Mágnessel, sofőr nélkül tervez a Volvo

Mágneses aszfalt segítené a Volvo önvezető autóit

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az önvezető autók mintha sínen mennének, úgy vezetné a mágneses mező a jövő Volvóit. GPS és kamerarendszer helyett elméletileg biztosabb lenne az egyszerűbb rendszer.


A Volvo mágneses elven működő önvezető autókkal tett kísérlete lezárult. A próba sikeres volt, igazolta, hogy az aszfaltba épített mágneseket semmilyen időjárási körülmény, vagy egyéb fizikai tényező nem befolyásolja. Az utat pásztázó kamerák ugyanakkor könnyen elkoszolódnak téli körülmények között, a GPS jeleket meg több más elem is zavarhatja. Az útba épített mágnesek mezejében az önevetező autó úgy közlekedhet szinte, mint a vonatok a sínen. A rendszer pontossága 10 centiméterben mérhető, és ezt több sebességénél is igazolták. Egy százdarabos önvezető Volvo flotta hamarosan szolgálatba áll Göteborg útjain, ahol teljesen átlagos forgalmi szituációkban fognak vizsgázni.
Hirdetés


Saját tesztpályáján a Volvo egy 100 méteres mágneses útszakaszt épített. Ezen a 4 centi átmérőjű és 1,5 centi magas mágneskorongokat 20 centi mélyre süllyesztették be az útfelület alá. A mágnesek mezejét az autó aljára helyezett érzékelők olvassák, és ez által határozzák meg a jármű pozícióját. Bár a Volvo biztonsági szakértői szerint a mai infrastruktúrával is lehetne használni az önvezető autókat, de a mágnesen alapuló technika sokkal pontosabbá tehetné az autók helyzetmeghatározását. Ezzel nem csak az útelhagyásos baleseteket lehetne kiküszöbölni, de még a forgalmi sávok keskenyebbre vételével is lehet spórolni a zsúfolt nagyvárosokban. A spórolás viszont csak távlati cél lehet, fontosabb és elsődleges a biztonság. A kiépítés és a további tesztelés költségeiről még nincs adat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 11:42
    Permalink

    Azért kíváncsi lennék a Volvo mégis hogyan gondolta ezt a rendszer bevezetni és ki finanszírozná az utak átalakítását. Vagy csak szeretik sok pénzért fejleszteni a soha el nem készülő rendszereket? 😀

  • 2017.10.29. at 11:42
    Permalink

    Bocs, de én már évekkel ezelőtt feltaláltam a mágnesporos aszfaltfestéket, amit megfelelő mintázat festésével lehetne jelkódolni (mint egy vonalkód) és így át lehetne adni a járműveknek az adott útszakaszra vonatkozó közlekedési utasításokat. Pl.: sebességkorlátozás, előzés tiltása…
    Ha valaki esetleg elkezdené gyártani, dobjon már meg 1%-kal, köszi!

Vélemény, hozzászólás?