A Peugeot M5 Centerben te is kipróbálhatod a 408-at!
Minden autógyártó, vagy inkább mondjuk úgy, hogy a legtöbb autógyártó igyekszik manapság különleges formaterveket letenni az asztalra. Egy megkapó dizájn ugyanis nagyon gyorsan meghódíthatja a vásárlók szívét: valljuk be, szeretjük különlegesnek érezni magunkat, és jó érzés egy olyan autóban ülni, ami megadja ezt az érzést. Egy olyanban, amit a járókelők is elismerően megbambulnak. Vagy, ha épp egy vállalkozás cégéreként szolgál, akkor főleg jó, ha magára vonja a figyelmet. A Peugeot pedig olyan márka, amelynek formatervezői kiválóan bánnak a ceruzával/tollal, nem mellesleg elég merészek is, hogy új dolgokkal kísérletezzenek.
A Peugeot jelenlegi formanyelve egyszerűen magával ragadó
Ezek közé tartozik a 408-as is, ami hivatalosan a C-szegmens szülöttje, mégis magasabb kategóriájúnak látszik. Ügyesen próbál egyszerre, SUV-nak, kupénak és limuzinnak tűnni, így szélesebb körből tud vásárlókat csábítani. Persze nincs nehéz dolga, hiszen minden oldalról látványos a típus. Elöl nem felejtették le az „oroszlánkörmöket”, a nappali menetfény jellegzetes formája már messziről felismerhetővé teszi. Elegáns a 408 felirat az autó orrán, ugyanígy a krómdíszes hűtőmaszk is, a hab a tortán pedig a Peugeot új pajzsemblémája, ami egyébként a vezetősegédek szenzorait is ötletesen elrejti.
Ügyesen ötvözi a 408 a SUV-ok, a limuzinok és a kupék formavilágát
Oldalról is érdekes a formaterv. Még a fehér gyöngyházfényezés sem rejti el az izgalmas éleket, illetve fény-árnyék vonalakat, amelyek a Nap állásától függően újabb és újabb formai játékokat eredményeznek, így mindig jó érzés az autóra nézni. Az összhatáshoz persze a 19 colos, kéttónusú könnyűfém keréktárcsák is hozzájárulnak. Hátul pedig szintén szemet gyönyörködtető az autó, a vékonyra húzott lámpatestekkel bennük a jellegzetes hármas osztással (ezek is karmokra utalnak). De a nagy fekete műanyag elem a lökhárítóban szintén nem hat idegennek, ám számomra a „fülek” a legkedvesebb részletek. A tető két széle szándékosan macskafülekre emlékeztető légterelőkben végződik, ami egyszerűen zseniális formai geg.
Viszont a külső nem minden, de szerencsére az utastérben is kitettek magukért a tervezők. A Peugeot nem engedte el az i-Cockpit megoldás kezét, inkább tovább csiszolta. A 408-asban ez már annyira jól sikerült, hogy az első pillanattól kezdve otthonos érzést nyújt. Testalkattól függően néhány pillanat alatt beállítható a megfelelő üléspozíció, amelyből tökéletesen rálátni a digitális, akár 3D-s hatású, 10 colos műszeregységre. A középkonzol érintőképernyője ugyanekkora méretű, grafikája szép, menürendszerében könnyű eligazodni. Szerencsére a képernyő alatt jutott még hely fizikai gomboknak is, amelyekkel többek között a klímaberendezés vezérelhető.
Látványos és igényes a műszerfal. Nem mellesleg eligazodni is könnyű rajta
Fontos, hogy tárolóhelyekből is bőven akad, emellett szintén kellemes meglepetés az anyaghasználat. Ugyanis minden nagyon kellemes tapintású, legyen az műanyag vagy épp szövetburkolat. Érezni, hogy nem vették spórolósra a figurát, már-már prémium hatású az összhangulat. Az ülések bőr/szövet kárpitozása is pont a megfelelő arányú, nem mellesleg az első ülések rendkívül kényelmesek, fotelszerűek. Hátul pedig kellően nagy a lábtér, hogy akár átlagos termetű felnőttek is könnyedén elférjenek, az ülések párnázottsága pedig itt is a kényelmet, akár hosszabb utak kényelmét is szolgálja. A benzines modellek ráadásul csomagtérben is brillíroznak, hiszen alapból 536 litert kínálnak.
Fejedelmi kényelmet nyújtanak a bőr/szövet ülések
A benzinmotoros változat csomagtere alapból 500 liter feletti
Ha már szóba került a motor, akkor gyorsan néhány szó erről a szerkezetről. Habár egy háromhengeres motor lapul az autó orrában, ez az 1,2 literes, turbós erőforrás 130 lóerőt nyújt, 230 Nm kíséretében. Ez egy kedvelhető motor, hiszen már alacsony fordulaton megérkezik az ereje és szépen elrejtették a hangját is. Olyannyira, hogy alapjáraton szinte hallani sem lehet. Nincsenek zavaró rezonanciák, a 8 fokozatú automatikus sebességváltóval pedig csodás összhangban dolgozik. Jelenleg nem is szerepel az árlistán másként, de szerintem nem is lenne érdemes manuális sebességváltóval társítani. Ez így kerek, ahogy van.
Turbós benzinmotorja nem iszákos, ereje mindenre elég
A futóművet kényelemre hangolták. Egy kicsit feszesebb, mint például a konszerntárs
Citroën C5 X esetében, ám még így is szépen vasalja ki az úthibákat, kanyarokban is csak annyira érezni a dőlést, ami még nem zavaró. Kormányzása pontos, parkolni pedig a segédberendezéseknek hála könnyű vele. A fogyasztásnál viszont egy picit hosszabban fejteném ki a gondolataimat. Vegyesben 6-7 liter között alakul, országúton pedig simán 6 liter alatti. Papíron persze a konnektoros hibrid a jobb, azonban azt tudni kell, hogy a felmérések alapján a céges autót használók többnyire nem töltik fel otthon az akksikat. Így fölöslegesen cipelik azokat, nagyobb fogyasztást eredményezve. Tehát, akik nem csak papíron szeretnének környezetkímélően közlekedni, a benzinmotoros változattal is jól járnak, főleg, hogy a listaára így jóval kedvezőbb. Az alapfelszereltségű 408 listaára 14,6 millió forint, magánügyfélára pedig épp 14 millió forint alatti. Ezek az árak ebben a kategóriában manapság már teljesen megszokottak, ráadásul a 408 alapfelszereltsége is meggyőző. Vezetősegédekből például tartalmazza a legfontosabbakat (tempomat, vészfék, táblafelismerő, sávtartó és tolatókamera).
Nagyon kellemes élmény egy 408-at vezetni
Egy kicsit peresebb gumikkal még kényelmesebb lenne a rugózása
Az autó mellett pedig nagyon fontos a helyszín is, ahol az ügyfelek a járművel találkoznak. Egy kellemes helyen mindig nagyobb élmény az autóvásárlás, az
Emil Frey Peugeot M5 centerben például mindig vidám értékesítők segítenek a legmegfelelőbb, személyre szabott ajánlatok elkészítésében, akár flottavásárló az ügyfél, akár nem.
A Peugeot M5 Centerben mindig vidám a hangulat
Köszönjük a Peugeot 408 tesztautót a
Peugeot M5 Centernek!
Aszondja’ a cikk:
“Magánvásárlóknak és flottásoknak is ideális a benzines 408!”
A benzin áfája nem helyezhető levonásba, ezért vesznek a cégek szinte kivétel nélkül dízel kocsit. Szóval flottavásárlóknak nem ideális. Jó kis hdi motorral kéne árulni cégek részére.
Középvezető Karcsi aki juttatásként kapja az autót nem vonhatja le se dieselből, se benzinből a céges autó üzemanyagának az ÁFA-ját, az adócsalás. Fuvarozó Feri teheti meg, de kétlem, hogy a Peugeot 408 célközönsége az áruszállítók, pizzafutárok és anyagmozgatók volnának (valószínűleg nem is lesz ilyen autó haszonjármű kivitelben).
Akkor hajrá vállalkozások, arccal a benzines Peugeot felé, az utak úgyis unalmas kinézetű, német dízel cégautókkal vannak tele. 🙂
Személygépkocsi esetén a gázolaj áfája sem vonható le, jó reggelt. Ezért aztán a cégek se nagyon vesznek már dízel autót.
Az a baj, hogy 1.2-es motor van 15M ig… 18M-től van az erősebb 1.5 🙁
A peugeot 3008 hírhedten sokszor meghibásodó, rövid élettartamú 1.2-es benzines motorjából kiindulva ez sem lehet valami szerencsés választás. Saját tapasztalatból, négy év után (140 000 km) ami javítva illetve cserélve lett a szokásos szervizelésen kívül: hengerfej teljes felújítás, vezérlés, olajlehúzó gyűrűk, kettőstömegű lendkerék, főtengely-,nyelestengely- féltengelyszimering, trafók, légtömegmérő-, üzemanyagnyomás-, olajnyomásszenzor, lambda szondák, katalizátor csere, turbó felújítás, a féltengely gumiharangot most fogják cserélni. A motor jelenleg sem jó, a peugeot márka szervizben azt tanácsolták, hogy vegyek egy új motort kb. kettő és fél millió forintért, plusz beszerelés.
Nem a motor a rövid élettartamú, hírhedtnek hirhedt az biztos, mint a Renault 1.2 Tce 115-130 le-ig
Ezeknek ugyanaz a hibája nagyjából pedig egyik 3 hengeres a másik 4.
Használtan nem szabad megvenni.
Újan meg nem mindegy hogy hogyan használod.
A magas fordulatot meg a padlógázas gyorsításokat el kell felejteni ezeknél a motoroknál.
Az olajlehúzó gyűrük valóban kényesek a nagy hőterhelésre, az olajkokszra max 15ezres olajcsere periódus lehetőleg szívócső tisztítás időnként, lehetőleg közvetlen befecskendező vizsgálat és csere ha szükséges (bezinszűrőt ezért cserélgetném időnként) Én láttam valahol hogy használattól függően akár 8000km-es is lehet az olajcsereperiódus.
Amit még nagyon fontosnak tartanék hogy a klímahűtő lamellái épek legyenek mert nyáron kaphat hőterhelést mindegyik kis motor. Tartósan nehezebbet nem is vontatnék ezekkel.
Én ismerek olyan motort amelyik 150ezren túl van és az olajfogyasztása ugyanannyi mint új korában, nem füstöl, még. 15ezer alatt a felső nívótól az alsóig megy csak az olajszint.
Csak gyári olaj és szűrő van cserélve benne.
Az alapján a lista alapján amit cserére írsz, azt a motort szétrúgták, vagy túlterhelték már csak a 2-ős tömegű lendkerék miatt is gyanús.
Ha a motorblokknak nincs baja nem cserélném hanem vannak okos motorfelújító műhelyek vagy kitűnő franciára szakosodott műhelyek vagy csak egyszerűen igényes szerelők (nem peugeot márkaszerviz ahol taljesítménybér van meg normaidő összehányni a motort). Kicserélni a szatócs is majdem ki tud egy motort.
Én az összes gyűrüt csrélném ha már szét van szedve, a vezérlésnél voltak málló repedezett olajban futó szíj szériák az tudom, a katalizátor talán még menthető a turbót meg meg kell vizsgálni van-e egyáltalán baja. atöbbi hiba arossz használat miatt is lehetett. a gumiharang az tényleg vicc hogy ennyinél.
A hengerfej teljes felújítás meg hol mit jelent, egyáltalán lehet -e megmunkálni gyári előírás szerint, mert nem mindegyiket lehet. De fizikailag lehet, csak sosem lesz jó ha a gyártó szerint nem.
Tervezési sajátosság végett.