Eddigi legjobb évét zárta Magyarországon a Mercedes-Benz
5516 regisztrált személyautóval zárta a 2022-es évet a Mercedes-Benz Magyarországon a Datahouse adatai szerint (
a többi márkával összevetve ide kattintva találjátok az adatokat), amely a valaha volt legmagasabb darabszámot jelenti. A tisztán elektromos, plug-in hibrid és hibrid személyautók a teljes értékesítés 30 százalékát tették ki, ezzel jelentősen meghaladva a teljes piac 8,6 százalékos értékét. Évek óta töretlen a SUV modellek népszerűsége, 2022-ben is ezeket választották a legtöbben, ebből a szegmensből került ki a regisztrált Mercedes-Benz személyautók 48 százaléka. 2022-ben ismét a GLC volt legnagyobb darabszámban eladott modell, a 730 értékesített példány az összes eladás több, mint 13 százalékát tette ki.
A Mercedes-Benz kecskeméti gyárában készült modellekből 897 darabot regisztráltak itthon, ami azt jelenti, hogy minden hatodik itthon eladott Mercedes a hazai gyártósorokról gördült le.
Világszinten a legmagasabb kategóriás termékeik és az elektromos modellek népszerűségét emelték ki legnagyobb sikerként
Ha egy kicsit hátrább lépünk, és a globális piacot nézzük, akkor is korrekt számokat láthatunk a gyártótól. 2022-ben a teljes éves értékesítésük mindösszesen egy százalékkal csökkent, lényegében a válság ellenére is stagnált. A félvezetőhiány és a fokozott logisztikai kihívások ellenére 2 043 900 Mercedes-Benz modell talált gazdára tavaly. Sokkal fontosabb azonban, hogy erőteljes kereslet mutatkozott a Top-End Luxury járművek iránt, így nevezi a márka a legdrágább luxustermékeit.
A Mercedes-Maybach 37 százalékos növekedéssel a legjobb évet tudhatja maga mögött összesen 21 600 eladott autóval; az S-osztály kiszállításai pedig 2021-hez képest 5 százalékkal 90 000 darab fölé emelkedtek.
A növekedésben kiemelt szerepe volt a Japánban, Dél-Koreában, a Közel-Keleten és különösen Kínában tapasztalható keresletnek, csak Kínában havonta több mint 1 100 Mercedes-Maybach modell talált gazdára. Emellett az EQS sikeresen vonzott be új ügyfeleket a felső kategóriás szegmensbe. Ugyanígy kiemelkedőek a villanyautók összesített eladásai: 2022-ben 124 százalékkal többet, közel 118 ezer tisztán elektromos autót adtak el a Stuttgartiak, amit szintén fontos mérföldkőnek tartanak. 43 százalékos emelkedéssel az EQA volt a legnépszerűbb elektromos modell, amelyből 33 100 jármű talált gazdára, és amit az EQB 24 200-as darabszámmal követett.
A legolcsóbb kategóriát visszaszorítani, míg a magasabb színvonalat képviselő termékeiket előtérbe helyezni igyekszik a gyártó
A prémiumkategória, avagy a gyártó nevezéktanában a Core luxury 1 101 800 példánnyal zárt 2022-ben, ami négy százalékos növekedést jelent. Ezúttal is a GLC volt a legnépszerűbb Mercedes-Benz modell a maga 342 900 darabos eladásával. A C-osztály eladásai 17 százalékkal, 299 100 darab autóra növekedtek. A tisztán elektromos EQE immár minden régióban elérhető és 12 600 ügyfélhez érkezett meg. Egyedül a kisebb és relatíve olcsóbb modelleket csoportosító, Entry luxury kategória csökkent 10 százalékkal, ez 587 700 eladást jelent, ám a gyártó tervei is ezen kategória visszaszorításáról szóltak.