Végtelen izgalommal és sportautós teljesítményével hirdetik az 1,2 literes, alap Suzuki Swiftet Indiában (Fotó: Marutisuzuki.com)
Rendszeresen bukkannak fel meghökkentő árakkal olyan modellek, amelyeket az indiai piacra szánnak. Nem érdemes azonban ezeket hazai valutára konvertálni, erre hoztunk most néhány remek példát. Az árak átszámítása azonban nem elsősorban amiatt szükségtelen, mert ezek a modellek jó eséllyel sohasem fognak eljutni hozzánk, sokkal inkább azért, mert Indiában hazai közkedvelt modellek is töredékébe kerülnek az európai árukhoz képest. Erre kiváló példa a Suzuki Swift, amelyet Magyarországon jelenleg - hűségprogrammal és az elérhető legolcsóbb konfigurációban - 6,3 millióért vihetsz haza.
Indiában azonban a Swift ára 599 398 rúpia, ami hazai valutára átszámolva 2 600 742 forintnak felel meg.
Valóban túl stílusos, túl vad lenne, ahogy a reklámszöveg mondja? 2,6 millióért biztosan: kár, hogy a valóságban nem így néz ki! (Fotó: Marutisuzuki.com)
Ezért az összegért az indiai vásárlók ráadásul erősebb Swiftet kapnak, az ottani 1,2 literes motor 90 lóerős, míg a Magyarországon kapható változat mindössze 83 lóerővel büszkélkedhet. Valószínűleg takarékosabb azonban a Magyarországon forgalmazott városi Suzuki, hiszen Indiában lágy hibridrendszer nélkül árulják. Hiányzik továbbá az alapáras felszereltség-listából az oldal- és függönylégzsák, illetve az ütközésvédelem és a radaros fékasszisztens is. Az első fényszórók ekkor még halogénizzókkal világítanak, nincs centrálzár, a garancia 2 év vagy 40 ezer kilométer, mindezt 14 colos, ezüst színű, dísztárcsa nélküli acélfelniken gurulva.
A valóságban elég szomorú képet fest a 2,6 milliós Swift (Fotó: Youtube.com/teamcardelight)
Halogénizzók és 14 colos acélfelnik: ilyet itthon kérni sem lehet (Fotó: Youtube.com/teamcardelight)
Bent is folytatódnak az érdekességek: az indiai alap-Swiftben nem oszlik két darabra a dönthető hátsó üléstámla, gomb nélküli, régimódi kulccsal indul az autó, a műszerfalon egyetlen analóg sebességmérő kap helyet, se óra, se fordulatszámmérő, se képernyő. Természetesen mind a négy ablak kézzel tekerős, nincs rádió, nincsenek hangszórók sem. A komplett műszerfal, az ajtókárpitok és a kormánykerék is fröccsöntött műanyagból vannak, ez utóbbin nincsenek gombok, csak azoknak a helye. A szövetülések felháborítóan puhának és tartás nélkülinek tűnnek a videók alapján, ráadásul állítható fejtámlával sem rendelkeznek.
A műszerfal félelmetesen olcsó hatást kelt (Fotó: Youtube.com/teamcardelight)
Klíma van, rádió nincs (Fotó: Youtube.com/teamcardelight)
A kulcsokról is lemaradt a gomb (Fotó: Youtube.com/teamcardelight)
Nem csalás és nem ámítás tehát az újonnan 2,6 milliós Suzuki Swift, ám rengeteg olyan extra hiányzik belőle, amelyet ma már alapvetésnek veszünk. Mindezt ráadásul az indiai fizetéssekkel is megéri összevetni, a jelenlegi legfrissebb hivatalos átlagfizetés-adat az országban nettó 32 840 rúpia havonta, ami Magyarországon 142 800 forintnak felel meg. Ehhez képest a hazai hivatalos átlagfizetés 2023 júniusában nettó 390 900 forint volt. Tovább árnyalja a képet, ha megnézzük mindezt a Swift árak viszonylatában: Indiában 18,3 havi átlagfizetésből vásárolható meg a fapados Swift, míg itthon a kimondottan jól extrázott alapverzióért is csak 16,2 hónapot kell dolgozni. Mindezek után már csak egyetlen kérdés marad: te bevállalnád a full fapad, indiai Swiftet újonnan 2,6 millióért? Ha eddig még nem tudtál volna dönteni, alább megnézheted a cikkben említett alapmodell videobemutatóját.