M gyorsutakat kaphat Magyarország autópályák helyett, mellé
Új típusú gyorsforgalmiút-kategóriát vezetne be az NFM
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bővítené a gyorsforgalmi utak típusait a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, az autópálya és az autóút mellé javasolt harmadik kategória, az M gyorsút megépítése 25-30 százalékkal olcsóbb lehet a jelenleginél.
Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár ismertette az új gyorsforgalmi út lényegét: az M gyorsút 2x2 sávos, fizikai elválasztással rendelkező, leállósáv nélküli gyorsforgalmi út lesz, amelyen lehet szintbeli kereszteződés, körforgalom és a települések közelében jelzőlámpás irányítás is, de több mint negyedével olcsóbban épülhet fel, mint egy autópálya. A legnagyobb kérdés egyelőre megválaszolatlan: még nem tudni, hogy matricakötelesek lesznek-e az M gyorsútak. Az sem ismert természetesen, hogy milyen sebességlimit lesz rajtuk érvényben, tippelhető a 110 km/órás. Miként azt az államtitkár ismertette, a tervek szerint 2020-ig 515 kilométer gyorsforgalmi utat építenek Magyarországon. Az új uniós támogatási időszakban 2020-ig mintegy 465 milliárd forint áll rendelkezésre közútfejlesztésre, ehhez a magyar kormány saját forrásból legalább nettó 750 milliárd forintot tesz hozzá, hogy a fejlesztések kellő mértékben valósuljanak meg.
Tasó László szólt arról is, hogy az M1-es autópálya 2x3 sávosra bővítését az út forgalmi viszonyai indokolják. A bővítéshez a "Juncker-csomagból" szeretnének forrásokat szerezni, de ha nem sikerül, azt is meg kell gondolni, hogy hazai forrásból finanszírozzák a beruházást - jegyezte meg. Az államtitkár felidézte: 2010 óta mintegy 800 kilométernyi kerékpárút épült Magyarországon. Az augusztus végéig nyitva álló határidőig eddig beérkezett pályázatokkal összesen 7,5 milliárd forintot tudnak felhasználni kerékpárút építésére még az idén. Az év végére meg fogja haladni a 10 milliárd forintot a kerékpárutakra fordított összeg - mondta.
Hol találkozhatunk majd elsőként M gyorsúttal? Tasó László ezt is megválaszolta: egyebek mellett M gyorsút lehet az M44-es és az Eger és Kaposvár bekötését biztosító út, de felülvizsgálják a jelenlegi terveket is, hol van lehetőség a bevezetésére. Kitért arra is, hogy az M4-esen az Üllő és Cegléd közötti 48 kilométeres szakaszon, a kormány döntése értelmében, csökkentett műszaki tartalmú gyorsforgalmi út fog megépülni. Egyértelmű cél 2018-ig Szolnok bekötése - jelentette ki.
Egy a lényeg: tök’ mindegy, hogy jó lesz-e, vagy sem az út használóinak, csak fizetős legyen! Aztán csodálkoznak, hogy miért nem használja senki!
A cím nem lesz kijavítva?
Ja, vagy disznóval sárban birkózni, teljesen felesleges, mert egy idő után rájössz, hogy ő ezt élvezi 🙂
Azt ismertem el, hogy igaza van, gz-nek, nem szabad foglalkozni Kempelennel, mert csak kötekedni tud. Amúgy meg te vagy a legnagyobb gazdatest akkor, mert ti akadtok itt össze örökké már évek óta. De tudod mit, nem akarok a te “gazdatested” sem lenni, vitázzatok egymással a hülyeségeken.
Tegnap elismerted, hogy gazdatest vagy.
Aludtál rá egyet és ma már te akarsz lenni a nyolcadik utas?
Nem érzem magam gazdatestnek azért, mert valaki kötözködik. Legközelebb Veled teszi, attól gazdatest leszel?
Jócskán vannak olyan utak, amelyek az elképzelés szerinti 2×2 sávos megoldással bőven megfelelnének a várható forgalomnak. A jelenlegi 2×1 sávos országutak, valamint a néhány 2×1 sávos autóút a leállósáv ellenére is kevés. Ráadásul a hagyományos 2×1 sávos autóúton az előzés továbbra is komoly veszélyforrás. Egy 2×2 sávos, középen elválasztott út még a leállósáv nélkül is nagyságrendekkel biztonságosabb.
Mellesleg:
út – utak
gyorsút – gyorsutak
És még hány olyan gazdatest van a fórumon , aki észre se veszi , mire van használva….
“A neten hemzsegnek a hozzád hasonló tökéletes alakok, a való életben mégsem látni valahogy ilyeneket….”
Ha eljöttél volna a megbeszélt találkozóra, akkor láthattál volna. 😀
Igazad van, be is fejeztem .
Hány embernek leírtad már ezt ezen szavakkal, tudatlan, fröcsög meg makog itt mindenki. És én vagyok a tökéletes, meg tévedhetetlen. Viccnek is rossz vagy öregem…
Már megint a minden miatt nyafogó, mindent csípőből kritizáló formád kaktuszbónusz.
Megbeszélték tán veled a hazudozásaik okát, vagy megint tudatlanul fröcsögsz? Ahol én lakom, ott is lehetne találni makogni valót. Ha az lenne a célom. Kellemes szar életet kívánok neked, ha így jobban érzed magad.
Örülj, hogy te tévedhetetlen vagy. A neten hemzsegnek a hozzád hasonló tökéletes alakok, a való életben mégsem látni valahogy ilyeneket….
Már megint a régi, kötekedő formád Kempelen, írtam én, hogy tökéletes vagyok, sohasem tévedtek, és mindent betartok amit ígértem?
Amúgy az utóbbira törekszem, próbálom betartani, amit ígérek. Az urak meg csak hazudoznak az M4-es úttal kapcsolatban már vagy húsz éve. Kicsit unalmas, nem kicsit bosszantó, ha itt laknál, értenéd.
Ezek tervek, s ha foglalkoznak vele, az mindenképpen jobb, mint ha semmit nem tesznek. Örülj neki, hogy te tökéletes vagy, sosem tévedtél és soha nem ígértél meg semmit, amit aztán nem teljesítettél.
Elolvastad a cikket amúgy?
Számoltál már kilométerenként még egy sávot?
Megkérdezted azokat, akik felé 2×1 sáv megy, hogy segítene-e nekik egy ilyen M út, vagy inkább legyen semmi?
Egyáltalán mennyit autózol te? Jegyezd meg:
– nincs minden nap baleset
– nem kell feltétlenül mindig teljes útzár
– a több M út élhetőbb, mint a kevesebb autópálya
Az autópályáink jelentős része tök üres Bp-től 60 km-re, minek még üresen kongó pálya?
Tessék picit kollektíven gondolkodni, vagy megpróbálni.
Hagyjuk már ezt a Szolnok bekötést, ez a huszadik időpont amit hazudnak. Maradnának csöndben, sokat érne.
Még nem látom hol a buktató, de ez egy ésszerű gondolatnak tűnik. A pálya Debrecen felé pl teljesn üres, a 4-esen meg ott a nyomulás, az ember embernek farkasa túlélőmeccsek. Nagyobb szükség lenne most 1-2 intenzíven használt országút felfejlesztésére.
Ez a gondolkodás valahogy szimpatikusabb, mint az alagút az Alföldön…
DE, az! De akkor most miert epitsunk meg tobbet belole, ha egyszer problema? Viszont az autoplyakon ott a leallo, erre a celra is!
Mert a jelenlegi 2×1 sávos utakon ez nem probléma…
Es mi lesz egy baleset eseten? 50 km-es torlodas mert csak 1 savban lehet kerulni, mar ha lehet kerulni. Es mi van ha megall vki alatt az autoja? 1 savot el fog foglalni. Ez eleg balaesetveszelyes!
Akkor nem egyszerűbb a szabálytalanokat átszoktatni?
Nem tartom jó ötletnek. Ahol már vannak 2×2 sávos, de nem autópályának minősülő utak, ott az autósok-motorosok jelentős része mégis ugyanúgy használja az utat, mintha sztráda lenne, és ez nagyon balesetveszélyes.