Ma még 340 km/órát írnak a bordó bőrbe
Nem csak a luxusvilágra erősít a Nissan GT-R
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kezdetben leginkább sportos jegyeivel nyert vevőket a GT-R, ám a szupergép már Európában is kapható Egoist csúcskivitelével, s most ismét motorjának izmosítása várható.
Tavaly a 2011-es modellévre teljesítményével, futóművének hangolásával és néhány külső módosítással, például LED-es menetfénnyel frissült a Nissan sportos csúcsmodellje, a GT-R. Motorja ettől kezdve 530 lóerős, nyomatéka 612 Newtonméter. Hangzatos, hogy a versenypályán is komoly mutatványokra képes sportkocsi épp annyi km/órás tempóra képes, mint ahány literes a csomagtere, a 315-ös érték mindkettő esetében igen jó és a 3,046 másodperces 100 km/órára gyorsulást sem érheti kritika. Az európai vásárlók egy része azonban fanyalgásának adott hangot, hogy mindössze szürke, vagy fekete bőrkárpit állt rendelkezésre a GT-R-hoz, ezért a Nissan már februárban bejelentette, az öreg kontinensen is piacra dobja az Egoist nevű csúcsverziót, melyhez összesen 20 féle kárpitvariáció, köztük az Egoist gyári fotóin szereplő, rózsaszínbe hajló bordó árnyalat is választható. Ízlés kérdése, hogy az utastér egyféle, vagy kontrasztosan eltérő árnyalatokkal készüljön. Az Egoist különlegességei között említhető még egyebek mellett a megrendelő testalkatához hangolt Bose hangrendszer vagy a speciális alufelnikészlet, ám most nem ez az igazi érdekesség a GT-R házának táján.
A japán gyártó a teljes körű luxus-csomagolás után most a GT-R teljesítményének tovább fokozását ígéri, az 530-ból hamarosan 560 lóerő lehet - így akár az is elképzelhető, hogy a 2009-es megjelenésekor 340 km/óráig skálázott sebességmérőt is kicserélik majd a műszerfalon, hiszen növelt erejével akár 330 km/óra feletti végsebesség is várható a GT-R-tól, ahhoz pedig már legalább 360 km/órát illik "beleírni" a gépbe.
Kár,hogy nekem sosem lesz pénzem egy ilyenre:-(((