Magától futott kamion alá egy Tesla

Ki hibázott a Tesla balesetében? 

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A sofőr minden szabályt megszegett, amit a Tesla kért az önparkoló rendszeréhez, ezért mehetett tréler alá a fekete Model S.


A Tesla Summon önparkoló rendszere okozta egy üres Model S szélvédőtörését. A Utah államban élő Jared Overton ugyanis aktiválta autójának ezen rendszerét, ami így belehajtott egy kamion trélerébe. Nem okozott komolyabb sérüléseket az autón, csupán a szélvédő tört, ám a média rögtön felkapta az ügyet, hiszen az egyelőre bizonytalan rendszerek miatt sokan potenciális veszélyként tekintenek rájuk. A szedán tulaja is természetesen rögtön az autóra fogta a balesetet, a Tesla azonban egyértelműen bebizonyította, hogy nem ők hibáztak. Overton azt állította, hogy április 29-én, mikor épp a Model S-t vezette, valaki az autóról kérdezte őt. Miután megválaszolta a kérdéseket, bement a közeli boltba, és mikor percekkel később kijött egy tréler alatt találta a szedánját. “Képzeljék el, mi lett volna, ha épp egy gyerek van ott - garantálom, hogy másképp reagáltak volna erre." - mondta Overton a helyi tévének. "Mostantól nem leszek nyugodt, ha a kisfiam épp a garázsban vagy az út mellett játszik, és épp arra jár egy potenciális veszélyt jelentő jármű." - tette hozzá láthatóan mosolyogva a tulaj. A Tesla természetesen reagált az eseményekre, és az autó elektronikus naplója bebizonyította, hogy Overton több ponton is hibázott. Overton aktiválta az önparkoló rendszert, és az be is kapcsolt rögtön, miután becsukta az ajtót. A rendszernek észlelnie kellett volna a trélert, ám a Tesla elmondta: "Kérjük vegyék figyelembe, hogy az autó nem vesz észre bizonyos dolgokat, például amik vékonyak (pl. bicikli), alacsonyabban vannak, mint az orr rész vagy a lógnak a mennyezetről."
Hirdetés
Annyi biztos, hogy egyelőre óvatosan kell bánni az önvezető és önparkoló rendszerekkel. A Tesla is hozzátette, hogy a rendszerek folyamatos odafigyelést igényelnek, és a sofőrnek kell kontrollálni minden esetleges hibát. Amíg nem kiforrottak a rendszerek, addig nem lehetünk biztosak működésük biztonságában, de azért gyermekeink nincsenek folyamatos veszélyben, ahogy az amerikai fiatalember állítja.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 05:13
    Permalink

    “óvatosan kell bánni az önvezető és önparkoló rendszerekkel. A Tesla is hozzátette, hogy a rendszerek folyamatos odafigyelést igényelnek, és a sofőrnek kell kontrollálni minden esetleges hibát.”

    én kezdetektől fogva óvva intünk mindenkit az ilyen önvezérlő dolgoktól… Mi az, hogy nem én uralom a saját kocsimat??! Egy igazi vérbeli autógazda ezt nem is hagyná. No de vannak hányaveti, lusta emberek, akik már szembetűnő -és veszélyes- kényelmet akarnak az élet minden frontján! Itt az eredmény, az elektronika a szoftvereivel együtt nem biztonságos, majd, hogy nem ugyanúgy igényli az ember kontrollját+figyelmét, mintha egyszerűen, természetesen beparkolna a mókus. (És igen, aki ódzkodik a parkolástól, -mert olyan szinten nem megy neki, adja vissza a jogsiját… Semmi szégyen nincs benne.)

  • 2017.10.28. at 05:13
    Permalink

    Ilyen nyílt olajszagú lejáratást még nem nagyon láttam. Ez pont olyan, mint a mikró és a macska esete (hát persze hogy a profeszor USA-ban.)
    Milyen érdekes, csak ott derülnek ki hasznos dolgokról a “valós használat folytán felmerülö hibák tömgelege”… 😀 😀 😀 😀 😀

Vélemény, hozzászólás?