi sem érhető el. Most azonban a középkategória topmodelljei következnek. Itt már az összes, a sofőr dolgát egyszerűsítő, a biztonságot fokozó extra elvárható lenne. Alapáron persze aligha, lássuk, mit és mennyiért kínálnak a legnépszerűbb középkategóriások. Nem titkoljuk, ahol hiányosságot találunk a kínálatban, ott a korábbiaknál szigorúbban fogunk dorgálni, e szegmensben ugyanis felárért már mindenképp elvárnánk a holttérfigyelőt, a sávelhagyásra figyelmeztetést vagy a távolságtartós tempomatot, s bizony jó, ha van automata reflektor is.
A tavalyi év legnépszerűbb középkategóriásának számító Opel Insignia esetében rögtön nem lehet megkapni mindent, van ugyan sávelhagyásra figyelmeztetést és táblafelismerést adó Opel Eye első kamera 176 000 forintért, valamint távolságtartós tempomat 300 000-ért, de csak a második, Edition felszereltségi szinttől. Az utóbbiakkal felszerelt legolcsóbb, 1.4 Turbo Insignia 7 686 000 forintért kapható meg (listaáron), holttérfigyelő felárért sincs hozzá, a távolságtartós tempomat pedig nem araszolófunkciós, álló helyett csak 50 km/órás tempóig lassít, ellenben a ráfutásos balesetek veszélyére, azaz az alacsony követési távolságra (gyakorlatilag mindig) figyelmeztet.
Mindent megkaphatunk a tavalyi középkategóriás eladási lista bronzérmeséhez is, de még drágábban. A Volkswagen Passat alapváltozatához ugyanis csak fáradtságérzékelő szenzor kérhető 7620 forintért. Az a második Comfortline szinten már alaptartozéknak számít, s ha egyebeket is áhítunk, amúgy is feljebb kell lépni az adaptív, automata reflektoros bi-xenon fényszórót, aktív sávtartót, ködfényszórót és holttérfigyelőt is tartalmazó Vezető-asszisztens csomag ott 807 720 forintért kérhető. Távolságtartós tempomat csak a 2.0 TDI motor DSG váltósától kérhető 327 660 forintért. Profi rendszer, akár állóra fékezi az autót, de a vele felvértezett (2.0 CR TDI DSG Comfortline) Passat már 9 604 120 forintba kerül. Aki a távolságtartós tempomatról lemond, a többi sofőrsegéddel 7 579 590 forintért kaphatja meg az 1.4 TSI, 122 LE motoros Comfortline Passatot.
Távol-keleti szokás szerint tételenként nem kérhetők extrák a tavaly itthon negyedikként végzett Toyota Avensis esetében, ám a Premium és az Executive ellátmányok már megadják az adaptív (40-200 km/óra között kapcsolható), a ráfutásos balesetekre nem rögzített tempónál is figyelmeztető, vészhelyzetben (15 km/órától) lassító és az öveket (már 5 km/órától) előfeszítő tempomatot, valamint a sávtartó automatikát és a sávelhagyásra figyelmeztetést. Egyéb, például táblaolvasás nincs, a legolcsóbb Executive Avensis 7 940 000 forintos promóciós árával nem rossz bolt.
Merőben más képet vázol fel a tavaly a kategóriában ötödikként végzett A4 esetében az Audi, csomagokban rendelhetők az extrák, már az alapverzióhoz is. A parkolássegítőt, távolságtartós tempomatot és sávtartó asszisztenst tartalmazó „Asszisztens” csomag 529 590 forintért kedvezőnek tűnik, ám rendelendő hozzá komoly hifi (legalább 219 710 Ft), fény- és esőszenzor, valamint automata reflektor (219 710 Ft) és színes központi kijelző (128 270 Ft) is. Ha ez nem lenne elég bonyolítás, a lámpavezérléshez az elektrokróm belső tükör is rendelendő 99 060 forintért. Így áll össze az „alap”, de biztonsági extrás A4 9 267 570 forintos ára. Mi még egy DSG váltót ajánlanánk hozzá, 10 millióba úgy is belefér, s akkor a tempomat már állóra is fékezheti az autót.
Csakugyan minden megkapható az BMW 3-as sorozatához is, már az alap, 1,6 literes, 136 lóerős 316i-hez is. A tételek persze nem olcsók. A sávelhagyásra figyelmeztetés 171 400 forint, ám ahhoz kötelező kérni az alapénál komolyabb multifunkciós kijelzőt 56 100-ért. A holttérfigyelő 184 500 forint, de kell hozzá az elektrokróm tükör is (59 400 Ft). Automata reflektorkapcsolás 49 500 forintért kérhető, a távolságtartós tempomat pedig 411 900 forint. Az utóbbiakkal felszerelt, legolcsóbb 3-as BMW, a 316i 8 890 800 forint. Nem tagadható a prémiumár.
Prémiumár nyomokban sincs a Peugeot 508 esetében, ellenben modern sofőrsegédek sincsenek, legfeljebb tempomatra számíthat a sofőr – az Active szinttől szériaként, ám semmi egyéb nem kérhető felárért sem. Másik véglet a Mercedes-Benz C-osztálya, mely esetében a „Vezetői segédrendszerek PLUS-csomag” adja a távolságtartós tempomatot és az automata fékezőrendszert, valamint a balesetek hatását csökkentő Pre-Safe elektronikát – talán ezért is csakis automata váltóval kérhető. Ad továbbá holttérfigyelőt és sávtartót is. Egyáltalán nem olcsón, a csomag 858 520 forintba kerül, hozzá az automata váltó 840 740 forint, kérhető még 557 530 forintért automata reflektort és LED-es menetfényt adó „Intelligens Világítási Rendszer”. A legolcsóbb (C 180, 156 LE) C Merci 10 980 330 forint a sofőrsegédekkel – ezzel a középkategóriás toplista legdrágábbja.
A legegyszerűbb biztonsági képletet a középkategóriában tavaly kilencedik Volvo S60 adja, mindegyik verziójához kérhető a „Biztonsági csomag”, melynek 860 000 forintos felára nem túlzó a tartalomért (ráfutásra figyelmeztető rendszer adaptív tempomattal, automatikus fékezéssel és gyalogosfelismeréssel; sávelhagyásra és elalvásra figyelmeztető rendszer; BLIS, azaz holttérfigyelő). Érdemes (a 650 000 forintos) automata váltóval társítani, úgy ugyanis állóra fékezheti az autót. A manuális váltós, legolcsóbb, 1,6 literes, 115 lóerős D2 dízelmotoros S60 ára 8 250 000 forint, mellyel középárasnak, de még az automata reflektor nélkül is a legjobb biztonsági ellátmányúnak mondhatjuk.
A tavaly a középkategóriában itthon tizedik legnépszerűbbnek számító Mazda6 korábbi, második generációja csak holttérfigyelőt tudott adni, itt van azonban már az új, mely a japánoktól ismert módon felszereltségi szintjeivel méri a vezetést támogató, biztonságot fokozó extrákat is. A sávelhagyásra figyelmeztető és azt meggátolni hivatott rendszer, valamint a holttérfigyelő és az automata reflektor az Attraction felszereltséggel jelenik meg, azzal 2,0 literes, 165 lóerős benzinmotorral 7 729 900 forintért, 150 lóerős 2,2-es dízellel 8 299 900-ért kapható meg a Mazda6. Az automata váltós csúcsverziók (benzines: 2.5 192 LE, 9 499 900 Ft; dízel: 2.2, 175 LE, 10 069 900 Ft) már távolságtartós, a városi koccanásgátlóval karöltve állóra fékező tempomatot is adhatnak. Az utóbbival felszerelt Mazda6-ok 15-145 km/óra között a ráfutásos balesetek veszélyére is figyelmeztetnek, 4-30 km/óra között pedig automatikus fékezésre is képesek. Azaz, ha csak csúcsverziójával, de a Mazda6 is megadhatja az összes ma fontos sofőrsegédet.
Elérhető sofőrsegédek és áraik | A legolcsóbb, de az elérhető sofőrsegédekkel felszerelt verzió alapára | |
Opel Insignia | Sávelhagyásra figyelmeztetés: 176 000 Ft, távolságtartós tempomat (50-180 km/óra): 300 000 Ft | 7 686 000 Ft (Opel Insignia 1.4 Turbo Edition, 140 LE) |
Ford Mondeo | Távolságtartós tempomat (30-180 km/óra): 400 000 Ft. Biztonsági csomag 1: holttérfigyelő rendszer, sávelhagyásra figyelmeztetés, éberségfigyelő, automata reflektor: 155-185 000 Ft. A kettő együtt, azaz Biztonsági rendszer csomag 2: 860 000 Ft | 7 865 000 Ft (Ford Mondeo 1.6 SCTi EcoBoost, 160 LE - Távolságtartós tempomattal, ugyanez Biztonsági csomaggal is 8 325 000 Ft -120 000 Ft-os Bluetooth-os fejegység rendelésével) |
Volkswagen Passat | Fáradtságérzékelő szenzor: 7620 Ft. Vezető-asszisztens csomag: adaptív xenonfény, holttérfigyelő, aktív sávtartó: 807 720 Ft. Park Assist 2.0: 215 900. 2.0 TDI DSG Comfortline-tól Távolságtartós tempomat: 327 660 Ft | 7 579 590 Ft (Passat 1.4 TSi 122 LE Comfortline Vezető-asszisztens csomaggal), 9 604 120 Ft(Passat 2.0 CR TDI 140 LE Comfortline távolságtartós tempomattal) |
Toyota Avensis | Távolságtartós tempomat (40-200 km/óra), ráfutás-, valamint sávelhagyás-gátló és arra figyelmeztető rendszer az Executive és a Premium ellátmányoknál | 8 240 000, promóciós áron 7 940 000 Ft (Toyota Avensis 1.8 Valvematic Executive 147 LE) |
Audi A4 | Asszisztens csomag: parkolássegítő, sávtartó asszisztens, távolságtartós tempomat - 529 900 Ft (+kötelezően rendelendő tételek). Holttérfigyelő és sávtartó: 374 650 Ft. Automata reflektor: 48 260 Ft | 9 267 570 Ft (Audi A4 1.8 TFSi 120 LE) |
BMW 3-as sorozat | Sávelhagyásra figyelmeztetés: 171 400 Ft + kijelző 56 100 Ft-ért rendelendő. Holttérfigyelő: 184 500 (elektrokróm tükörrel (59 400 Ft) rendelendő, automata reflektor: 49 500 Ft, Távolságtartós tempomat (30-180 km/óra között): 411 900 Ft | 8 890 800 Ft (BMW 316i 136 LE) |
Peugeot 508 | Tempomat: Active szinttől széria | 7 790 000 Ft, akciós áron 6 790 000 Ft (Peugeot 508 1.6 THP, 156 LE) |
Mercedes-Benz C-osztály | Vezetői Segédrendszerek PLUS-csomag: 858 520 Ft. Automata csomag: 840 740 Ft, Intelligens Világítási Rendszer: 557 530 Ft | 11 537 860 Ft (Mercedes-Benz C 180 BlueEFFICIENCY, 136 LE) |
Volvo S60 | Biztonsági csomag: ráfutásra figyelmeztető rendszer adaptív tempomattal, automatikus fékezéssel és gyalogos felismeréssel. sávelhagyásra és elalvásra figyelmeztető rendszer. BLIS (holttérfigyelő): 860 000 Ft | 8 250 000 Ft (Volvo S60 D2, 115 LE) |
Mazda6 | Sávelhagyásra figyelmeztetés, holttérfigyelő és automata reflektor az Attraction. Távolságtartós tempomat és ráfutásvédelem a Revolution szinttől | 7 729 900 Ft (Mazda6 2.0 Attraction, 165 LE). Távolságtartós tempomattal: 9 499 900 Ft (Mazda6 2.0 Attraction, 165 LE) |
Melyik középkategóriás a legjobb vétel a vezetéstámogató extrákat elváróknak? Biztos, hogy nem a Peugeot 508, a többi modell közül pedig kiemelkedik a ráfutásos balesetekre figyelmeztetéssel a Mazda, valamint a Volvo rendszere, elismerésre méltó a Volkswagen és az Audi városi vészfékfunkciós, automata váltóval állóra fékező tempomatja is, ám a többieké nem ad teljes komfortot és biztonságot. Ha azt nézzük, hogy melyik modell adja meg legolcsóbban a teljes sofőrsegéd-arzenált, akkor a Volvo S60-é az elsőség, igaz, a csak egy kevéssel drágább Mazda6 összességében jóval gazdagabb ellátmányt ad. Cikkünk konklúziója egybecseng az új Mazda6 bemutatásakor elhangzottal: jó az új 6-os ára.
Tisztelt Katona Úr!
Lehet, hogy elfogult vagyok, miután egy 2007-től gyártott 2.0 diesel kombi Mondeo-t vezetek. Újonnan vásároltam, azóta 286.000 km-t mentem vele, gyakorlatilag gond nélkül. Tehát biztosan elfogult vagyok a Ford márkával. De, amit igazán nem értek és régóta “bosszant”, hogy hogyan kerül egy A4 Audi egy 3-as BMW vagy egy C Merci egy csapatba egy Mondeo-val egy Mazda6-al, egy Passat-al? Teéjesen nem ugyanaz a méretosztály!! Ezekbe a német autókba hátulra gyakorlatilag nem lehet beülni, ha az első ülést teljesen hátratolom. Akkor hogy is van ez? Csak azért, mert német autók? Nyugodtan vegyük elő az E Mercit, az 5-ös Bmw-t és az A6-ot. Na akkor viszont már egyből látszana a brutális árkülönbség. Hja és a Volvo S60-at is nyugodtan vegyük a gyerekméretű autók közé. Persze hangsúlyozom, lehet, hogy nincs igazam, de ezek az én tapasztalataim.
Üdvözlettel,
RobertPecs
A Peugeot 508-ban is van automata fényszóró, első-hátsó parkolóradar és pl. színes vetített kijelző, ami tudtommal egyik másik modellben sincs. Miért kell ilyen méregdrága, szinte senki által meg nem vásárolt kütyük alapján összehasonlítani az autókat? Főképp, hogy pl. a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer vagy a táblafelismerő a hazai útviszonyok között semmit sem ér, a ráfutásgátló rendszerek sem tévedhetetlenek. Csupán arról van szó, hogy minél modernebb egy autó annál több kütyü rendelhető hozzá, ennyi az egész. Engem inkább a kényelmi extrák érdekelnek, aki folytaon elalszik vezetés közben az inkább igyon kávét vagy vegyen egy kék LED-et : http://www.origo.hu/idojaras/20121210-amikor-jol-jon-a-fenyszennyezes-meggatolja-kamionsoforok-elalvasat-a.html
A lista, ahogyan írtuk is, a középkategória legnépszerűbb modelljeit tartalmazza. Ezért nincs benne a Malibu vagy az egyébként azon túl is nyújtózó Superb. A Superbet majd mérettársaival vetjük össze, ott lesz róla szó.
Tisztelt Katona Úr!
Nem érzem korrektnek a Peugeot 508-as lekicsínylését, amikor a hazánkban jóval nagyobb elismertségnek örvendő és kormányzati körben is reprezentatívnak számító Skoda Superb szintén nem kínál vezetéstámogató extrákat (kivéve parkolóasszisztens).
A középkategóriás lista továbbá igen hiányos. A Honda Accordot sem látom és a Chevy Malibu-t is illett volna felsorolni.
Az utóbbi, bár az Insigniához hasonlóan GM termék, attól jóval elmarad szolgáltatásban.
Ha pedig, azokat, amelyek nem kínálnak ilyet, nem volt cél felsorolni, akkor a Peugeot hogy került bele?
Remélem észrevételem nem veszi rossz néven.
Meg is őrülnék ettől a sok kütyütől… most még csak biztonság, de a fejlődéssel tényleg arra készteti az embert, hogy nyugodtan figyelhet másra vezetés közben, majd megoldja a vezérlés ha baj van…