Erősebb nem lett, de látványosabb igen
A GR Sport csomag a teljesítménynövelés kivételével teljes körű tuningot kínál, amely a külső és belső optikai módosításokon túl funkcionálisan is többet nyújt azoknak, akik autójuktól többet várnak el, mint hatékony, biztonságos és takarékos helyváltoztatást.
A Toyota globális motorsport-programjaiért felelős, a márkának többek között WRC, WEC és Dakar bajnoki címeket is hozó Gazoo Racing ezúttal a márka egyik legnépszerűbb típusát, a Toyota RAV4-est vette kezelésbe. A recept a szokásos, az autó orrán és a csomagtér-ajtón a szokásos GR logó hirdeti, hogy nem átlagos kivitelről van szó.
Feszesebbre hangolták a futóművét
A GR modellek számára fenntartott, egyedi rácsozatú hűtőmaszktól és ködlámpakerettől kezdve a lökhárítók ezüst helyett sötétszürke színű alsó idomán át a hátsó szélvédőt a rendszámtáblától elválasztó, fényes fekete sávig számos egyedi stíluselem gondoskodik a sportosabb megjelenésről. A hátsó lökhárítón pedig légkivezető nyílások javítják a karosszéria aerodinamikai jellemzőit. Szintén fényes fekete a 19 colos, dupla küllő keréktárcsa, amelynek most első ízben alkalmazott, speciális marási eljárással adtak különleges, sávos megjelenést.
Egyedi felnik járnak hozzá
A Gazoo Racing hivatalos színvilága köszön vissza a piros, fehér és fekete karosszériaszínekben – aki visszafogottabb csomagolásban kéri sportos szabadidőjárművét, ezüst, szürke és kék színt is választhat. A fekete kivételével az összes fényezéshez kérhető kontrasztos, fényes fekete tetőlemez, tetőoszlopok, illetve hátsó légterelő.
Az utastérben lemondtak a kézenfekvő, de harsány piros-fekete színpárról; helyette szürke részletekkel és ezüst öltésekkel oldják a fekete alapszínegyhangúságát. Az első fejtámaszokat pedig dombornyomott GR logó díszíti. A máshol krómozott elemek sötétszürke felületkezelést kaptak, a kormányon és a padlószőnyegen a már ismerős GR logó köszön vissza.
Piros helyett ezüst öltésekkel próbálták sportosabbra faragni a belső hangulatot
Nem kifejezetten sportos, inkább terephasználathoz köthető funkcióval bővült a panoráma kamerarendszer tudása: mostantól az első kerekek pozícióját megjelenítő „talajnézeti kép” is kapcsolható. A digitális tolatókamera képe élesebb és részletgazdagabb, mint a korábbi, analóg rendszeré. A 12,3 colos digitális műszeregység, illetve a 10,5 colos érintőképernyővel, fejlett hangvezérléssel és vezeték nélküli szoftverfrissítéssel felvértezett infotainment rendszer széles körű tudása megegyezik a RAV4 más csúcskivitelein megismerttel; ahogy az egyes fedélzeti funkciók okostelefonos alkalmazásból való ellenőrizhetősége, vezérelhetősége is adott.
A GR logók is árulkodnak a modell különlegességéről
A határozottan sportos külcsínhez és vezetői környezethez dinamikusra hangolt futómű társul. Az elöl MacPherson rugóstagokat, hátul kettős keresztlengőkarokat alkalmazó konfiguráció megmaradt. A Gazoo Racing mérnökei azonban feszesebb rugókat építettek be elöl és hátul, ezekhez hangolták a lengéscsillapítókat. A full hibrid és a plug-in hibrid modelleken eltérő mértékben változtatták a rugórátákat, hiszen a kétféle hajtáslánchoz eleve más feszességű futóművet ad a Toyota.
PHEV-ként is rendelhető
A GR Sport kivitel mindkét hibrid verzióhoz társítható. A hajtásláncok teljesítménye nem változott. A full hibrid egység rendszerteljesítménye 222 lóerő, a modell álló helyzetből 8,1 mp alatt gyorsul 100-ra. A plug-in hibrid változat összesen 306 lóereje pedig 6,0 másodperces gyorsulást tesz lehetővé 0-100-on, ám ez az autó akár 75 kilométert is megtehet tisztán villanyhajtással, akár 135 km/órával haladva.
A Gazoo Racing színeivel is rendelhetőek
A RAV4 GR SPORT is megkapja a Trail Mode néven ismert, részlegesen önzáró differenciálművet, amely csúszós útfelületen – például terepen – is maximális tapadást és erőátvitelt szavatol. A rendszer megfékezi az esetleg elforgó kereket, és a nyomatékot a talajjal érintkező kerekekhez csoportosítja át. Természetesen a Toyota T-Mate csomag minden tudását is megkapja a sportos modell, beleértve a fejlett vezetőtámogató funkciókat, az autó útvonalát keresztező járműveket és gyalogosokat előre észlelő, az ütközést elkerülő, kibővített tudású PCS rendszert és az akadályt aktívan kikerülni képes ESA vészhelyzeti kormányrásegítést is.
A T-Mate biztonsági rendszer sem hiányzik belőle
Forrás: Smarter Media