Viszonylag könnyen megúszta a borulást a Yaris
Ritka az olyan felsővezető az autógyártóknál, aki saját maga vesz részt aktívan a legsportosabb modelljeik intenzív tesztelésében. Pedig számos nagy autóipari legenda vitte sikerre márkáját a fejlesztésben való személyes közreműkődésével, de minél nagyobb egy vállalat, annál inkább bízzák annak vezetését egy menedzserre, semmint egy autóőrültre. Van azért kivétel: a Toyota korábbi vezérigazgatója, jelenleg az igazgatóságának elnöke, Akio Toyoda köztudottan aktív a Toyoták meghajtásában.
Olyannyira, hogy tavaly decemberben egy ralira felkészített GR Yarist vitt egy murvás tesztpályára. Toyoda nem finomkodott, a határokig elment a teszt során, de úgy tűnik, saját határait hamarabb elérte, mint a Yarisét. Sikerült ugyanis felborítania a kis méregzsákot, de saját hibájából: a videón 10 perc körültől látható felvétel megmutatja, hogy egy éles jobbos kanyart túl szűken akart venni, így egy buckára húzta az autót, ami annyira megdobta azt, hogy fejre is állt. A szélvédő betört, a karosszéria is szenvedett károkat, de szerencsére sem Toyoda, sem a mellette ülő társa nem sérült meg, mindketten könnyedén kimásztak a járműből.
A Yaris ralisikereinek sora hosszú, utcai különkiadással is ünnepelték már a győzelmeket
A történet ezután csak még izgalmasabbá válik, ugyanis ahelyett, hogy megjavították volna a Yarist, összetört állapotában állították ki. Elvégre ha már maga a Toyota elnöke tör össze egy autót, az van olyan ritka esemény, hogy érdemes megőrizni az utókor számára. Főleg azért, mert bizonyítékként szolgál arra, hogy a Toyotánál a legfelsőbb vezető is személyesen vesz részt a sportmodellek fejlesztésében vagy legalábbis tesztelésében. Az áprilisban megnyílt Toyota Technical Center Shimoyamában teszik közszemlére a szebb napokat látott GR Yarist, ez a létesítmény a Toyota kutatás-fejlesztési helyszíneinek egyike. A Toyota vezetőinek autóversenyzés iránti elkötelezettségén túl persze intő jelként is szolgál ez a kiállítási darab, hogy ez a sport balesetveszélyes, mindig észnél kell tehát lenni.