Magányosan, villanyautóval a Föld körül
Földet megkerülő expedíció villanyos Nissannal
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Elektromos autóval kerülte meg a Földet egy dán házaspár - kísérők és szervizkocsi nélkül vállalták az utat egy, az A-FUTURE EV által épített Nissan Qashqai Electric-kel.
Mivel nem színpadias PR-mutatványnak, hanem igazi próbatételnek szánták a hatalmas körutazást, a koppenhágai kalandorok nem vittek magukkal segítőket, se szerelőket. Minden felmerülő problémát maguk oldottak meg, kezdve az akkumulátorok töltésével, ami a várakozásoknak megfelelően olykor komoly kihívást jelentett az út során, különösen az Ázsián átvezető szakaszon. Szerencsére mindig találtak megfelelő áramforrást, hol egy tanyán, hol egy műhelyben, és a 34 kWh kapacitású akkumulátorok 6 órányi töltési ideje inkább áldásnak, mint nyűgnek bizonyult számukra, hiszen addig is ismerkedhettek átmeneti vendéglátóikkal. A tíz hónap egyetlen perce sem telt eseménytelenül, például elsőként szelték át villanyautóval a Góbi-sivatagot, s ha már úgyis arra jártak, részt vettek a villanyautók számára kiírt Monte Carlo ralin, autójukat pedig a 2010-es Sanghaji Világkiállítás, és a Detroiti Autószalon közönsége is megcsodálhatta.
Akit magával ragadott a nagy kaland gondolata, minden további nélkül a Moto Mundo Electric World Tour nyomdokaiba léphet. A hosszú túrán ugyanis nem egyedileg átépített, hanem szériagyártmányú autóval vett részt a házaspár. A dán A-FUTURE EV sorozatban készíti tisztán elektromos üzemre átalakított Nissan Qashqai Electric modelljeit, s a négy rendelhető teljesítményszint közül a világutazók a legnagyobbat választották: a kocsit 60 kW (80 LE) teljesítményű, vízhűtéses villanymotor hajtotta. Az eredeti, hatfokozatú sebességváltót meghagyva a modell végsebessége 130 km/óra, a hatótávolság 250 kilométer – legalábbis a túra során ritkán látott aszfaltozott utakon.
forrás: ECO Hírügynökség
És mennyi pénzt megspórolhattak, hogy nem benzinnel/gázolajjal mentek.