A forgalom könnyen áttekinthető, még a kamionok felett is átlátni, a stabilitást egy vasmacska garantálja (Forrás: MasterMilo/Youtube)
A Renault Laguna második generációja egy elsőséget már bezsebelt, ugyanis a középkategóriás Renault volt az első modell, amely ötcsillagos töréstesztet ért el az EuroNCAP próbáján. Elképzelhető, hogy most a második is meglesz, mivel a készítők a világ legmagasabb személyautójaként hivatkoznak a kombira. A viharvert autóval nem bántak kesztyűs kézzel, a munka során inkább a funkcionalitás, semmint a szép kivitelezés lebegett a készítők szeme előtt. Kezdésnek eltávolították a tetősíneket és aktiválták a függönylégzsákokat. Ezután következett a magasles összeállítása és a tetőre hegesztése.
Mivel a vezetés méterekkel a karosszéria fölött történik, ezért a pedálok, a váltó és a kormányzás hosszú rudak segítségével valósul meg a magasból, amik a tetőn vágott lyukakon át érkeznek az utastérbe. A hatméteres magasságnak köszönhetően a súlypont jócskán feljebb került, amit egy csomagtartóba helyezett vasmacska próbál ellensúlyozni. Az átalakítás sikeresnek mondható, képes menni, megállni és felborulás nélkül kanyarodni a Laguna Grandtour. Egészen szürreális élmény lehet az épületek tetejének vonalából terelgetni a francia kombit, egy esetleges borulásba viszont jobb nem belegondolni.
A látványos átalakítás nem csupán öncélú, praktikus okok szülték a módosítást. A 20 év körüli Renault az afrikai szavannán folytatja pályafutását, ahol biztonságos magasságból lehet majd megfigyelni a vadállatokat, de zsiráfetetőnek sem lesz utolsó a nyakigláb Laguna.